Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Vi delar oxå på pengarna. Våra pengar är gemensamma, en självklarhet för oss.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-18 10:24:26 följande:

Hur mår ni andra såhär nu? Jag vet inte riktigt hur jag mår egentligen. Har smärtor lite överallt i kroppen, när jag jobbar så får jag nästan alltid ont i magen och ryggen. Har börjat få ont i övre delen av magen typ och vid revbenen. Sen blir jag liksom helt matt ibland, känns som attacker som kommer så man liksom bara måste sätta sig ner och vila. Är orolig att jobbet påverkar bebis negativt, jobbar sex dagar nästa vecka varav en dag är delad tur och tror ärligt talat inte min kropp orkar det. Har ni ont i magen?

Blir så orolig för bebisen. Är rädd att värken i övre delen utav magen ska bero på havandeskapsförgiftning, har ju haft det en gång innan men då kom den först i v 37.

Förstår om du oroar dig. Tycker inte att man kan vara för orolig dock. Ring bm och fråga om du kan komma och kolla dina värden. Jag gjorde det sist jag kände mig dålig och fick komma samma dag. När värdena var bra kunde jag lugna ner mig och känna mig tryggare.
  • minahjärtan0609
    Eleonor01 skrev 2015-10-19 07:43:53 följande:

Har haft mindre fosterrörelser sen i lördags. Trott lite att Jag inbillar mig. Ringde förlossningen nyss å frågade. Bättre fråga en gång för mycket än för lite,... Min son ska bara få i sig lite frukost sen lämna på dagis å åka dit direkt. Håller tummarna... Svårt att jämföra m första för han va mega aktiv varje dag från v 15. Flickan i magen e super lugnt å nu när jag inte känner så mycket så börjar man fundera lite... Får se vad som händer idag

Hoppas det gått bra idag!
  • minahjärtan0609

Är det någon mer som känner att det trycker på ner mot bäckenet? Är det för tidigt för bebis att fixera sig redan10v innan bf? Har känt ett väldigt tryck hela natten nämligen.

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-10-21 11:19:39 följande:

Jag sökte aldrig gravpenning, funderade ju på det, men nu är det väl i senaste laget ändå. Isf hade jag kunnat gå hem om tre veckor. Känns helt overkligt, inget jag vill heller, känns fortfarande hyfsat. Min chef ich jag pratade igår och kom överens om stt jag på pappret jobbar året ut men är ledig from 18/12 ungefär. Blir jag dålig på något sätt får man försöka bli sjukskriven.

Funderar dock på de av mina uppgifter som kräver hörselskydd? Läste någonstans att man inte borde pyssla med sådant nu? Men å andra sidan, igår var jag på elitseriehockey, det är väl inte direkt bättre isf?

Allt som står är bara om buller under hela dagar och så. Mitt är ju kanske någon gång per vecka... Max. Min kollega tycker helt enkelt maskiner= nej för mig nu. Alltså typ lövblås på ryggen, gräsklippare. Trimmer klämmer runt magen så där sa jag själv nej pga det.

De är ju bara en liten del av jobbet, inte allt.

Jag är imponerad av din fysik. Jag sa nej till att trimma gräset här hemma redan i somras, tycker det känns olustigt. Idag skulle jag aldrig orka hålla upp något så tungt! Går sammandragningar av att bära en tung matkasse
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-21 20:49:16 följande:

Kommer försöka undvika smärtlindring så länge jag kan. Lustgas ok men allt annat nej tack. Är livrädd för att behöva ta eda. Så vill klara mig på bara lustgas om går. Har klarar det med dem två tidigare så är extra rädd att jag ska behöva använda det denna ggn.

Känner precis som du. Har klarat av två förlossningar med "bara" lustgas och vill gärna göra det denna gången med. Är jätterädd för både Eda och att bli snittad. Även sugklocka och liknande är jätteskrämmande.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-22 12:18:54 följande:

Är det någon här som varit i ullared sista tiden? Är sugen på att åka dit men står i valet och kvalet om det ens är värt det. Har kikat runt på lite bloggar och kollat priser på vad dem gett för saker på ullared, priserna kan ju vara ngt gamla med så dem kan ju tom ha höjt priserna på en del saker, har även kikat runt på nätet och kollat priset på ungefär samma saker och i runda slängar så skulle jag kanske spara 700:- på att åka dit, och då är ju inte bensinen inräknad så då ryker ju dem där 700:- iallafall då vi har nästan 3,5 h att köra enkel resa. Man kanske lika gärna ska satsa på nätshopping, kan ju fynda där med om man bara har lite tålamod, haha. Handlar ingenting om att vi inte har råd med dyrare saker men jag vill helt enkelt inte lägga dem dyra pengarna på småsakerna runt omkring som ändå bara kasseras om en kort period. Vad tror ni, är det ens värt det?

En bekant var på Ullared förra vecks och det var hysteriskt med folk. Nästa vecka när det är höstlov är det ju ännu värre. Men orkar du köa så är det ju roligt att åka dit. Jag överväger att köpa alla julklappar på nätet i år. Blir helt slut bara av tanken att trängas i affärer.
  • minahjärtan0609
    FrökenBlå skrev 2015-10-22 22:00:42 följande:
    Usch! Vi ska dit imorgon och förväntar oss det värsta då :/ Men vi åker utan barn och har hela dagen på oss så ska försöka att inte stressa..
    Fått havandeskapspenningen beviljad och slutar den 1/11, insåg just nu att det bara är en vecka till!! Galet!! :D Oroar mig inte för förlossningen i nuläget utan mer för att mina föräldrar ska hinna hämta dottern innan vi måste iväg, de har ca 45 min till oss och vi har 30 min till sjukhuset..
    Ja detta med barnvakt är ju verkligen stressande. Våra barnvakter bor i Göteborg och vi en timme där ifrån. Sedan har vi 45 min till sjukhuset vi tänkt föda på. Fungerar på om det vore enklare att föda i Göteborg för vår del även om vi inte tillhör det sjukhuset. Är man fri att välja sjukhus? Vårat första barn är fött i Mölndal så det vore inte helt uteslutet...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)