• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • aomj
    FrökenBlå skrev 2015-05-01 07:18:21 följande:

Vi kommer att berätta efter ultraljudet runt v 12 denna gången med. Det passar oss bäst iom att varken jag eller sambon har behov av att prata om våra känslor med andra än just varandra.

Jag har svårt att sova på natten, vaknar jag så är det svårt att somna om eftersom jag ligger och funderar en massa..typiskt när dottern väl sover bra! ;)

Får man lov att göra UL vecka 12, eller du går hos nån privat? Jag trodde att man var tvungen att vänta till RUL för att se om barnet *pepparpeppar* levde..

Är så negativ och full av oro, kan inte sova, är på dåligt humör, känner efter, kan inte njuta överhuvudtaget, vill inte träffa någon, inte berätta för nån, vill bara veta om allt är okej med ärtan :( 
    Känns hemskt att känna så! Är det nån annan som känner igen sig?
  • Linnea1986

Aomj: jag kan inte heller njuta. Känner inte så mkt gravtecken längre mer än att brösten är ömma ibland. Sovit dåligt i natt pga de. Kollar hela tiden om man blöder. Blir galen. Vill kunna njuta av detta

• FrökenBlå
    aomj skrev 2015-05-01 09:17:26 följande:
    Får man lov att göra UL vecka 12, eller du går hos nån privat? Jag trodde att man var tvungen att vänta till RUL för att se om barnet *pepparpeppar* levde..

Är så negativ och full av oro, kan inte sova, är på dåligt humör, känner efter, kan inte njuta överhuvudtaget, vill inte träffa någon, inte berätta för nån, vill bara veta om allt är okej med ärtan :( 
    Känns hemskt att känna så! Är det nån annan som känner igen sig?
    Vi kommer att göra kubtestet, mest för att just få se lilla bönan! Men vet inte om alla landsting erbjuder det men för oss va det en väldig lättnad efter att ha gjort det förra gången, vi kunde slappna av lite och det blev lite mer på riktigt då.
  • aomj
    Linnea1986 skrev 2015-05-01 09:32:34 följande:

Aomj: jag kan inte heller njuta. Känner inte så mkt gravtecken längre mer än att brösten är ömma ibland. Sovit dåligt i natt pga de. Kollar hela tiden om man blöder. Blir galen. Vill kunna njuta av detta

Jag har inte haft så mycket symptom, bara fruktansvärt ont i mina bröst och lite svajig i humöret. Vill också kunna njuta, men det går inte :( Hoppas verkligen att min BM kan fixa så jag får göra ett tidigt ultraljud så man kan se att hjärtat slår nu i vecka 7-8, risken för missfall minskar tydligen kraftigt då :) det kanske du också ska försöka ordna?
  • aomj
    FrökenBlå skrev 2015-05-01 10:14:59 följande:
    Vi kommer att göra kubtestet, mest för att just få se lilla bönan! Men vet inte om alla landsting erbjuder det men för oss va det en väldig lättnad efter att ha gjort det förra gången, vi kunde slappna av lite och det blev lite mer på riktigt då.
    Åh, ja det är klart :) Får man fråga var du bor? Jag bor i skåne, vet inte om man blir erbjuden det här. Tror inte det! 
    Kan förstå att det blir mer på riktigt då, man vågar ju börja glädjas då också :)
  • tvåsmåunderverk
    aomj skrev 2015-05-01 11:01:54 följande:
    Jag har inte haft så mycket symptom, bara fruktansvärt ont i mina bröst och lite svajig i humöret. Vill också kunna njuta, men det går inte :( Hoppas verkligen att min BM kan fixa så jag får göra ett tidigt ultraljud så man kan se att hjärtat slår nu i vecka 7-8, risken för missfall minskar tydligen kraftigt då :) det kanske du också ska försöka ordna?
    Tänker också be om ett vul då, men känns som en evighet till v 7-8! Är ju typ en månad kvar :(
  • 20110303
    tvåsmåunderverk skrev 2015-04-30 15:45:43 följande:
    Kul med någon mer med tvillingar! :) våra är 1,5 år!
    :) är det en-eller tvåäggstvillingar? Våra är tvåäggs- en pojke o en flicka.

Hur mår du? Tycker jag har så stark molvärk och trötthet...Förra gången gjordes ett vul i v10 just pga kraftig molvärk( hade svårt att gå) samt feber. Men det kanske man kan ha oavsett tvillingar eller ej. Har ju inget o jämföra med....Men vill ju helst ha en bebis denna gång om jag får önska;)
  • tvåsmåunderverk
    20110303 skrev 2015-05-01 11:04:09 följande:
    :) är det en-eller tvåäggstvillingar? Våra är tvåäggs- en pojke o en flicka.

Hur mår du? Tycker jag har så stark molvärk och trötthet...Förra gången gjordes ett vul i v10 just pga kraftig molvärk( hade svårt att gå) samt feber. Men det kanske man kan ha oavsett tvillingar eller ej. Har ju inget o jämföra med....Men vill ju helst ha en bebis denna gång om jag får önska;)
    Samma, pojke och flicka! :)

Är också extremt trött! Helt galet! Mycket molande värk. Vaknade inatt och mådde jätte illa. Jag gjorde vul i v 6 med tvillingarna pga enorm smärta i magen, visade sig då vara två! En så länge så är graviditeterna lika, men är ju så tidigt än! Mig spelar det ingen roll om det är en eller två! :)
  • Lillasyster82

Saker och ting varierar tyvärr från landsting till landsting. Här i Dalarna så erbjuder de alla kvinnor över 35 KUB, vi ville göra det förra graviditeten men blev inte för när vi började leta efter privata kliniker var det för sent. Vi är nu båda 33 år.

Vi fick dock ett tidigt UL pga att jag har oregelbunden mens och kunde inte med säkerhet säga hur långt gången jag var. Denna gången har jag inte det att skylla på.

Flera vänner från olika landsting har jag hört har fått tidigt UL om oron varit enorm och/eller att där finns historik med komplikationer. Håller tummarna att ni får tidigt UL så ni kan njuta av graviditeten.

• popcornplaya

Jag har berättat för en kompis men resten får vänta till senare. Blir inte direkt så mkt hurrarop ändå när man väntar nr 4 så det är inget roligt att berätta ändå. Fick ett missfall i v.12 förra året också så får väll se hur det går denna gång. Blir väll kub i ca v.13 i alla fall.

Har ni ringt mvc än?

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)