• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • VillBliTre

Jag kommer välja kub. Har gjort det med alla mina 3 barn. Sen fyller jag 35 oxå. Så jag vill göra det.

• cocospaj
    Linnea1986 skrev 2015-05-01 16:31:14 följande:
    Välkommen hit :) jag har oxå hypotyreos. Ska till bm på måndag för hälsosamtal o prata om sjukdomen oxå :)

Okej :) Äter du bara levaxin? 
    Jag äter liothyronin också. Kommer nog dock få bråka en del under graviditeten med läkaren där. De brukar vilja ta bort lio och inte vilja att man ligger så pressat i tsh. Men mår inte jag bra, mår säkerligen inte barnet heller bra. Så min vanliga läkare kommer skriva ut lio/ levaxin till mig. Är väldigt nördig gällande mina sjukdomar haha

• Linnea1986
    cocospaj skrev 2015-05-01 17:17:38 följande:

Okej :) Äter du bara levaxin? 
    Jag äter liothyronin också. Kommer nog dock få bråka en del under graviditeten med läkaren där. De brukar vilja ta bort lio och inte vilja att man ligger så pressat i tsh. Men mår inte jag bra, mår säkerligen inte barnet heller bra. Så min vanliga läkare kommer skriva ut lio/ levaxin till mig. Är väldigt nördig gällande mina sjukdomar haha

Jag äter bara levaxin, har en dos på 200 mikrogram om dagen. Sist ja kollade blodprovet var det ett av värdena som inte låg bra så måste kolla värdena snart igen
  • 20110303
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-01 11:10:11 följande:
    Samma, pojke och flicka! :)

Är också extremt trött! Helt galet! Mycket molande värk. Vaknade inatt och mådde jätte illa. Jag gjorde vul i v 6 med tvillingarna pga enorm smärta i magen, visade sig då vara två! En så länge så är graviditeterna lika, men är ju så tidigt än! Mig spelar det ingen roll om det är en eller två! :)
    Ok, kommer du göra vul tidigt denna gång med? Här är det inget som erbjuds så får försöka snacka mig till ett.

Uh här slog illamåendet till med full kraft precis:/
  • 20110303
    Seven Costanza skrev 2015-05-01 12:56:17 följande:

phpJdhELq57764.jpg

Dagens test på BIM+2. Så glad och förväntansfull! Ska berätta för min bästa vän idag och för mina föräldrar imorgon smile1.gif .

Härligt! Vad sa bästa vännen?:)
  • tvåsmåunderverk
    20110303 skrev 2015-05-01 17:48:03 följande:
    Ok, kommer du göra vul tidigt denna gång med? Här är det inget som erbjuds så får försöka snacka mig till ett.

Uh här slog illamåendet till med full kraft precis:/
    Ja jag kommer tjata mig till ett vul ;) för gå privat annars!

Vaknade inatt och mådde illa som en gris. Är så jävla trött, konstant! Snacka om att hormonerna knockar mig!
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-01 17:49:00 följande:

Härligt! Vad sa bästa vännen?:)

Har inte berättat än, hon kommer nu klockan sju! Lite pirrigt på något sätt!
  • Ronkan

Äntligen ett riktigt symptom!! Blev väckt av mannen inatt och kunde inte somna om på grund av illamående, varje gång jag rörde på mig. Man oroar ju ihjäl sig under sökandet av mvc och bb! Att det är i onödan :)

• tvåsmåunderverk

Jag kan typ inte släppa tanken att jag är gravid, haha! Det är det enda jag tänker på om dagarna :P blir galen snart! Men det kanske lägger sig när chocken lagt sig ;)

• Linnea1986

Skrev ju förut att ja inte hade så mkt gravtecken kvar men ångrar mig nu. Har fått halsbränna, mer ont i brösten och sånt illamående :/ men jag är glad ändå :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)