Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-11-26 21:41:55 följande:
    Man kan virka med vilket garn som helst, bara man har en virknål i passande storlek! :)
    Det stämmer, men när man ska fylla det man virkar med stoppning så vill man inte använda för grova virknålar, för då kommer stoppningen ur hålen.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-26 21:43:46 följande:

Helskotta, efter ett par dagar med våldsam rörelse i magen så känner jag plötsligt hicka från bebisen i höger överdel av magen!! Har hon vänt sig åt fel håll nu, skitungen?! Har ju känt hicka långt ner till vänster länge! Åh måtte hon vända sig med huvudet nedåt i tid sen bara, jag vill verkligen inte behöva genomlida vändningsförsök eller än värre snitt!!

Men du har väl inte bf förän typ 17 jan? hon är uppenbarligen inte fixerad än. Gott om tid... Skitungen kommer säkert vända sig igen. Inte måla f-n på väggen nu... 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 22:53:17 följande:

Min bästa kompis har bokat flygbiljett nu; hon kommer hit på eftermiddagen 23/12 och åker hem på kvällen 1/1, så nu blir det inte bara min man och jag över jul och nyår, wohoo! Blir ju ändå inget nyårsfestande i det här hushållet så det går ju bra att flyga hem då. Hoppas bebisen håller sig kvar i magen över nyår åtminstone, BF 8/1 . Har träffat en av kvinnorna från föräldrakursen också (inte hon vars nr försvann men en annan) och hon är jättetrevlig och bor _på min gata_, det ni, så jag är på strålande humör! Tack igen alla som peppade mig att det kommer lösa sig.

Men vilken vändning! Du ska se att de tuffa månaderna snart är över! Mysigt med besök av bästisen!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-27 07:41:01 följande:

Jag har ett par gånger haft lite brunt när jag torkat mig sista dagarna. Ser inte ut som någon slempropp eller så utan snarare "vanlig gravidflytning mixad med Pyttelite brunt"

Funderade på hur jag skulle göra men ge bestämt mig för att inte bry mig om det om det inte blir mer, jag får ont någonstans, riktigt blod eller återkommer. Har känt att det svider lite i musen så tror att det är en hudspricka där inne igen, har haft problem med det senast förra veckan.

Om du funderar på det skulle jag ringt förlossningen eller till BM och frågat dem (haha jag kommer få en faktura därifrån, med alla jag tycker ska ringa dit). Bara för att slippa fundera mer på det. Men det låter rätt logiskt att det kan vara en hudspricka och att det bruna kommer från den...
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-27 08:48:35 följande:

Igår kväll å nu på morgonen har Jag haft känningar i ljumskarna å neråt som jag velat stå på tå av. När förlossningen startade förra gången va det på det sättet fast det strålade ner på framsidan av låren. Denna känsla känner jag absolut igen men hade inte kunnat beskriva den förrän jag fick den nu.

Detta hade jag helgen innan sonen föddes. Han borrade då ner sig i förlossningskanalen å fixerade sig. Å jag öppnade mig. Ingen fara att vara öppen lite ett par veckor innan bf men tycker att det är lite tidigt som omföderska. Tösens rumpa har sjunkit ett par centimeter också. Nu är bössan nig laddad så att säga känns det som ha ha ha ha

Får nog kolla när jag e hos bm om 10 dagar

ojoj... bäst att du sätter knut på gevärspipan så att säga. :)
    Tror du att du kommer kunna vänta i 10 dagar? Men jag antar att du märker om du får förvärkar och då kan åka in och få något som stoppar dem?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-27 06:12:24 följande:
    Haha ja hon kommer väl det, men den här gången är jag sååå otålig, fast jag vet att hon kanske aldrig ens kommer fixera sig! Det är nog för att jag är så vansinnigt sugen på en vaginal förlossning, det är ju typ det enda roliga med hela graviditeten. :-P
    Okej detta måste vi ju snacka mer om. fast nu sitter jag och funderar på om du var sarkastisk eller inte?

Som förstagångsföderska så vet jag inte riktigt vad jag ska känna inför förlossningen. Jag är inte rädd, men jag har ju vart med på en förlossning och sett smärtan som man uppenbarligen har. Jag är rätt smärttålig av mig (tror jag iaf). Så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka ang epidral och annan smärtstillande. Lustgas tänker jag glatt använda :)
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-27 12:26:25 följande:

Det händer så mycket här medan man sover eller är ute på jobbet att man inte hinner med att kommentera alla inlägg man vill!

Seven: så roligt att få besök av en bästis under julen, blir ju genast roligare att fira i ett nytt land då!

Mirakelspektakel: funderade på att ringa men så vet jag att 1. Sitta i telefonkö eller bli uppringd om X antal timmar...
    2. De kommer att säga det jag redan tror ELLER "åk upp till antenataaaal och sätt dig där om du är orolig eller det blir värre..." och så blir man sittande där i 7-8 timmar som i somras (Då VAR det ändå illa, med riktig blödning, fick en binda och skulle säga till om det började blöda mer.Kan tänkas då hur en brun liten gegga skulle prioriteras, skulle förmodligen skulle jag sitta kvar där när mottagningen öppnar igen imorgon bitti...)
    Men skulle det komma igen så ska jag absolut göra det.

men ursäkta svenska vad fan ha du för jäkla skit BM? Jag pratade precis med min, det var tredje gången hon ringde på morgonen (jag låg och kräktes gångerna innan hon ringde så jag hann inte svara) bara för att säga att jag är fortsatt sjukskriven. Hon ringde trots att vi hade kommit överens om att hon skulle ringa om det var något särskilt doktorn ville. Jag har aldrig vart i kontakt med förlossningen men jag har alltid fått hjälp av min BM och om hon inte är på plats (hon jobbar bara 3 dagar i veckan) så har någon av hennes kollegor alltid hjälpt mig, dubbelkollat provsvar, sett till så att jag fått träffa läkare osv. Min Bm har erbjudit mig psykologkontakt ett antal gånger just för hon är orolig hur jag psykiskt klarar av att sitta hemma. Hon har aldrig och jag har väldigt svårt att tro att hon någonsin inte skulle ta det jag säger på allvar. Skulle jag berätta för henne att jag är lika rädd för förlossningen som du är så skulle jag redan vart halvvägs igenom någon stödprogram för förlossningsrädsla.

Såg att de finns i malmö men inte i Göteborg :(
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-27 13:35:26 följande:
    Man ringer ju inte sin egen bm, man ringer ett nummer och kan hamna på de tre Mvc som är under samma tak så att säga.

Annars har jag varit nöjd med min så långt, hon är inte dålig förutom att hon inte riktigt förstod detta med förlossningen, rädsla osv. Hon har ju upplevt mig som så cool från första början- men det är ju inte så svårt att vara om allt är perfekt och man kan leva på nästan som vanligt i v 32. Tror inte hon riktigt kan fatta varför jag är rädd när jag har en typ världens lättaste graviditet so far.
    Aha, andra rutiner där med, jag ringer iförsta hand min BM, andra hand MVC och i sista hand förlossningen (om det inte är akut vill säga.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)