Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-11-30 09:28:49 följande:
    Citerade ju fel inlägg.... reptil hjärna!!! =)

Ha ha ha ha ha ha förlåt men mitt morgon kaffe som smakade as for nästan ur min mun på min pojke ha ha ha ha

Absolut inget att oroa sig för :)) sötaste kommentaren Ever <3
    hahaa. Du behöver inte be om ursäkt jag bjuder på den :) 

Drar en massa dåliga skämt om stl och kraften på min vibrator i min hjärna men jag ska skona er från dem.... :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-30 08:30:39 följande:
    Gud vad härligt att få ett sånt uppvaknande att jamen just det, jag är ju gravid. Själv är man som en stel gubbe när man kliver ur sängen, försöker på något smidigt sätt att rulla sig över sängkanten med benen först, haha!!

Stormen, jodå tack, den har vi hört, eller jag har hört, resten av familjen har trynat som små grisar, haha. Somnade väl lagom runt 2-2.30 för den där nedrans blåsten. Inga större skador mer än några takpannor som flyttat på sig, men tillräckligt jobbigt det, det får bli makens jobb att kliva upp på taket, gravid kvinna på taket tror jag vi ska undvika.
    Ja jag känner mig som en flodhäst som är på land. Har svårt att somna för att jag inte hittar några bra sovställningar och vaknar av smärta i kroppen på nätterna. Det är inte vackert när jag vankar till toaletten ett par gånger per natt.

Nä inga höggravida på taket! Några fördelar ska du väl trots allt få ha!
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-30 07:23:00 följande:

Sitter å dricker mitt morgon kaffe å det smakar fan. Min första tanke va tänk om jag är gravid :))))) sååååå trööööög!!!! Skrattar nästan så jag gråter. Vi försökte m syskon så länge att det sitter kvar fortfarande ha ha ha ha

Ja så gravid känner jag mig att Jah glömmer av det helt nästan hela dagarna :))))) förutom när hon bökar givetvis.

Staketet mellan oss å grannen har missat vår bil m centimeter så vi klarade oss bra för det är det enda i hår trädgård efter stormen trots att vi bor utanför Helsingborg :)

Har sovit som en gris. Vaknade av att mannen satt en ficklampa på mitt nattduksbord. Vi hade tydligen strömavbrott. Jaha!!!! JAG SOVER!!! :))) ha ha ha ha

Hur har det gått för er andra???

Vad underbart att det äntligen gick!

Jag har fått höra sen jag var typ 15 år och fick diagnosen PCOS, att jag kommer ha svårt att få barn. Fatta ångesten när man började närma sig 30 och fortfarande var singel. Sen när vi väl försökte så blev vi gravida på knappt en månad. Känner mig så otroligt lyckligt lottad och tacksam över att det gick så enkel.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-30 11:37:02 följande:
    Jag hade också fått höra det, inte för att det egentligen är något fel på mig mer än oregelbunden mens som kommer kanske i snitt 8 ggr per år.
    Jag och exet försökte lite men så gick vi isär i samma veva. Det tog iof lite tid för honom med hans nya också sen, så han började fundera på om det var något fel,men så tog det sig så de har en treåring nu.
    Med min nuvarande så visste vi ju hela tiden att han kunde. De fick till båda killarna på första försöket. Han har även av medicinska skäl, en gammal sportskada, fått gått och kollat sig med jämna mellanrum fram tills 40, sista gången var för några år sedan när vi nyss träffats och då sa de att han hade väldigt pigga simmare för sin ålder. :)
    Så jag fattade ju att det nog berodde på mig för vi har egentligen inte skyddat oss alls på nästan tre år, men eftersom jag inte brydde mig så värst hur det gick så sökte jag aldrig för detta, tänkte mer att ja ja, vi kör så här några år så kan jag iaf säga att jag försökte- det passade nämligen mig utmärkt att inte behöva fatta beslutet om barn aktivt.
    Han visste från första veckan nästan att han ville ha barn med mig däremot så där var det ingen tvekan- hade det funnits det så hade jag nog aldrig lämnat det åt slumpen utan då hade vi fortsatt vara barnfria.
    Min mens kan lätt ute bli i ett halvår eller längre om jag inte äter p-piller. Så jag var helt inställd på att vi skulle försöka i 6 månader och sen få söka hjälp. 

Ibland blir jag verkligen fascinerad över hur vi människor försöker planera våra liv. En del av mina vänner är över 40 år och säger att de vill ha barn men att det inte passar just nu. Jag tror aldrig att det helt passar att skaffa barn, det kommer alltid bli en stor förändring och en uppoffring som man får göra, även fast det inte kommer förändra hela ens liv (om man inte vill det förstås).

Jag tycker att det väldigt starkt gjort av dig att tänka att händer det så händer det och att du funnit ro i det. Nu hände det ju och det är ju så klart lite läskigt :)
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-30 11:28:40 följande:
    Visst blir man glad :) nästan 3,5 år tog det... Utebliven äl efter första sonen utan förklaring. Sen när vi la det på hyllan å jag slutade på jobbet å började plugga BAM!!

Sitter å skulle plugga till min examination i en kurs på fredag. FÖRSÖKTE titta ut genom fönstret. Nä det håller inte. Sååååå skitiga efter stormen så fram m stegen å alla rengöringsmedlena IGEN!!! Jävla skit! Nu är de rena igen.... För den här gången.... Åter till studierna!!!! :)
    hahaha. känner igen det där, det är aldrig så rent hemma som inför en tenta!

Det är konstigt hur allt bara kan funkar om man inte försöker så mycket. Kanske till en viss del berodde på att du stressade med jobbet ?
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-11-30 18:46:23 följande:
    Jag vet ju inget om hur nära vänskap ni har men det är ju oerhört vanligt att folk inte vill berätta om att de försöker få barn men inte lyckas. Därför säger många att det inte passar just nu, eller kanske skyller på att den andra inte vill, för de kanske skäms eller tycker att andra inte har med att göra att de har fertilitetsproblem. Jag har en sådan vän, hon fyller 40 snart och de pratade om barn självmant redan inför sitt bröllop för tre-fyra år sedan för att förklara varför de gifte sig så snabbt och flyttade till Sverige (de bodde tidigare här i USA). Tror du att de har några barn idag eller pratar om barn numera? Nej. Jag tror att de försöker men att det inte går och om hon inte själv tar upp det tänker jag inte fråga. De KAN ju ha ändrat sig i barnfrågan men hon var eld och lågor över det inför sitt bröllop...

Så jag tycker inte att man ska förutsätta att folk talar sanning när de säger att de "vill ha barn men inte just nu" och tänka att de är naiva som väntar. Vissa talar sanning och är kanske naiva, andra vill inte ha barn men orkar inte stå för det eftersom vissa kommer tjata för att de ska ändra sig (för barn är det bästa som hääänt), och vissa försöker men lyckas inte. Jag tar aldrig upp barnfrågan själv med mina barnlösa vänner för jag har lärt mig att det är ofint att fråga, och man kan aldrig lita på att folk säger som det är för det är en alldeles för känslig fråga för många.
    Du har absolut rätt.

Men de vännerna jag tänker på har jag känt i över 10 år och barn har inte vart högt på listan över saker de vill göra. Tror det är lite av ett Stockholmssyndrom då medelåldern på att skaffa barn här är mkt högre än i övriga landet. Jag har inte själv frågat dem utan det är de själva som tar upp det. Vi ska skaffa men nu har vi ju bokat en resa till det här landet i sommar så det är ju bättre att vänta till efter den resan osv.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-30 19:42:13 följande:
    Man berättar det gärna inte, men som för oss när man gör allt för att skydda sig kan också bli väldigt jobbigt för det är inte roligt att behöva göra något så drastiskt som en sterilisering för att man ska kunna ha ett samliv med sin man. Så det här med barn och att skaffa barn är en väldigt känslig fråga och man ska väl aldrig döma någon egentligen. Man kan ju aldrig påverka hur ens kropp fungerar gällande fertilitet. om jag dömde ngn med mitt inlägg ovan så vill jag be om ursäkt för det för du har verkligen helt rätt gällande att många kanske säger att dem inte vill ha just nu osv för man inte vill prata om det.
    För att sammanfatta ett svar på alla inlägg du skrivit. Det måste vara otroligt jobbigt att skyddat sig men ändå bli gravid, jag tycker inte alls att du ska vara så hård mot er själva att ni avbröt graviditeten. Jag tror även fast det är omöjligt att jämföra: att få barn fast man känner att de är oönskade kan vara minst lika jobbigt som att vara ofrivilligt barnlösa. Livet är orättvist helt enkelt, vissa föds i krig, andra utan alla lemmar, vissa utan förmågan att skaffa barn. Bara för att ni har lätt för att få barn tycker jag inte att ni på något sätt ska känna skuld mot dem som har svårt att få barn, det ena har ju inte med det andra att göra. Jag tror att i slutända handlar det om att försöka se det man faktiskt har, annars blir man lätt bitter.

Ang sterilisering, är det inte så att om man gör det som man så kan man ogöra det senare?

Jag sover väldigt mkt om man tittar på mängden timmar, men jag kan sova en stund på dagen med, jag antar att det är för att sömnen inte är av den bästa kvaliteten. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-30 15:40:25 följande:
    Ngn som har beslutsångest över läget i magen

Haha, ja, det hade varit spännande att se vad dem gör där inne egentligen.

Fick ny tid idag till tul, tisdag nästa vecka får vi se om tösen växer.
    håller verkligen tummarna för att lillan växt så det knakat!!
  • mirakelspektakel
    fruthomas skrev 2015-11-30 16:42:38 följande:

Sex och orgasm är ingen vardag här. Även om man önskade det ibland. Men jag har ingen energi och mannen tar det med ro. Jag är tacksam men samtidigt lite frustrerad.

Dessutom har jag rejäla åderbråck på ena blygdläppen, vilket gör att jag får ont efter samlag och har svårt att få orgasm. Det ser inte så trevligt ut heller när man är svullen och blålila i halva underligt (andra halvan är också lite svullen pga den extra blodmängden och trycket från att bära extrakilon). Egentligen är det väl inget problem för jag vet att det kort igång sen igen, men jag saknar det ändå.

Någon mer med samma (icke)problem?

Oj låter som det skulle göra ont? Är det pga att du är gravid? Kan man göra något åt det, eller går det bort av sig själv sen? Det är väl inte så konstigt att du saknar att ha sex och känner dig frustrerad om du känner att du vill ha det men inte kan pga detta problem. 
  • mirakelspektakel

Btw har vart på andra delen av förlossningskursen idag. Gissa vem som följde med mig, efter att själv skaffat barnvakt? Jodå, min sambo, han har även gjort några tafatta försök till att prata med magen den här senaste veckan. Jag tror att han fick sig en ordentlig tankeställare förra måndagen.

Jag känner dock att det är skönt att det var sista gången idag. Känner att jag blir väldigt känslosam av att sitta och lyssna på allt prat om förlossningar. Höll på att börja gråta när hon pratade om att bli sövd när man gör akutkejsarsnitt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)