Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-20 09:54:08 följande:

Visst känns det märkligt? Herregud dem som har bf bland dem första måste ju snart vara i v 35-36 eller nåt sånt? Herregud, vad tiden har gått. V 33 för mig imorgon. Längtar till mitt tul nästa vecka för att se hur bebis har det i magen.

Det är en så rolig grupp det här, mkt bra diskussioner och man kan ventilera allt känns det som, tänk att vi har följt varandra nästan en hel graviditet.

Ja fast jag var sent in så känner jag verkligen att det är bra atmosfär här! Hoppas tul ser bra ut, ja jag förstår inte vart tiden tar vägen och då fick jag ändå första på bf så jag har inte en tanke på att den här skulle kunna komma tidigare!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:58:35 följande:

Oj, Gud har ni redan snö och minusgrader. Myyysigt!! Här är + 8-9 grader och sådär höstblött vilket jag haaaaatar! Gillar inte hösten alls!

Ah, praktiskt att kunna använda som bärjacka om du väljer att sy på den

Japp, det var en lycklig unge jag fick hämta på förskolan igår kan jag säga! Ett par dagar får det nog vara vitt på marken här för det ska vara minusgrader över helgen iaf.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 13:17:38 följande:

Haha, det förstår jag. Hoppas snön stannar ett tag då så det kan bli lite lek kanske.

Ja, hoppas också att allt ser bra ut. Ska bli spännande att se om min större mage den här ggn tyder på att bebis är större också.

Ja han vill ju bygga en Olof-snögubbe och det kommer väl inte gå, haha, men snö i alla fall! Envisa unge, jag sa åt honom att det nog var lättare att cykla på cykelbanan men nej, han skulle samla ihop snö!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-11-20 13:40:59 följande:

Det gör jag med, höll på att knuffa gjutjärnspannan i golvet, som tur var var inte spisen på...

Ouch, haha! Ja tur med spisen! Jag minns mot slutet förra gången, jag kunde ta av mig tröjan och hitta fläckar på nedersidan av magen som jag inte hade en aning om hur jag hade fått dit! :'D
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2015-11-20 16:31:01 följande:

Hade ommätning av magen i onsdags i v. 30+6, samma sf-mått som veckan innan (26). Hade fattat det som att man då skulle få göra tul men de vill ha tre mätningar (bor i Göteborg) med samma sf-mått innan tul så ny mätning på onsdag. Så länge den fortsätter vara vild så ska det vara lugnt men lite jobbigt att man inte bara kan få göra ett tul..

Dessutom så är foglossningen riktigt jobbig. Mitt mellan bena som strålar mot vänsterbenet o nu även bak i ländryggen. Ibland ilar det som från magen ner i snippan o även bak utåt i ryggen, känns som pyret kmr åt en nerv. Är det också foglossning eller bökar den åt nånting tror ni?

Låter mer som den kommer åt nånting tycker jag men jag är ingen expert. :) Jag får också såna där ilningar ner i snippan och då tänker jag att ongen pillar på nåt, dock får jag inte ut i ryggen. Vad trist att de inte bara kan ge dig ett tul!! Det är så viktigt att kunna få känna sig lugn tycker jag, märkligt att inte vården tycker detsamma. Framförallt är det så märkligt att de inte kan sätta upp gemensamma riktlinjer i hela Sverige...
  • qatteriin

Nu har jag fått hem tygerna till babywrapen, åååh vad jag ser fram emot att få dem tvättade så jag kan börja! Ljuvligt mjuka! Kommer bli tillräckligt för matchande mössor till syskonen också! Kanske blir en till mamman också... hihi.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 19:43:22 följande:

Åh vad mysigt själv håller jag på med en amningskudde nu, ska bara sy ett överdrag sen är jag färdig med den. Har typ fått boningsfnatt sen jag gick hem. Har börjat tvätta upp alla kläderna, filtar och annat som är till bebis.

Åh jag vill också hem och orka boa! Jag boade massivt med sonen men nu är jag nöjd att orka göra några småsaker. Men jag hoppas det finns tid kvar för det sen. Ja åh tygerna är jättemysiga och vi har tvättstugan i morgon så då ska de tvättas!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-20 23:04:57 följande:

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

Härligt!! Det är helt fantastiskt att de kan må så väl där inne även om den de "parasiterar" på mår skit. :-/
    mitthemligajag skrev 2015-11-21 07:52:34 följande:

Har vaknat 2 nätter av en hel sjuk smärta på vänster sida vid blygdbenet i magen. Har nästan aldrig upplevt sådan konstig ond smärta förut... Absolut inte som ngt värkliknande mer som ett otroligt smärtsamt sendrag i magen. Oförklarligt ont hehe, ngn som vet vad de kan vara?

Det kanske är just det? Senor och ligament. Jag får jätteont i ligamenten om jag vrider mig lite fel, och det gör jag aldrig när jag är helt vaken utan bara i sömnen eller i halvsömn.
    WiMe06 skrev 2015-11-21 08:57:28 följande:

Det är nog första ggn jag egentligen har börjat boa såhär. Och det känns så mysigt. Men nu börjar längtan efter liten bebis bli stor.

Så dumt med appen, man ser ju inte om ngn postar en bild längre, får gå in på datorn och kika på tygerna. Tur med tvättstugan idag

Haha är det tilm iphone det finns en app eller finns den till android också? Jag har aldrig fattat det där, jag går bara in via webbläsaren.
    amalie79 skrev 2015-11-21 09:08:00 följande:

Såg på min Fb att jag julpyntade denna dagen för två år sedan. Betyder det att man får lov att göra det idag? :D ska jobba tre timmar idag men sen ska sambon på match i ishallen och vet inte om jag känner för att ställa mig där och bli kall om ryggen när jag inte haft en känning i ryggen på hela veckan trots klättring på stege och kört moped ute. Kanske kan va bra passa på o sen nästa vecka bara njuta av adventsglöggen !

Absolut får man det! Jag hinner nog inte den här helgen men det är så härligt! Jag brukar smälla upp allt julpynt första advent, haha, tillochmed granen vissa år eftersom vi har plastgran. Jag får inte nog, Mer jul av Adolphson och Falk är typ min theme song såhär års.
  • qatteriin

Jag födde sonen i Mölndal 2012 och vi var jättenöjda, maken fick stanna med oss hela tiden (två dygn) och det var ändå i mars när det föds en hel del barn. Men det är ju bra längesen nu och sånt förändras ju hela tiden.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)