BF Januari 2016 :)
Vilken vagn har ni? Jag har en adapter som passar gracon från förra gången
Vilken vagn har ni? Jag har en adapter som passar gracon från förra gången
Jag hade ett teutonia Tario babyskydd å teutonia vagn förra gången. Den ska vara kompatibel m gracos skydd för det e samma tillverkare. Kolla gärna m vagn försäljare å om det passar sp skickar jag gärna det till dig.
Åh Örebro ;) bodde å pluggade där 2007-2008. Rosalies deli är något jag saknar fortfarande ha ha ha å massa hos människor
Åååh vilket tips var ligger lagershopen?
Vad roligt med så mkt aktivitet här i tråden. 3 sidor att läsa ikapp nu när jag kom hem.
Angående babyskydd och bilbarnstolar så har vi köpt ett begagnat britax babyskydd med bas utav några vi litar på. Min tanke var att ha det i mitten bak mellan barnens besafe Isofix bältesstolar men inser att det inte kommer att gå. Äldsta sonen kommer få flytta över på en bilkudde när bebis kommer och yngsta sonen får behålla sin bältesstol ett tag till.
Vi använde babyskyddet 8 månader ungefär sen bytte vi till bakåtvänd bilstol.
Vi har haft besafe och maxi cosi och vill nog gärna ha en besafe till detta barnet med. Den stolen var helt fantastiskt, kostar en del om man vill ha med Isofix men jollyroom brukar ha lite rea på dem ibland, vi har även haft en acta graco till första sonen men det var den sämsta stol vi någonsin haft. Maxi cosin var också väldigt bra och vi var väldigt nöjda med den med men nackdelen med den är att den går att ha först från 9 kg.
Gracon var den bakåtvända bilstolen, inte babyskydd. Men vi har haft graco babyskydd innan med men inte gillat det heller. Men det var för att våra barn varit så små så dem har helt enkelt suttit skitdåligt i deras stolar och så var det så tungt och klumpigt tyckte jag. Men som sagt babyskyddet ska ni ju bara använda en kort period.
Vi har oxå köpt ett begagnat babyskydd från acta graco från några vänner vi litar på. Tycker som er att det känns stort och tungt, men till mitt följde det med ett spädbarnsinlägg iallafall. Jag kommer dock inte bära babyskyddet några längre sträckor, utan isåfall sätta det i en kundvagn eller liknande om bäbis sover, annars blir det vagn, sjal eller sele istället. Min rygg havererade förra gången då jag bar mkt i babyskyddet samt använde en babybjörnsele, så det tänker jag låta bli denna gången! ;)
Har en ganska krävande dotter här hemma, trots eller utvecklingsfas gissar jag. Hon är även i en fas där hon eg behöver sova en stund på dagen för att inte bryta ihop på eftermiddagen, samtidigt som det tar 1-2 timmar att lägga henne på kvällen om hon har sovit på dagen. Läste innan att ni rekommenderade Jesper juul, finns det några andra böcker om sådana här perioder i barnens liv?
Åh jag är oxå ifrån Örebro :) kul!! Rosa deli chicken alfredo är gudomlig!!
Börjar ni andra också känna att bebisens storlek påverkar andningen? Idag har jag mest suttit ned framför datorn så jag har ibte ansträngt mig, men ändå känt mig lite illamående och haft svårt att andas samt att det är en dov smärta i magen runt navelområdet. Jag är i v 34.
Jag har precis sökt om föräldraledighet hos fk (ja det kanske var i senaste laget?) Är det någon som vet hur man gör om man går över tiden? Nu är jag ju med största sannolikhet sjukskriven fram tills det är dags att föda och då antar jag att jag måste ta ut dagar om bebis bestämmer sig att stanna inne i magen 14 dagar till? Tar man ut föräldradagar även om man jobbar och går över tiden?
Hon blir 2 år i slutet av januari. Okej, då ska jag kolla upp den med! Usch va svårt det kan va i vissa situationer! Lär väl komma en härlig avundsjuka lagom till bebisen kommer oxå ;)
Jag tycker oxå att det påverkar andningen mer och mer, dessutom har jag massor av sammandragningar varje dag och de går inte längre över om jag inte vilar mig en stund..
Jag känner inget på andningen än som tur är för det var en av mina fasor. Däremot trycker det på höger sida om jag sitter länge, som tur är växlar ju mitt jobb en hel del så. Satt länge på huk idag och lagade en vägbom och det är ju sådär skönt nu.
Däremot så är det fullt ös i magen även på dagarna nu, lustigt att folk säger att det brukar lugna ner sig nu, jag tycker det är de sista tre veckorna det tagit fart på allvar! Nu vet jag ju att bebisen ligger som jag trodde, huvudet neråt men inte fixerat.
Har fler och fler sammandragningar så tar det rätt lugnt nu även på jobbet. Men oroar mig inte, de gör inte alls ont utan spänner bara. Skum känsla!
här har vi inte ens skickat in moderskapsintyget... Går det att göra över nätet eller är de bara de där papperet som ska skrivas i? Haaaatttaaaaar papper