-
ska testa det. Såg nån reklam om Silicea med, har du testat det?himw skrev 2015-11-29 13:25:03 följande:Jag har också haft en sån himla halsbränna sista 2 veckorna- tydligen så är det vanligt i slutet av graviditeten- jag var provat alla tabletter som var gravidokej och de jag tyckte funkade bäst hette Galive- grön ask som smakar mint ( de andra smakade riktigt äckligt) :) -
jag har köpt dessa:amalie79 skrev 2015-11-29 13:21:50 följande:Jag såg massa fint på hm, men har handlat en del och räknar kallt med att få massor, om man sett hur det var för mina vänner...vet att min mamma köpt och producerar själv också, en filt, en Olle.
En väninna hade högvis med kläder som inte ens lapparna hann komma av på. Har inga omlott så tänkte skaffa det. Definitivt det lilla setet med röd snögubbebody och randiga byxor och mössa! :D
Även ett jättegulligt med en igelkott såg jag :)
www.hm.com/se/product/37879
Och sen en set med en isbjörn med krona på med mössa och body med stjärnor.
denna fick jag gratis:
www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/kids/alla-barnplagg/524108/
Denna har jag redan fått i stl 62 av en kompis:
www.hm.com/se/product/28401
Igelkotten är supersöt men inte omlott om jag inte missminner mig. -
Ja de är super söta.. men dessa är typ de jag hittat som är söta, Setet med snögubbe som du pratar om är supersött med!amalie79 skrev 2015-11-29 13:43:14 följande:Nej det stämmer nog, det var den nog inte.
Men Gud så söta :) -
TACK för alla tips!amalie79 skrev 2015-11-29 13:50:30 följande:[quote=76058919][quote-nick]himw skrev 2015-11-29 13:25:03 följande:[/quote-nick]Jag har också haft en sån himla halsbränna sista 2 veckorna- tydligen så är det vanligt i slutet av graviditeten- jag var provat alla tabletter som var gravidokej och de jag tyckte funkade bäst hette Galive- grön ask som smakar mint ( de andra smakade riktigt äckligt) :)[/quote
Jag har haft halsbränna som mitt enda jobbiga symtom sen v 12 ungefär- har det annars också fast i mindre utsträckning. Det beror inte bara på att bebis trycker på att man får det under graviditet utan även på att muskulaturen slappnar av.
För mig funkar Novalucol bäst, har också prövat mig fram bland de tabletter som är tillåtna. Många säger gaviscon, även rennie ska vara ok- men de innehåller socker, ska man veta om och det är inget jag vill stoppa i mig i onödan.
Sen finns ju omeprazol men där säger de olika- vissa bm säger jà, min ville endast om jag träffade läkaren först så jag hoppade det, köper 100- pack Novalucol istället... :)
Annars är det det vanliga, i mitt fall undvika aoelsinjuice, lök, äpplen, sova på vänster sida för på höger läcker man mer magsaft. Sova högre med huvudet ön resten av kroppen.
-
ska jag absolut testa! TackFrökenBlå skrev 2015-11-29 13:35:39 följande:Jag har oxå haft ordentligt med halsbränna sista tiden, tabletter har inte hjälpt nämnvärt denna gången men däremot vischyvatten!! :) Hoppas att du hittar nått som hjälper dig! -
Kom hit så lovar jag att lära alla er leftys allt jag kan ;) (det borde ju gå ganska fort :D )amalie79 skrev 2015-11-29 13:24:09 följande:Alltså, jag klarar ju att lägga upp en luftmaskkedja, virka en aningen sned grytlapp, virkat någon näsa till tomte jag stickat men mer pr det inte. Min mamma är grym men tycker det är svårt att visa mig
Nä men då har du ju kommit en bit på vägen, det som göra skillnaden om det blir rakt eller inte är om du virkar lika hårt hela tiden eller inte, alternativt om du smyger in maskor där det inte ska vara några. -
skulle inte säga att det känns som halsont, eller kanske lite, det svider på något konstigt sätt i halsen. Ibland tycker jag att det känns som om att sista tuggan inte riktigt kommit ner liksom, även fast jag inte ätit på länge. kanske läge att testa något av alla ovanstående tipsen och kolla om det är halsbränna?WiMe06 skrev 2015-11-29 15:23:54 följande:Hur känns halsbränna? Har aldrig haft det tidigare men senaste veckan har jag liksom haft som halsont fast inte som man får vid förkylning utan det har känts annorlunda och sen har det liksom kommit och gått. Kan det vara halsbränna eller är det bara vanligt halsont tro?
-
Jag har en BM som är super, hon frågar jämt hur jag klarar det super och är redo att skicka mig till psykologen så fort jag känner att jag skulle behöva det. Känner dock att även fast tiden går långsamt så klarar jag av det psykiskt just nu. Försöker hitta på en liten sak per dag som ger mening. Jag har haft depressioner tidigare så jag vet vilka symptom jag ska vara uppmärksam på. Bor tyvärr inte i närheten av Malmö (eller just nu med tanke på stormen så kanske jag ska vara tacksam).Defeateris skrev 2015-11-29 17:18:14 följande:Nej, inte mer än att ta tag i der så fort du känner att du mår dåligt. Prata med både barnmorskan nu och med BVC direkt sen så du har stöd omkring dig.
För mig var det väldigt viktigt att få sova, det var otrolig skillnad de nätter jag sov någorlunda bra och de nätter/dagar jag sov sämre..
Annars också de klassiska tipsen - att inte ha för mycket planer utan släppa på alla krav och tankar på sånt en "behöver" göra... Städning och matlagning är helt klart nerprioriterat..
Bor du i Malmötrakten kan jag definitivt rekommendera Viktoriagården om du drabbas.. -
kolla vad jag hittade:mirakelspektakel skrev 2015-11-29 14:00:43 följande:Kom hit så lovar jag att lära alla er leftys allt jag kan ;) (det borde ju gå ganska fort :D )
Nä men då har du ju kommit en bit på vägen, det som göra skillnaden om det blir rakt eller inte är om du virkar lika hårt hela tiden eller inte, alternativt om du smyger in maskor där det inte ska vara några.
www.youtube.com/playlist -
Vi har sex typ som vanligt, men det blir rätt anpassat då magen är i vägen. Det enda jag nojar över är att ljudet från vibratorn ska störa lillan...amalie79 skrev 2015-11-29 23:20:28 följande:Nyfiken på hur andra ser på det, utan att vilja veta detaljer, så ni tror jag är pervers nu:)
Jag vet allt från vänner som gjort uppehåll helt till de som varit som kaniner- vad är vanligast liksom.