• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    Fundersamflicka21 skrev 2015-06-22 20:41:35 följande:

En liten fråga - ingen som misstänker / vet att man bär på tvillingar? Både jag och mannen har en sådan stark känsla :D hoppas allt ser bra ut imorgon på UL.

Jag är rädd för det. Stor mage, står högt Får veta i morgon  
  • WiMe06

Är det ngn som kan känna att dem har svårt att andas ibland? Jag har jättesvårt att ta djupa andetag ibland, luften kommer Inte riktigt ner. Får försöka gäspa ner luften istället när det blir svårt.

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-06-22 23:50:56 följande:

Är det ngn som kan känna att dem har svårt att andas ibland? Jag har jättesvårt att ta djupa andetag ibland, luften kommer Inte riktigt ner. Får försöka gäspa ner luften istället när det blir svårt.

Nja, mer att man blir andfådd, men det blir man ju när man är gravid. Ganska jobbigt det också :(
  • hsh
    haannah skrev 2015-06-22 20:49:36 följande:

Haha ja, samma här. Går inte att dra in längre, och då är jag bara i v. 11!!? Jösses. Det här blir nog bra ;) haha

Går in i v.11 idag Jag testade äta lite plommon för att få fart på magen och "rensa" lite bland gaserna.. haha. Får se om magen blir nå mindre av det. I övrigt så längtar jag efter den riktiga bebbemagen
  • Hame
    Krocki1 skrev 2015-06-22 22:09:40 följande:

Jag behöver eran expertis tjejer, jag har från och med igår känt att jag har ont i vänster skinka(rumpan). Smärtan kom på kvällen och det gjorde ont även när jag sov i sängen och skulle vända mig.

Nyss när jag skulle gå på toa kom jag inte upp ur soffan. Det drog och smärtade nåt förskräckligt i rumpan, jag kom inte iväg utan hjälp av killen.

Vet någon vad det är? Gör inte ont i ryggen bara i vänstra skinkan. Rynkar på näsan

Precis som någon redan sagt, ischias! Jag fick det förra gången jag var gravid och hade det av och till hela graviditeten. Direkt efter förlossningen var det som bortblåst!

• Hame

I-landsproblemsvarning! Jag får så trassligt hår när jag är gravid, samma visa förra gången. Kan knappt reda ut det när jag duschat.. någon mer som har detta?

Var och badade med en kompis och såg ut som ett troll efteråt. Kunde verkligen inte reda ut det och hon satt och väntade Skrikandes

• WiMe06

Har varit på gyn nu och fått det troliga svaret till mina blödningar. Bebisen hade vuxit jättefint, enl mätningen blev jag framflyttad 1 dag, så 10+1 idag hjärtat slog så fint, ser du att den tittar på dig sa läkaren

Troligtvis berodde blödningarna på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde blöda ett tag sa han. Så sexförbud i ett par veckor nu. Men han trodde inte det skulle påverka bebisen så mkt då den vuxit så bra sedan sist. Känns skönt.

• WiMe06
    Hame skrev 2015-06-23 08:21:50 följande:

I-landsproblemsvarning! Jag får så trassligt hår när jag är gravid, samma visa förra gången. Kan knappt reda ut det när jag duschat.. någon mer som har detta?

Var och badade med en kompis och såg ut som ett troll efteråt. Kunde verkligen inte reda ut det och hon satt och väntade Skrikandes

Mitt hår vill inte alls som jag vill, nu har jag kort hår så blir inte trassligt men det är torrt och livlöst och är bara helt oformligt.
  • Krocki1
    WiMe06 skrev 2015-06-23 08:29:37 följande:

Har varit på gyn nu och fått det troliga svaret till mina blödningar. Bebisen hade vuxit jättefint, enl mätningen blev jag framflyttad 1 dag, så 10+1 idag hjärtat slog så fint, ser du att den tittar på dig sa läkaren

Troligtvis berodde blödningarna på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde blöda ett tag sa han. Så sexförbud i ett par veckor nu. Men han trodde inte det skulle påverka bebisen så mkt då den vuxit så bra sedan sist. Känns skönt.

Oh vad härligt Grattis! Skönt att veta bebben mår bra Glad

Jag längtar såååååå mkt till fredag och till KUB. Min kille brukar fråga: hur mår bebis. Och jag säger jämt jag tror den mår bra. Efter fredag och förhoppningsvis goda nyheter ska jag börja säga att jag är gravid och att jag inte bara tror. Jag litar verkligen inte på min kropp. Men efter fredag ska jag ta mig i kragen och tänka massa positiva tankar SkrattandeGravid
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-23 09:17:13 följande:
    Oh vad härligt Grattis! Skönt att veta bebben mår bra Glad

Jag längtar såååååå mkt till fredag och till KUB. Min kille brukar fråga: hur mår bebis. Och jag säger jämt jag tror den mår bra. Efter fredag och förhoppningsvis goda nyheter ska jag börja säga att jag är gravid och att jag inte bara tror. Jag litar verkligen inte på min kropp. Men efter fredag ska jag ta mig i kragen och tänka massa positiva tankar SkrattandeGravid
    Ja, det känns jätteskönt, ska också försöka tänka positivt nu. Känner igen det där att man säger "jag tror den mår bra". Känner ju att jag har symtom men litar ju inte riktigt på kroppen ändå.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)