• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Znö skrev 2015-06-24 16:45:33 följande:

Skönt å höra att jag inte är ensam, om än jag lider med dig! Jag orkar inte städa, tvätta eller nåt. Jag gör det livsnödvändiga dvs lagar mat (i all enkelhet). Hur gamla är dina barn?

Jag har två pojkar som är 5 o 7, så dem klarar sig ju å leka själva bra men det är ju inte populärt, hur gamla är dina?
  • Znö

WiMe06 - mina är 4,5 och 3 så de är lite yngre men kan ändå roa sig själv en del. Nyss hade vi dock världens meltdown (bråk om småsaker som tog oändliga proportioner) de blir lite uttråkade av detta ständiga slappande. Nu kom sambon hem - Thank God!

• WiMe06
    Znö skrev 2015-06-24 17:37:41 följande:

WiMe06 - mina är 4,5 och 3 så de är lite yngre men kan ändå roa sig själv en del. Nyss hade vi dock världens meltdown (bråk om småsaker som tog oändliga proportioner) de blir lite uttråkade av detta ständiga slappande. Nu kom sambon hem - Thank God!

Den härliga sommaren gör ju inte saken bättre heller tycker jag, det är ruggigt kallt ute tycker jag. Hade det bara varit sol och varmt så hade ungarna lätt klarat sig med poolen ute på trädgården en hel dag och jag hade kunnat ha koll från solstolen. Nu är mina ute i området och laddar batterierna för simskola om en timme. Nu får du vila ut
  • Znö
    WiMe06 skrev 2015-06-24 17:48:28 följande:

Den härliga sommaren gör ju inte saken bättre heller tycker jag, det är ruggigt kallt ute tycker jag. Hade det bara varit sol och varmt så hade ungarna lätt klarat sig med poolen ute på trädgården en hel dag och jag hade kunnat ha koll från solstolen. Nu är mina ute i området och laddar batterierna för simskola om en timme. Nu får du vila ut

Här är det heller inget vidare väder, ösregn!
  • Seven Costanza
    Söndag skrev 2015-06-24 16:58:49 följande:

Å va skönt att passera de hemska 12 veckorna :)

Ja det känns skönt, men vågar inte riktigt hoppas förrän efter KUB på måndag.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-24 17:12:12 följande:

Hur känns magen? Är den stoooor?

När jag andas ut och har lite sådär avslappnat dålig hållning är den gigantisk, särskilt om jag nyss ätit, men om jag står normalt och spänner/håller in magen syns det knappt något. Tänkte börja berätta för folk utanför familjen om vi får ett bra KUB-resultat, skulle vara skönt att bara kunna gå med magen som man vill .
  • Emelie86
    20110303 skrev 2015-06-24 13:24:58 följande:

Usch nu är det min tur att vara orolig:( fick helt plötsligt ljusbruna flytningar igår morse kom lite hela dan hade även molvärk. Det har jag inte haft på flera veckor.

Idag var det lugnt på morgonen men nu har det kommit mer mörkbruna flytningar o har molvärk igen.

Bar flera tunga hinkar m vatten i måndags vet inte om det utlöste det hela sen idag på fm har vi varit på utflykt så har lyft en del o puttat syskonvagn uppför backar.... Blir en lång helg till måndag o kub.

Ursäkta neggo inlägg.

Bubblor skrev 2015-06-24 13:48:04 följande:
    Jag är också orolig, har haft rosa flytningar i några dagar nu, och idag kom et ut en slemklump typ på ca 2 cm som hade blod i sig. Försökte ringa barnmorskan men finns såklart inga telefontider. :/ Jag har ingen aning om det är vanligt eller inte, och självklart oroar jag mig för minsta lilla. usch och fy!
    Jag är också orolig, har haft lite bruna flytningar i några dagar nu... Ska till barnmorskan nästa vecka (v 12) och hade tänkt vänta tills dess och prata med henne då och se om man kan få kolla upp det, vet inte hur jag ska klara att gå till v 18 då rul är utan att veta?! Har ju haft lite blödningar tidigare och fått komma och kolla och allt har varit bra, och de har sagt att jag inte behöver oroa mig om det bara är småblödningar.. men det går ju inte att låta bli när det är det enda man tänker på :(

• 20110303

Bubblor och Emelie86: trist att ni med har dessa flytningar och oro:( jag har kub på måndag så då får jag domen... Tycker att det kommer när jag ansträngt mig så ska skärpa mig imorgon o inte lyfta och stressa omkring.

Hoppas allt är som det ska med våra pyren!

• 20110303

Ja hoppas på det, tack:)

WiMe06 skrev 2015-06-24 13:28:48 följande:

Bruna är väl tecken på att det är gammalt blod, kanske ngt som har legat uppe vid livmodern eller vid slemhinnorna. Håller tummarna att allting är bra med knytet.

• 20110303

Gick med in i v 13 idag. Jag Har mycket växtvärk/ molvärk sen några dagar, nån mer? Jag hade det i början runt vecka 5,6,7 sen inget och nu känns det rejält.

Har ju bruna flytningar med som sagt så vet inte om de två hänger ihop.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)