• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-06-22 18:40:31 följande:
    Okej jag förstår hur du menar. Jag tycker själv att det är dåligt att sjukvården styrs regionalt så att det blir så olika förutsättningar att få vård beroende på i vilket län man bor.
    Kollade precis, trodde KUB var gratis och för alla här, men är tydligen bara gratis för de över 35. Jag har ju gjort fvp, för att jag velat, och aldrig betalat en krona trots att jag varit under 30. Känns som det är skillnad på olika... 
    Och ja, det är dåligt att det ska vara regionala skillnader, vård ska ges på lika villkor till alla. 
  • dinin
    Seven Costanza skrev 2015-06-22 18:40:31 följande:
    Okej jag förstår hur du menar. Jag tycker själv att det är dåligt att sjukvården styrs regionalt så att det blir så olika förutsättningar att få vård beroende på i vilket län man bor.
    Beror nog lite på omständigheter också, jag fick både VUL och KUB gratis (i malmö), trots att jag är 29. Jag har dock haft ett MA förra året, så de är kanske "snällare" då.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-22 18:05:48 följande:

Ja det beror väl på vilka privata kliniker som finns där man bor och konkurrensen mellan dem. Det skulle ha kostat mig 800 att göra VUL på en privatklinik här men jag lyckades få en tid hos en gynekolog som har avtal med Region Skåne så att jag bara behövde betala 300 som för ett vanligt läkarbesök. På det ena stället i Malmö kostar KUB 1500 och på det andra 1900, så det var ju bra att det fanns tider på det billigare stället. Trist att det ska vara så dyrt men jag betalar gärna. Ska du inte göra KUB?

Nej, inget kub för mig. Känner att det kommer generera mer oro än vad det kan ge mig säkra svar. Men har nästa ul inbokat 3e juli. Då är jag i vecka 11 rent medicinskt. Sen var det svårt att få tider tills augusti, och då har vi vårt rul. Så bara att hoppas att allt fortsätter se bra ut.
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-22 18:48:56 följande:

Beror nog lite på omständigheter också, jag fick både VUL och KUB gratis (i malmö), trots att jag är 29. Jag har dock haft ett MA förra året, så de är kanske "snällare" då.

Beklagar ditt MA. Det här är första graviditeten för mig och enligt min BM fanns det ingen möjlighet för mig att få några undersökningar gratis. Jag ville egentligen gå direkt på moderkaksprov eller fostervattensprov eftersom KUB bara är en sannolikhet och inget säkert svar på om fostret verkligen är friskt, men det gick inte så jag får göra KUB och sedan ta ställning till om jag ska tjata för att få göra mkp/fvp. Underligt egentligen att man anses märklig som vill ta reda på om barnet är friskt. Jag betalar gärna och jag är medveten om den lilla risken för missfall, men det verkar ändå inte helt säkert att få igenom.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-22 19:26:43 följande:

Nej, inget kub för mig. Känner att det kommer generera mer oro än vad det kan ge mig säkra svar. Men har nästa ul inbokat 3e juli. Då är jag i vecka 11 rent medicinskt. Sen var det svårt att få tider tills augusti, och då har vi vårt rul. Så bara att hoppas att allt fortsätter se bra ut.

Ok, så du ska inte göra något test alls då, inte moderkaksprov eller fostervattensprov? Önskar att jag kunde vara så lugn som du verkar, jag känner mer att jag vill VETA och blir irriterad att det ska vara så svårt att få de undersökningar jag vill ha. Men å andra sidan är det inget direkt som talar för att barnet skulle vara sjukt så det är väl bara att hoppas på det bästa om jag inte kan få mkp/fvp.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-22 19:38:50 följande:

Ok, så du ska inte göra något test alls då, inte moderkaksprov eller fostervattensprov? Önskar att jag kunde vara så lugn som du verkar, jag känner mer att jag vill VETA och blir irriterad att det ska vara så svårt att få de undersökningar jag vill ha. Men å andra sidan är det inget direkt som talar för att barnet skulle vara sjukt så det är väl bara att hoppas på det bästa om jag inte kan få mkp/fvp.

Nej, jag tror inte det. Sambon har två friska barn & jag har ingenting som går i släkten. Alla har fått friska barn osv. Man kan ju alltid bli den första, men jag känner att jag på nåt sätt behöver begränsa vad jag ska veta. Kul att du refererar till mig som lugn, min sambo skulle inte hålla med. Han tycker jag är supernojjig.
  • Krocki1
    WiMe06 skrev 2015-06-22 05:56:17 följande:
    Tack. Ja, absolut, jag tror det är så också. Skulle jag få ett ul nu så tror jag att man skulle kunna njuta mer och väntan till kub skulle inte kännas så himla lång.

Nej, klumpar är nog inget gott tecken. Har ditt blod försvunnit?
    Nu var det nog två veckor sen sist som det kom blod. Hoppas att det inte dyker upp nå mera nu. På fredag ska jag göra kub. Börjar bli lite nervös Men försöker tänka att det kommer gå bra Glad
  • Krocki1
    WiMe06 skrev 2015-06-22 11:58:09 följande:

Varning för knäpp fråga.

När jag är på toa känns det som jag kan kissa hur länge som helst, men i omgångar liksom. Känns som blåsan inte töms riktigt. kan inte minnas hur det varit dem andra grav. Hur är det för er?

Haha, exakt så känns det för mig. Hur mkt urin kan man ha liksom Förvånad
  • hsh

Insåg just att jag omöjligt kan dra in magen. Den är 0fan enorm. Nån fler??

• WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-22 20:11:55 följande:

Nu var det nog två veckor sen sist som det kom blod. Hoppas att det inte dyker upp nå mera nu. På fredag ska jag göra kub. Börjar bli lite nervös Men försöker tänka att det kommer gå bra 

Vad skönt att det inte kommit mer för dig, håller tummarna att det fortsätter så. Det kommer säkert gå jättebra på kubet jag har kub om 2 1/5 vecka, men skönt att jag fick en tid till min gyn imorgon. Hon var så bra i telefonen och tog verkligen min oro på allvar. Hon frågade om det gjorde ngt om jag fick kliva upp tidigt, men jag tänkte bara att ge mig en tid vid kl 6 om det är så så vid 7.30 imorgon faller domen känns det som. Hemskt skrivet men just nu har jag lite tappat hoppet. Har ju inte ont eller så men man stressar ju upp sig själv så mkt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)