• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    Caisas skrev 2015-06-25 08:52:04 följande:

Går in i vecka 13 idag! Tycker att tiden går helt otroligt fort. Imorgon är det dags för ultraljud (kub) och jag har äntligen fått höra bebisens hjärtljud med en doppler också. Tänk att det här verkligen händer! Någon mer som har svårt att ta in att de är gravida och inte ens kan föreställa sig hur livet kommer att bli, att man snart ska bli mamma? Det känns helt overkligt för mig! Skrattande

Tycker också tiden går otroligt fort för fort! 
    Är 100 på att jag kände liten röra sig tre ggr igår. Är ju inte mitt första barn, men varje gång man känner första rörelserna har iaf känts magiskt för mig  
  • Hame
    Blgebo skrev 2015-06-25 09:33:29 följande:
    Tycker också tiden går otroligt fort för fort! 
    Är 100 på att jag kände liten röra sig tre ggr igår. Är ju inte mitt första barn, men varje gång man känner första rörelserna har iaf känts magiskt för mig  
    Jag är 12+2 och tyckte och att jag kände något igår, men det är väl alldeles för tidigt?! Det är mitt andra barn så jag minns ju ändå hur det känns.. 
  • Blgebo
    Hame skrev 2015-06-25 10:18:50 följande:
    Jag är 12+2 och tyckte och att jag kände något igår, men det är väl alldeles för tidigt?! Det är mitt andra barn så jag minns ju ändå hur det känns.. 
    Fast om ngt stort som en kivi stryker mot livmoderväggen så tror jag det känns. Mitt femte, och har känt tidigt varje gång. Skönt tyckerj ag, för då vet man att ngt är där.
  • Caisas
    dinin skrev 2015-06-25 09:12:12 följande:
    Oj, vad tokigt det blev haha!

Det jag skulle skriva var NEJ, jag tycker tiden går såååå långsamt... Gick in i v 10 idag så får vänta hela tre veckor på KUB. Tycker tiden kan gå lite fortare nu, delvis så att man kan (förhoppningsvis) få må lite bättre :)
    Just vecka 13 längtar man nog lite extra till också så förstår att det är frustrerande att det går långsamt! Själv känner jag att jag inte kommer hinna förbereda mig mentalt på att vi verkligen ska få barn för att det går så fort, haha! Men det börjar nog sjunka in när magen och sparkarna kommer. :)
  • daoan

Går in o vecka 12 idag och det pirrar i hela kroppen! Är det på riktigt ?:)

Om ett par timmar ska vi på VUL och efter det tror jag att jag kommer kunna slappna av lite mer och faktiskt njuta :)

• dinin

Hur resonerar ni kring mammabyxor osv? Jag är bara i v 10 men har fått en riktig kula. Syns en hel del då jag är ganska smal annars. Har gummiband i mina låga byxor men spänner ändå... Har inte gått ut med graviditeten officiellt (på jobb och så), tänkte vänta till efter v 12, och visst är det så att magen blir mer framträdande när man har mammabyxor? Har gått upp 2 kg (trots massa illamående och kräkningar!) men känns som minst 5 kg!

Jisses, vilka onödiga funderingar, men kul att höra hur ni andra tänkt :)

• anaconda
    dinin skrev 2015-06-25 13:39:43 följande:

Hur resonerar ni kring mammabyxor osv? Jag är bara i v 10 men har fått en riktig kula. Syns en hel del då jag är ganska smal annars. Har gummiband i mina låga byxor men spänner ändå... Har inte gått ut med graviditeten officiellt (på jobb och så), tänkte vänta till efter v 12, och visst är det så att magen blir mer framträdande när man har mammabyxor? Har gått upp 2 kg (trots massa illamående och kräkningar!) men känns som minst 5 kg!

Jisses, vilka onödiga funderingar, men kul att höra hur ni andra tänkt :)

Köp mamma byxor, finns i jeans, leggings, short mm, dom ser precis ut som vanliga kläder o ingen kommer misstänka nåt!!

Jag själv började med mamma kläder v9, är nu v14 och har stor mage redan (mitt andra barn) har gått upp ca 8kg redan :(
  • WiMe06

Det börjar sjunka in lite för mig att vi faktiskt är gravida, det är mitt tredje barn men jag tycker tiden sniglar fram, är v 10+3 idag, har kub om 2 veckor men det känns såå långt dit. Fick ju se knytet på vul i tisdags men ändå så svårt att greppa det. Tycker jag börjar känna igen att det liksom bubblar lite i magen

Men i veckan slog det mig liksom att skit vi ska ha en tredje bebis, hur ska det gå, vad ska dem äldre barnen tycka när den lill* väl kommer? Är livrädd att det ska vara tvillingar, var ju på vul och där syntes ju bara en liten parvel men det kan ju vara så att en andra ligger gömd, nu är väl inte det så stor chans kanske men tanken slår en ändå.

• FruGru

Slemmiga flytningar har jag oxå.

Min mage syns nada. Har bara trötthet och ömma bröstet som symtom. Äter jag inte regelbundet mår jag illa.

Tycker oxå tiden kryper fram.

• Söndag

Fick brev från BM idag att jag ligger lågt i järnvärden (är i 9+4) känns väldigt tidigt?! Ska börja äta 100 mg tabletter varje dag.

Hur ska det då sluta? :) googla dock lite å såg att symtomen på lågt Järn är hjärtklappning, anfådd, trött och illamående nu hopps jag på (om inte annat placebo effekt) att min illamående och trötthet ska bli bättre ;)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)