Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-11 06:12:39 följande:

Ja, det är inte lätt alls. Vi flyttade runt en del med minsta pojken, till slut hamnande vi på mina svärföräldrars gård i gamla "dränghuset" eller vad ska kalla det som hans föräldrar hyr ut. Vi trivdes aldrig där och letade boende hela tiden, men som sagt att få en hyresrätt där man ville ha en var stört omöjligt, och bostadsrätterna var lika dyra som att köpa hus och vi ville ju ändå ha hus en dag. Så vi letade runt och gick på många visningar men hittade aldrig riktigt nåt, men till slut hittade vi en tomt och då började vi kika på att bygga istället. Det slutade med att vi fick ett helt nytt hus för billigare peng än ett begagnat. Så äldsta pojken var 2 när vi flyttade in i huset och den yngste som inte ens var född när vi beställde huset hade hunnit bli 8 månader. Så visst våra var ju rätt små.

Känner igen det där med hetsen många verkar ha med hus innan barn o.s.v. Ett par som bodde mitt emot oss här var 24 typ när dem byggde sitt hus här i området, hade inga barn och var inte hemma så mkt. Dem fick sitt första barn nu förra året och har redan sålt sitt hus och byggt ett nytt på annat ställe några kilometer härifrån.

Va roligt med en till som byggt hus. Vi byggde vårt 2010 och vi älskar att bo i hus. Dock har behoven förädrats under dessa år, särskilt nu när ett barn till ska få eget rum, så vi ska göra lite förädringar. Vi föll i första hand för våran tomt, anskilt och lantligt men ändå promenadavstång till samhället. Vi inser att det kommer att bli trångt i huset i några år, då det är byggt för två barn och vi vill ha fyra Men vi tänker som så att när yngsta är tonåring har äldsta flyttat hemifrån. Skulle aldrig fixa att bygga igen. Det har tagit oss 5 år att få ordning på tomten och det skulle jag aldrig vilja göra om. Skulle vara om vi vinner på lotto och kan leja bort rubbet, drömma kan man ju alltid.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 10:12:13 följande:
    spontant så tänker jag att ett attefallshus skulle vara perfekta lösningen för er när de äldsta barnen kommer upp i tonåren :)
    Attefallshus?? Är det friggebod? I så fall har vi tänkt den tanken faktiskt. Mycket mer ekonomiskt än att flytta.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 10:50:19 följande:

Det är ju  bygglovsfritt, men får vara upp till 25 kvadratmeter. Det är som en minilägenhet med toalett och ofta ett pentry med, de smartaste lösningarna kommer sovloft och ett rymligt allrum. SÅ slipper man skrika på tonåringarna att de ska sänka musiken, eller att de spenderar för mkt tid framför spegeln på toaletten. Och när de väl flyttat ut, beroende på vart man bor så kan man ju hyra ut huset :)

Låter mycket bra!
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:

Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.

Jag undrar också hur det går?
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-11 21:55:38 följande:

Jag känner precis tvärtom- de vill man ska ringa för att de vill ha en hemma så länge som möjligt. De var väldigt noga med att påpeka det på föräldrautbildningen , att man har det bättre hemma så lääänge.

Jag skulle känna mig tryggast med att komma in tidigt och sedan få stanna och slippa bli hemskickad

Jag har fått ett fantastiskt bemötande på förlossningen när jag ringt och när jag var inne för kontroll. Jag har inte känt att jag ringt i onödan eller varit besvärlig. Visst har man det bra hemma men bara om man är bekväm och trygg i situationen, annars har man det bättre på förlossningen tycker jag.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:10:07 följande:

det är det jag sagt till sambon, får vi inte stanna så slår jag läger i foajén eller ställer till ett jävla liv. Någon avdelning måste ju ta hand om en människa som förmodligen har total panik:)

Eleonor01 skrev 2015-12-11 22:01:23 följande:

Hos oss heter det etablerat värkarbete å minst 3 cm öppen för att bli inskriven. Man får dock komma på hur många undersökningar msn vill om man e orolig men man prioriteras inte när man inte är inskriven. Känns helt logiskt faktiskt! De som är mer öppna å längre fram i sitt värkarbete behöver den personalen mer. Man kan alltid gå runt i korridorerna på sjukhuset om man inte är tillräckligt öppen så slipper man åka hem igen :)

Precis. Man kan ju alltid sitta i väntrummet. Det kan kännas tryggare än att vara hemma om man är osäker.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-11 23:19:52 följande:

Tack snälla alla för all omtanke.

Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.

Men jag kände fortfarande ingenting när jag kom in.

Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.

Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.

Men skönt att allt var bra, man blir ju livrädd.

Förvärkar titt som tätt nu med.

Å va skönt att allt var bra. Tänkte på dig när jag gick och la mig igår. Ta han om dig och bebis i helgen.
  • minahjärtan0609
    Blgebo skrev 2015-12-12 04:30:56 följande:

Haft och har två hemska veckor. Förra v hemsk hosta m tjockt, grönt slem, och var utslagen av det.

Barnen fick vara hemma från dagis för jag orkade inte dit med dem. I söndags bröt femåringen stortån, så hon har varit hemma den här v. I tisdags orkade jag åka till dagis m tvååringen. Kände mig riktigt bra och på banan igen.

Tisdag kväll ser jag mail om magsjuka på dagis...så dottern är hemma på onsdagen. Tror vi klarat oss...men nej, strax före midnatt kaskadkräks hon..totalt insmetad, och hela dubbelsängen med...duschar henne och upptäcker...LÖSS! En som satt i luggen. Har nu kammat igenom familjen, och hittar inga fler. Måste ha varit en bra tisdag på dagis...

Nåja, nu mår hon bra. Men... I morse drog min man igång m magsjuka, har servat honom hela dagen. Sonen kommer hem från skolan, kaskadkräks och skiter ner sig - jag får sanera, min man är ju däckad... Sedan femåringen...blev sjuk på kvällen igår, kräkts ner sängen två ggr....jag bäddar, tvättar o tömmer hinkar. Och nyss....happ, min tur. Tack, tack... Blir en trevlig helg...

Känner dessutom mindre rörelser sedan ett dygn, fast jag är ju så fokuserad på alla andra så kanske har missat att känna. Magsjuka på jobbet är inte populärt, så vill inte åka in heller. Känner honom, han sparkar o rör sig, men mindre än vanligt.

Blä. Tyck synd om mig...

Fy låter som en hemsk vecka! Hoppas hela familjen hinner bli friska till jul.
  • minahjärtan0609

Hej på er. Hoppas ni har en mysig luciamorgon. Här ösregnar det och jag tycker det är svårt några som helst julkänslor.

Nu börjar det närma sig för oss alla, så spännande! Funderar på om Caisas trådstartaren fortfarande finns med här i tråden? Det hade varit roligt om bf-listan kunde ligga i trådstarten så man har lite koll på när alla ska ha.

• minahjärtan0609

Jag har försökt läsa kapp men känner att jag inte orkar svara er alla. Skönt att alla bebisar klarat sig såhär länge i magen. Förstår att det är fler än mig som börjar bli slitna både fysiskt och psykiskt. Men det kanske ska vara så på slutet så man känner sig motiverad att föda. Jag är väldigt låg just nu. Sover extremt dåligt och är slut på energi och ork. sedan är bebis väldigt rörlig, vilket är positivt, men det gör nästan ont i magen av allt knölande och sparkande. Ush va gnällig jag känner mig.. .

Qatteriin: jag packade ner mitt "jobb" i tre flyttlådor och ställde här hemma i garaget. Jag litar inte på att sakerna får vara ifred annars. Jag vet inte heller var på skolan jag ska vara när jag kommer tillbaka så det känns bäst att ta hem sakerna.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)