Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Elma skrev 2015-12-14 12:57:37 följande:

Hej! Har länge följt tråden men inte vågat skriva något. Hoppas ni inte tar illa upp för att jag "spionerat" lite och hoppar in nu.

Tänkte höra vilket bf-datum ni går efter, det ni själva räknat ut beroende på äl, fått vid kub eller rul? Det kan ju lätt skilja en hel del mellan dessa datum. Blev själv förvånad att de faktiskt flyttade datum på mig när jag gjorde rul, har för mig att jag fick behålla datumet från kub med första barnet. 

Jag har gått på kub datumet som även stämmer bra med mina egna beräkningar. De ville flytta fram mig en vecka på rul men det tror jag inte ett dugg på. Min bebis är fortfarande liten så att hon låg under normal i v 18 ser jag som normalt. Du är så välkommen till tråden, såklart.
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-12-14 17:35:40 följande:

Känns verkligen som att det börjar närma sig nu, tror att jag nyss såg en bit av slemproppen för första gången i mitt liv... Lite äckligt :)

Spännande!
  • minahjärtan0609
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Wow! Ett Stort grattis! Va härligt att allt gick bra och att ni mår fint.
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-17 14:15:23 följande:

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

Grattis va skönt! Tänk va olika det är mellan olika mottagningar, att det ens får vara så, men dom sagt härligt för dig!
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-17 15:05:23 följande:
    Gud vad skönt, tänkte på dig förrut. Nu kan du bara slappna av och inte fundera mer över det

Jag ligger just och funderar på hur sjutton jag ska orka 4 veckors jullov ned en 6 och 8 åring som helst vill hitta på ngt heeela tiden. Ingen snö att skicka ut dem i och gå på lekland varje dag funkar ju inte, haha!!
    Den tanken har slagit mig med. Skjutsa till och från kompisar är helt okej, samma sak med att ha kompisar här och serva med lite mat men det är typ där min nivå ligger. Orkar inte hitta på en massa aktiviteter. Hoppas att bebis tittar ut snart så min man kan vara hemma.
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 17:30:24 följande:

Angående den här kvinnan då som aldrig hörde av sig så var hon lika sur som jag, för hon hade skickat sms men jag hade ju inte svarat (hon visade mig till och med sms:et). Så hon var väldigt avvaktande när hon såg mig, men sedan pratade vi om det och så provade hon ringa mig inne i lokalen och då såg vi ju båda att signalen inte gick fram. Sedan var allt bra haha! Blev så glad att se henne för jag GRÄT ju av att hon inte hörde av sig för jag var så ensam. Nu några veckor senare har jag hittat tre andra vänner så nu känns det ju fånigt att jag blev så hysteriskt ledsen, men det är ju aldrig fel med fler .

Va skönt att det löste sig? Det är inte lätt att hitta vänner i vuxen ålder och jag kan tänka mig att det är ännu svårare i ett nytt land.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-18 07:30:19 följande:
    Usch vilken tråkig chef du verkar ha. Brukar det vara så inom skolan, tycker det är många som sagt samma sak, har en del vänner som arbetar som lärare för olika åldrar som verkar ha det på liknande sätt.
    Jag hoppas att du kommer att få en härlig upplevelse när barnet väl har kommit. Det är ju svårt att föreställa sig en ledig tillvaro såhär innan födsel. Men det är inte som att vara arbetslös, tillvaron är inte tom med en bebis. Hoppas att du kommer trivas trots paus på jobbet. Du får tänka positivt, du har ett jobb du älskar och du FÅR komma tillbaka till det precis när du vill! Själv gick jag på vik inför mina tidigare graviditeter och då blev det verkligen slut på riktigt, det var jobbigt.
    Önskar dig en bra dag på jobbet.

Jag har för övrigt en bra omtänksam chef fast jag jobbar i skolan. Idag ska jag till jobbet och vara med på avslutningen, känns som om jag vill det och jag vet att eleverna kommer att uppskatta min närvaro.
  • minahjärtan0609

Jag börjar tro att mina förvärkar har blivit riktiga värkar..., känner mig väldigt osäker men samtidigt känns det inte som vanligt. Det hugger i nedre delen av magen lite då och då (oregelbundet). Har gått hela helgen med en fruktansvärd "mensvärk" som inte velat släppa och jag har varit sjukt trött. Har sovit till och från hela helgen. Nu börjar jag bli nervös! Skulle inte förvåna mig om vi lyckas pricka in julafton. Tur att alla paket är inslagna och granen står på plats. Handlade även den mesta maten igår. Vi ska fira hos oss i år tillsammans med svärföräldrarna. Tanken är att de kommer tidigt på julaftonsmorgon och hjälper oss ned maten.
    Om nu denna plan håller... Får avvakta och se helt enkelt.

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-20 19:22:31 följande:

Vad vill du vi ska hålla tummarna för, att det dröjer eller att den kommer i natt så du kanske är hemma till julafton igen? Kommer inte ihåg när du har bf!

Ha ha, jo bra fråga. Egentligen vill jag att det blir januari men frågan är om det är möjligt. Bara jag slipper vara på sjukhus på julafton så är jag nöjd.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)