himw skrev 2015-12-02 13:06:55 följande:
Jag sover också så vimla dåligt på nätterna- får nog mest sammanhängande sömn på mina efter-lunch-lurer :)
Men jag tycker det är så konstigt- för allt annat är ju så smart uttänkt med kroppens förberedelser, borde vi inte då sova som stockar sista månaden för att vara utvilade inför förlossningen? Borde ju vara någon sömnhormon som slog till :) Eller så är det för att man ska förbereda sig för vakna nätter med amning och skrikande bebis- huvva! ;)
Jag har tänkt detsamma!! :-P Så tröttsamt att inte få vila i form! Har hört den där teorin om att det ska vara som förberedelse, jag vet inte jag. När jag ammat har jag haft mycket lättare med sömnbristen, amningshormonerna hjälper en att fungera ändå, väldigt smidigt den biten iaf.
mirakelspektakel skrev 2015-12-02 13:11:07 följande:
Med tanke på hur mkt tid jag spenderat på toaletten de senaste månaderna så tycker jag att man borde få ett gravidpaket som innebär helrenovering av badrummet, ink någon smart uppfinning så att man kan kräkas med stil och kissa utan att gå upp ur sängen. (hmm är de dessa uppfinningar som kallas 10 liter hink, och vuxenblöja?!)
Haha jaa för tusan, det är nog så!

Fy farao, jag är så innerligt tacksam att jag sluppit kräkas den här gången, då tar jag nog hellre foglossning faktiskt. Man vet vad man har men inte vad man får. :-P
WiMe06 skrev 2015-12-02 13:22:55 följande:
På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0
Åh vilken fin mage!! Min har blivit en heffaklump senaste veckorna bara, fattar inte hur det gick till, pang sa det bara! Nu får jag kommentarer både från kollegor och från patienter; det förra kan jag ta men det senare är lite svårare att hantera. Mestadels positiva kommentarer men ändå. En sekreterare på jobbet, som jag känner lite privat också, sa härom veckan "åh här kommer vår lilla tjockis!" och då blev jag faktiskt förbannad. Sa till sådär lagom reserverat att det inte är ok att säga så. Jag är ju tjock i vanliga fall men det är oväsentligt, tycker det är så jäkla ofint att kommentera gravidas kroppar, och kroppar över huvud taget. Nu gjorde jag ju det med din, haha, men den är ju så fin. Underbar kommentar om röven!