Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Bf lista:

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, 1 barnet, flicka

• qatteriin

Jag flyttade på dig MeEmma så det hamnade i datumordning. :) Men det var ju inte meningen att det skulle bli dubbelt radavstånd...

• qatteriin

Jag känner också märkligt nog att jag inte är otålig... Trots värken och hur jäkla tungt det är. Barnmorskan log när jag sa att det är sista gången jag är gravid, hon konstaterade att man inte ska ta såna beslut i det här skedet av graviditeten och det har hon nog rätt i. Men jag kan inte se mig själv med fler än två barn och jag tror verkligen inte jag skulle känna att det vore värt det, med all skräck första halvan och smärta andra halvan. Aldrig lugnt liksom.

Men jag har så svårt att förstå att det bara är en dryg månad kvar till bf. Jag är som fortfarande inställd på "Axel-tid" och han är ju född i mars, så jag är två månader efter i huvudet... haha! Men det gör inte så mycket för då kommer jag kanske inte bli lika frustrerad om jag går över tiden.

• qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 16:45:59 följande:

Man ska aldrig säga aldrig Vi var väldigt klara med våra två barn och sen en dag så kom bebissuget som en blixt, hos oss båda som tur var.

Bebissuget kan nog komma, men gravid fixar jag inte, sex gånger får räcka! Och då har fyra av dem ändå slutat innan vecka 12. Men hade det inte varit för den detaljen så hade jag antagligen inte känt mig lika färdig, trots att jag är så handikappad nu. Det fysiska är ändå lättare att hantera än att leva i flera månader med skräcken för missfall (eftersom man får absolut noll stöd från vården för upprepade missfall efter att de väl gjort utredning).
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2015-12-07 18:02:03 följande:

Jag kunde heller inte se mig själv med mer än två barn, men livet förändrades och jag med... Trodde även att trean skulle bli sista, men märkte ganska så fort att han behövde ett jämnårigt syskon, sen gick det kanske lite snabbare än tänkt :) men nu känner jag verkligen att fyra är max för mig! Tror inte att det ändrar sig, har andra planer i livet efter detta så jag tror att jag eller sambon steriliserar oss efteråt (har väldigt lätt för att bli gravid och svårt för passande preventivmedel).

Haha, jaa det är väl så. Men jag har åldern emot mig där, särskilt som missfallsrisken ökar markant med åldern och den är ju redan hög som den är så det skulle jag nog inte fixa. Jag har också lätt att bli gravid men inte så lätt för att behålla dem uppenbarligen. Men jag är ändå tillräckligt tveksam för att inte kunna ta beslutet att sterilisera mig, ännu.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-07 18:05:08 följande:

Vår lilla busa ligger med ryggen åt vänster så varje gång hon rör på sig så sätter hon knäna i höger sida på mig. Det har verkligen börjat kännas att det närmar sig slutet och den lilla madam är mer aktiv än någonsin, har inte känt henne så här mkt under hela graviditeten som jag känner henne nu, vet inte om det har att göra med hur hon ligger nu.

Haha åååh så gjorde Axel också vet jag! Det är säkert för att hon ligger som hon gör. Jag känner här och där och blir aldrig klok på hur ungen ligger, förutom när det blir sådär supertydligt med hela ryggen, haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-07 19:08:37 följande:

Haha, såg din bild nu som du lagt upp, tog en likadan bild på min mage idag, men vet knappt om jag vågar lägga upp den. Haha.

Varför skulle du inte vågat det? Hihi det ser så roligt ut när det är så skevt! Jag är lite besviken på att jag inte lyckats få nån bra filmsnutt på när bebisen rör sig, har roliga filmer från förra gången som Axel älskar att kolla på.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 19:20:05 följande:

Imorgon är det exakt en månad till BF för mig, men jag känner mig heller inte alls otålig utan känner att han gott kunde ligga kvar därinne ett bra tag till . Jag mår ju visserligen bra så jag kanske hade känt annorlunda annars, men jag har så mycket kvar att fixa innan dess. Massa plugg samt bilköp, usch.

Om jag fortsätter må bra vill jag gärna gå över tiden. Man får bara gå över en vecka här så senast 15/1 blir det, men det skulle vara bra för mig tror jag. Då skulle jag bara ha en hemtenta jag inte hinner göra före förlossningen. Känns så drygt att ha plugg efter sig efter att man fått bebis men det känns kanske inte så troligt att man kan skriva en hemtenta veckan efter man fått barn, eller?

Jobbigt med såna stora grejer att fixa innan! Jag förstår att du inte har bråttom att få ut honom. Nä det är nog inte värt att ställa in sig på att orka skriva hemtenta då, men man vet ju aldrig, kanske får världens fart! Nä den där första veckan kan vara rätt tuff. Jag är glad att jag kände till babyblues/tredagaragråten när den slog till så jag slapp tro att jag var på väg att bli galen. Jag är van vid starka känslostormar men just det var nåt extremt starkt för mig. Men jag vet att det inte är så för alla.
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 19:46:44 följande:

Då förstår jag precis. Jag har fått ett missfall ( precis innan denna grav) och det var hemskt. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste varit att få det 4 gånger!

Ja det är obeskrivligt, särskilt de som var innan sonen. När man inte vet om man nånsin kommer lyckas. Klart, det var inte kul förra gången heller precis dagarna innan jul dessutom. Jag är inte beredd att ge mig på det igen helt enkelt, för har man väl satt igång att försöka få ett barn till så är man ju inställd på det och då går det liksom inte bara att strunta i det om man får missfall. Så hellre då att inte ställa in sig på det känner jag, om det inte blir absolut nödvändigt då.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)