Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2015-12-15 15:42:54 följande:
    Vi har en jack Russell. Super mysig och känner mig dum som inte orkar med honom på samma sätt som tidigare, så hans promenader har minskat i tid.
    Men snart blir det långa promenader med vagnen hoppas jag
    Det är en riktigt härlig ras, förstår att det känns tufft att inte orka med honom som tidigare, men det är ju inte så många veckor kvar. Jag längtar oxå efterl långa promenader ute i skogen. ska bli helt underbart att kunna använda kroppen som normalt igen!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:50:04 följande:

Den kom upp till slut! Med alla våra namnkulor, till nästa jul får jag göra en till.

Vilken fantastiskt fin gran! Vi har skippat julgran sen vi flyttade in i vårt lilla hus, finns ingen riktig plats och jag har inte orkat med det.. men till nästa jul, då vill jag nog att vi ska ha en för lillfis skull... fattar ni att vi kanske har en liten parvel som kan ramla runt och dra ner hela julgranen nästa jul?!!!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-17 06:18:51 följande:
    Tack! Haha ja tyvärr har jag redan tänkt på det, och fasar för den biten, haha! När vi bodde i Gbg hade vi ett bra hörn i vardagsrummet som man kunde spärra av med soffan och fåtöljen så att inga småttisar kom åt att välta granen, varken barn eller djur, det var väldigt bra. Nu står den ju helt öppen! Vi förankrar den alltid med fiskelina i en krok i taket, men det skyddar ju inte mina handmålade glasjulkulor från barnhänder, haha. Axel började gå ett par veckor före ettårsdagen och om den här följer samma mönster så... uuuh... de är ju inte direkt stabila då. Haha!
    Håller en extra tumme för dig idag! hoppas läkaren gör det han ska!!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-17 09:55:47 följande:

Skulle skriva matlista men hann slumra till på soffan. Vaknade nu och har ingen som helst lust att åka och handla mat. Men lika bra att passa på nu innan allt folk kommer i em.

Ska passa på att hämta ut den där gratis bodyn på Kappahl med innan kupongen går ut. Men helst av allt hade jag legat kvar på soffan, haha!

mat är så överreklamerat :) jag skulle storhandlat för flera dagar sen, men kom aldrig iväg, mådde verkligen pyton... och har fortfarande inte kommit i väg och storhandlat, blivit lite små handlat av sambon i närbutiken i stället.. haha...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-17 06:43:36 följande:

Idag ska jag visa den som ska jobba för mitt runt på mitt jobb. Eller, hon jobbar egentligen på ett annat distrikt. Och hon kommer ha en massa frågor och jag vet inte hur jag ska klara av dem för nu sitter jag hemma i hallen och bölar har inte ens kommit iväg än för jag kom inte ut genom dörren utan att börja gråta idag.

Detta är alldeles för jobbigt för mig, vill inte vara med längre. Usch. Försöker se fram emot julen iaf nästa vecka men får gå och jobba på måndag med för att hinna med, den här introduktionen skulle inte varit nu egentligen utan det skulle kommit en annan tjej 4/1 som redan visste så jag skulle slippa detta. Var så glad för det.

Din stackare! Men jag hoppas at du unnade dig att gråta ordentligt i hallen så kanske du har tömt lite när du väl är på jobbet. Kom ihåg att det inte är adjö utan bara ett vi ses senare. Jobbet kommer finnas kvar och vänta på dig i aug.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 22:45:15 följande:
    Haha min mamma kommenterade faktiskt det när jag skickade bild på vår gran, känns helt overkligt att tänka på känner jag!
    visst gör det? jag tycker det känns overkligt redan att tänka att som allra senast 8 veckor (om allt går bra) så kommer jag ha en liten bebis på mitt bröst...  att sen tänka att denna lila krabat kommer växa och bli så stor på ett år att hon kommer kunna riva julgranen är helt galet!!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-17 12:37:38 följande:
    Hittills har det gått ganska hyfsat iaf. Tack :)
    Ska försöka igen att få tag i mvc psykologen i eftermiddag. Först fick jag ett nummer till henne som inte gällde längre och nu så verkar hon sitta upptagen.
    amalie79 skrev 2015-12-17 12:36:00 följande:
    Tack :)
    Ja egentligen är jag fånig för jag kommer ju få gå på apt när jag vill och bli medbjuden på aktiviteter och kommer ju vara på jobbet flera gånger i månaden för ska ju gå på bvc i samma byggnad. Samt att vi ska ha mailkontakt. Men nu säger min sambo att dessa överenskommelser ska dokumenteras enligt stadens policy, men säger min chef så så litar jag på det.
    Men det känns ändå tråkigt. Tyvärr är ju kick offen för 2016 redan i februari så den kommer jag ju inte kunna komma med på.

Tack vare intron av den där medarbetaren så kommer jag inte hinna klart tills imorgon, så jag jobbar måndag med som det ser ut.
    Sambon är ändå inte ledig då, bättre börja vara hemma en dag när han är ledig också!
    Kämpa för att få tag i MVC psykologen!!

Jag tycker inte att du ska förminska dina känslor, de är inte fåniga, de är så du känner! Fantastiskt att du tycker ditt jobb är så roligt, det är få förunnat att känna så. Kanske kan du vara med någon timma på kick offen? beror ju på vad de ska göra samt om bebis kan följa med?
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 22:17:23 följande:
    Ja min man sa nämligen sedan (när vi kom hem) att när han stod ensam med hennes man i pausen så hade min man sagt att "ja min fru undrade varför hon inte hörde något från din fru", och då sa den andra att hans fru varit sur för att hon messat och jag inte svarat... Så det hade ju bara blivit något fel. Jag hoppas att det blir kul med yoga och det ska vara gravidyoga så jag hoppas att det inte är någon risk att ansträngningen sätter igång förlossningen eller så

Härligt det låter med julfest! Jag mejlade åtmind
    Skönt att det bara blivit fel med tekniken och att ni fann varandra igen. Ang yoga, jag har gått på en hel del yoga dock aldrig gravidyoga. Det absolut viktigaste är att man lyssnar på vad ens egen kropp har för begränsningar just för dagen. Det finns ingen prestige i yoga och man ska inte jämföra sig med andra och som sagt inte ens med ens egna tidigare prestationer. Det kan ta ett par gånger att verkligen uppskatta yogan så ge det ett par gånger och i början är det inte jätte viktigt att du andas precis som de säger, det kommer med tiden. 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 19:47:27 följande:

Nu har jag varit på gravidyoga för första gången. Jag var längst gången av alla där så jag kunde inte göra alla rörelser och är inte lika smidig som dem som gått på yoga länge förstås men jag tyckte om det! Det var lite jobbigt men roligt, jag ska nog gå på mamma och bebisyoga om allt fungerar bra med bebisen.

så roligt att du tyckte om det och fick mer smak!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-20 08:40:33 följande:
    Jag vet, tänker likadant... Helt knäppt. Vill ju gärna den håller sig inne några veckor till så länge jag mår så pass här bra.

Nu bor ju just ni i USA så er situation är ju speciell, men hur gör ni andra med att meddela folk om bebisen? Kommer ni meddela någon annan än den som ska passa ev befintliga barn när ni åker in?

Jag vill helst av allt inte meddela någon innan bebis ligger i famnen på oss men hsr vi killarna här måste ju hans föräldrar meddelas iaf. Om vi inte gör som de förslog och låter dem ta dem hela tiden en period. Men jag tar hellre den hjälpen efter bebis kommit än före som sagt
    Vi kommer så klart meddela min mamma som är den som kommer ta hand om bonusarna medan vi är på förlossningen. (har fortfarande inte bestämt mig hur jag vill göra under latent fasen, men jag tror att jag känner mig trygg att vi tar det som det kommer, är jag på nivån att jag är helt hysterisk eller har skit ont och så får min mamma ta killarna då med, min BM poängterade att det kan vara olämpligt för barn att se någon ha så ont, som man kan ha under latent fasen....)
    Annars har jag inget jätte behov av att någon annan vet om det, även fast jag tror att min bror kommer få reda på det, men det gör mig inget alls.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)