Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-14 21:16:42 följande:
    Okej, det är som vi då ungefär. Har köpt en tjock mössa i stlk 50/56, men visst är det svårt att veta vilken storlek man ska köpa.
    Jag var så duktig så jag köpte godispåsar och la ner i förlossningsväskan men ja, det var ju lätt att låta bli dem i väskan, haha!!
    tjock mössa?! haha paniken på nybörjaren... jag tycker det är såååå svårt detta med hur mkt ytterkläder bebis behöver. Vad är det för tjockare mössa som du syftar på kan du länka?

Min plan är att använda fårskinnsåkpåse, vindfleece overall, långarmade body och byxor. Räcker det tror ni? Jag tänker att man ändå inte kommer gå ut om det är 20 minus ute och gör man det så har jag ytterligare ett fårskinn som jag kan lägga under madrassen i vagnen, samt ullset och typ en one piece i ull.
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2015-12-15 00:30:07 följande:

Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
    Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag  

Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet. 
    Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
    Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så. 

Läst du mitt inlägg om drömmen jag vaknade med imorse? Så verkligt som jag drömmer nu ha jag aldrig drömt tidigare...

Skönt att din man visar förståelse och är beredd att hämta dig om du får nog. 
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Stort grattis! Ta hand om er lilla tös och varandra. Hoppas att du tittar in här ibland och kommer med uppdateringar om bajsblöjor och annat intressant :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-15 14:57:54 följande:

Vaknade nyss efter att ha sovit på soffan. Vaknade med världens hjärtklappning och svårt att andas, hostade som attan ett tag..
    Har haft så förut men då när jag varit igång ett tag..

Låg du på rygg? Då kan jag vakna sådär nämligen... 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-15 14:26:06 följande:

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke
    Lisasmor: bf 1/1, andra barnet, pojke
    FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping
    himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar
    Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka
    FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö
    Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke
    CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm
    Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke
    MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke
    Amalie79: bf 15 jan, första barnet
    Mitthemligajag: bf 15 jan, pojke, andra barnet
    Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro
    WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar
    qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro
    Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro
    Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

Insåg precis om att om denna bf lista stämmer ungefär, plus att någon går över tiden så kommer jag och Nettiiis sitta här själva i slutet av januari medan ni andra myser med era prinsar och prinsessor... Ni kan väl titta in ibland? ;)
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-15 09:44:19 följande:

Var på mitt v 35- besök nu. Trodde det skulle göras mer saker men var bara blodtryck, SF mått och hjärtljud. Sedan kom hon som ska bli vår BVC- sköterska och presenterade sig. Hon verkade bra!

Min bm lyssnade lite bättre idag, hon hade inte alls uppfattat detta förra gången enligt henne.

Nu har jag fått en tid hos läkaren nästa vecka och ska kontakta Mvc psykologen idag. För stt prata om både den medicinska och den mentala aspekten.

Får se om det blir bättre sen- som det känns just nu så är det typ att jag måste acceptera att jag måste göra detta fast jag egentligen inte vill. Typ.

Frågade ang läkaren som ändrade sig ang tul.

Hon sa att en skattning är just en skattning och SF måttet är normalt, 35. Däremot har jag tydligen en väldigt välfylld livmoder, så hon var inte förvånad att det var lite plus i %. Kände mig lite som ett påskägg när hon sa så eller nåt:)

Rumpan under mina revben, benen i höger sida och huvudet långt ner i bäckenet fast fortfarande ruckbart. Creepy känsla när man känner att hon flyttar på bebisens huvud fram och tillbaks typ :)

Vad bra du är! Jag hoppas verkligen att du får allt stöd du behöver för att få en så bra förlossning som möjligt.

I påskägg brukar det bara finnas bra saker så det kan knappast vara något dåligt :)
    Du får tänka att om 5 veckor, plus minus några veckor så kommer du ha tillbaks din kropp! Även fast du kommer ha en liten utanför som kommer behöva dig så kommer du i vart fall kunna lägga/lämna ifrån dig bebisen en stund..
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-15 15:16:55 följande:
    Nä, jag låg på höger sida..
    Nu har jag varit ute med hunden på en kort runda och mår lite bättre..
    Läskigt! Skönt att du mår bättre. Vad har du för hund?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-15 11:40:56 följande:
    Haha ja nu börjar jag tycka synd om mig själv lite faktiskt! Har vaknat en gång i timmen inatt. Men nu har jag ett enda patientbesök kvar och sen bara lite administration, chefen är förvarnad om läkarbesök och möjlig sjukskrivning, så nu känns det hanterbart. Och mycket, mycket märkligt. Jag har bara erfarenhet av att sluta på jobb, aldrig av att gå hem för att så småningom komma tillbaka!
    Du är en sån fighter! Skönt att du nästan är i mål. Kom på en sak ang din jobbsaker, kan du inte packa ner dem någonstans och förvara dem på jobbet? Måste väl finnas något låsbart skåp någonstans?

Läkaren skulle bara våga göra något annat än att sjukskriva dig!! 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-15 15:33:24 följande:
    Det är klart vi måste försöka uppdatera varandra här ibland även när alla små godbitar kommit. Det vore ju synd att en sån bra tråd bara ska dö ut för vi nåt målet på resan.

På tal om resa, vet inte om jag skrivit det innan men isåfall skyller jag på gravidglömska. Idag är en utav våra stora
    milstolpar den här grav. V 35+1 och vid kl. 22.48 ikväll har jag passerat tiden för yngsta sonens ankomst var sjutton tar tiden vägen??
    Det är en stor milstolpe att passera! hur känns det nu då? Tror du att hon håller sig kvar där inne några veckor till eller känns det som om att det är på gång?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)