Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

anaconda skrev 2015-08-06 09:00:23 följande:

Tror hon Alice kommer växa till sig på två veckor, blev flyttad 6-7 dagar med dottern oxå.

Ul bm mätte huvudet och fick fram vilken v jag är i (trodde man mätte lår benet men man kunde mäta båda)

Ul bm sa inget om bebis är liten vad man gör då utan hon ville bara att vi skulle komma o göra nya mätningar så hon blev nöjd för hon tyckte inte hon fick ordentliga mått pga av Alice låg med ryggen uppåt tror jag plus att vi blev flyttade.

När dottern kom (bf +3) så vägde hon 4410g 53cm lång så hon va en stor tjej :) tror Alice kommer ligga nåt liknade vid födseln,

Okej, men vad skönt med en så noggran ul-bm. Plis att ni får ju se det lilla livet igen
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-06 08:48:17 följande:

Ååå så fin bebbe! Vi är också inne på Alice om det är en flicka  Det enda kruxet är att svärföräldrarnas hund heter det haha.. 

Vi har också beslutat oss för Alice om det blir en flicka.
  • WiMe06
    anaconda skrev 2015-08-06 09:43:18 följande:

Många Alice:ar i januari blir de då :)

Egentligen hade jag velat ha ett mer ovanligt namn, men kan inte släppa Alice riktigt för det är ju såå himla fint
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2015-08-06 16:22:49 följande:

Ser många som är sugna på Alice som namn om det blir flickor :) Vad har ni mer för namnförslag?

För oss är det Ylva om det blir en flicka och Viktor om det blir en pojke just nu :) Kan ju självklart ändras, men det är var vi känner nu iallafall :D

Vi har ju som sagt Alice som val om det blir en flicka och Alve om det blir en pojk
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-06 17:43:08 följande:

Satt och diskuterade namn med en kompis, och då kom Alve upp   vi får väl se hur många det hblir som får samma namn  

Jaha, vad roligt jag gillar Julian väldigt mkt också men sambon gillar Alve bättre, men det var ju mina förslag båda två så vilket som blir ju bra sambon kom med Alice som förslag.

Spännande att se sen vilka namn alla väljer.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-07 19:16:07 följande:

Har också hållt på och städat som en tok idag. Kanske kan ha med det att göra...

Aldrig varit med om ngt liknande själv men förstår att du blir väldigt orolig, med all rätt. Jag hade som mitthemligajag skriver också åkt in akut. Dem vill ju att man ska ringa 1177 innan men tyvärr tror jag inte du får ngt vettigt svar, jag fick stora blödningar en gång och ringde 1177 men tyvärr fick jag bara en dum kärring (ursäkta uttrycket) som satt helt tyst i andra änden och hade inget vettigt att säga alls.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-08 00:31:50 följande:

Nu har det som tur lagt sig.. Låg ner i flera timmar för deg blev värre när jag var uppe och gick.

Kommer det i helgen får man ju åka in akut, men händer inget mer ska jag prata med min bm på måndag. Hon måste ju ha något vettigt svar på vad det är..

Det låter ju som att det skulle kunna ha varit sammandragningar, men det känns ju så väldigt tidigt. Men just att det lugnat ner sig när du tog det lugnt. Hoppas det inte kommer tillbaka och att bm kan hjälpa dig.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-08 07:09:43 följande:

Jag har också mycket sammandragningar, men de är ju absolut ingenting som

Gör ont utan mer bara blir som en stenhård klump på magen och bara när jag gör hastiga rörelser eller är kissnödig. Och de hade jag förra gången med men jag kommer ihåg att min bm sa då att om dom gör ont så måste jag uppsöka vård för de ska dom inte göra!!

Jaha, men oj. Är det inte obehagligt att få det såhär tidigt. Aldrig varit med om det tidigt själv.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-08 07:09:43 följande:

Jag har också mycket sammandragningar, men de är ju absolut ingenting som

Gör ont utan mer bara blir som en stenhård klump på magen och bara när jag gör hastiga rörelser eller är kissnödig. Och de hade jag förra gången med men jag kommer ihåg att min bm sa då att om dom gör ont så måste jag uppsöka vård för de ska dom inte göra!!

Jaha, men oj. Är det inte obehagligt att få det såhär tidigt. Aldrig varit med om det tidigt själv.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-08 09:46:41 följande:

Nä hehe, hade super mycket förra grav, där var de verkligen varenda gång jag rörde mig hastigt mellan typ vecka 16-25 sen avtog de nästan helt! Men dom gör inte ont alls utan känns bara det drar ihop sig så de har aldrig gjort mig ngt :)

Okej, skönt det jag har alltid fått sammandragningar sent, har knappt känt av det med ngn graviditet, sen föddes ju båda barnen tidigt så man hann kanske aldrig få det. Med första hade jag bara väldigt lite ett par veckor innan han föddes.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)