Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-08-05 12:47:20 följande:

Mysigt att läsa om era inköp! Själv har jag fortfarande inte köpt någonting alls. Min svärmor har dock börjat på en filt med mormorsrutor i pastellfärger, samt en pippikofta enligt mina önskemål, that's it . Ska på RUL på måndag så det är mest det jag väntar på, vill ha lite mer garantier för friskt barn även om det aldrig är hundraprocentigt.

Vi flyttar ju även till USA den 18/8 så vi hade ändå inte haft plats att ta med en massa bebisgrejer också - undrar redan hur jag ska få plats med de kläder, jackor och skor jag vill ha med mig... Hoppas på bra bebisshopping när vi kommit fram istället .

Förstår er som flyttar utomlands och där har du väl världens möjligheter sen att shoppa fina bebisprylar

Men det är roligt att läsa om andras inköp tycker jag.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:45:29 följande:

Egentligen, behöver jag inte köpa något....alls. Har två vagnar, en liggvagn och en duovagn. Och nu en till vagn. Har babykläder, allt till spädbarn/barn, leksaker, badbaljor, spjälsängar (obs plural..)  osv... Det jag inte har, är väl en dopklänning som passar en pojke...Första sonen döptes i leksandsdräkt när han var 2 år gammal. Men idag råkade jag dels handla babykläder på nätet, och så på kappahl.... Får ta och sluta gå i affärer. Tur att det inte är en flicka jag väntar...då hade det väl slagit helt slint, finns ju så mkt fina flickkläder.  

Vi har knappt ingenting sparat sedan dem andra barnen, mest babyfiltar och några få få plagg. Det är lite tråkigt med pojkkläder på det sättet att det finns ju inte alls lika mkt fint som på flicksidan i en affär. Vet inte vad vi väntar ännu, så det lär väl bli klädinköp lite senare när vi vet
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-05 15:42:44 följande:

Kan någon hjälpa mig med hur man får kontakt med frökenC så man kan komma med i gruppen på Facebook?

Går du in i bf listan så har hon skrivit ett inlägg näst sist så där når du hennes presentation och kan skriva ett privat meddelande om du vill.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-05 15:54:41 följande:

Vi har både och sedan första barnet men jag tyckte absolut att åkpåse var smidigast. Täcke ser ju mysigt ut men är inte så praktiskt om man har en sprallig bebis 

Tycker också att täcke verkar så himla mysigt. Men det kanske som du säger. Lätt att det sparkas av och så kanske.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:54:43 följande:

Här räknar jag med att det kommer bli kallt, så jag kör på en tjock åkpåse, och kommer förmodligen lägga fårskinnet under. 

Okej, där jag bor är det lite olika, förra/detta året hade vi knappt ingen snö alls och det var aldrig jättekallt. Men åren innan har varit kallare. Så svårt att säga med vad som behövs. Men visst räcker det men tunn overall om dem ligger i åkpåse? Känns ju som att dem ligger så skyddade där under locket och eventuellt fodrad åkpåse och sådär?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-05 16:28:58 följande:

Ja det är kul att läsa och det ska bli så roligt när jag själv kan börja köpa saker - det är första barnet för oss så det blir ju en hel del att inhandla . Blir ännu roligare känner jag ifall vi får reda på kön på ultraljudet - färgmässigt tycker jag att båda könen kan ha allt men jag skulle t ex inte köpa klänningar till en pojke om han inte själv uttryckligen vill ha...

Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?

Har inga flickor så klänning vet jag inte så mkt om. Men när det gäller bodys så tycker jag omlottbodys var det absolut smidigaste och bästa att ha på bebis. Ibland händer det att olyckan tränger upp på kläderna och då är det kanske inte jätteroligt att dra en nerkletad body över huvudet på stackars bebis. Och sen tyckte jag att dem med knäppning på axeln ofta kunde vara svåra att dra över huvudet så jag skulle absolut rekommendera omlott. Kommer själv satsa på uteslutande omlott när bebis är nyfödd
  • WiMe06

Kappahl och pop jar bra strumpor, dem är ribbstickade i skaftet och går att vika upp och ner eller vad man säga, dem funkar bättre än vanliga tjocka som en del babystrumpor är. Finns ju säkert på dem flesta klädaffärer men vet att dessa brukar sitta ganska bra iallafall på sprattlande bebis

• WiMe06
    anaconda skrev 2015-08-05 17:25:23 följande:

Alice tittar ut 11/1-16 <3

Åh, vad fin vi har också bestämt Alice om det blir en flicka, det är så fint
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2015-08-05 21:33:36 följande:

Alla verkar ha RUL nu i veckorna här.. jag har inte RUL förrän den 24/8 och då ska jag tydligen vara 18+6 då jag är beräknad till 18/1... Är det inte lite märkligt att det är så pass sent ändå? Nu vill inte vi göra abort, men abort kan man ju få göra fram till vecka 18, och om något stort skulle dyka upp på RUL så vore det väl bra med valmöjligheten tänker jag. Det kanske inte alls är märkligt, man kanske får RUL tidigare om man inte gör KUB som vi gjort för att se till att allt ser bra ut? RUL ska ju ske mellan vecka 16-20 så det är väl kanske inte så konstigt egentligen.. bara en tanke hur det blir..

Ni har tidigare rul än vi, vi har den 26/8 och kommer då att vara i v 19+2 så verkligen sista veckan. Känns väldigt sent. Vi har inte gjort KUB men vi gjorde nupp. Nu vill inte vi heller göra abort men skulle man få reda på ngt jätteallvarligt får man ansöka hos socialstyrelsen om abort. Men det är ju fruktansvärt att behöva ta ett sånt beslut så sent.
  • WiMe06
    anaconda skrev 2015-08-05 23:58:14 följande:

Vi kommer få göra ett rul till om 14 dagar (19/8) då ul bm flytta oss från 18+6 till 17+1 så ul bm va inte nöjd med mätningarna på hjärtat idag då bebis va lite i minsta laget, vi skulle inte oroa oss för allt såg bra ut men ul bm ville göra mätningarna noggrannare plus att Alice låg med ryggen uppåt så då va de svårare oxå. Har moderkakan i bakväg oxå så därför känner jag Alice tidigare dottern

Hoppas den lille tjejen vuxit till sig lite om 2 veckor men om allt ser bra ut och så vad skulle det innebära om hon är lite mindre då? Sa dem ngt om det? Vill dem hålla extra koll då?

Nu har inte vi gjort rul ännu men vi kommer få göra tillväxt-ul i v 32 som det ser ut nu pga att jag fött två små barn innan. Födde första i v 37 och då räknas ju barnen som fullgångna men han vägde inte ens 2 kg när han föddes. Fick havandeskapsförgiftning som påverkade att han slutade växa. Andra sonen var lite större men föddes i v 35.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)