BF Januari 2016 :)
"De som vet" (som min lillasyster tex) säger att de kläderna man köper nu " i mitten" är väldigt bra att ha när barnet kommit och man börjat tappa i vikt men inte riktigt är tillbaks till sin vanliga storlek:)
"De som vet" (som min lillasyster tex) säger att de kläderna man köper nu " i mitten" är väldigt bra att ha när barnet kommit och man börjat tappa i vikt men inte riktigt är tillbaks till sin vanliga storlek:)
Jag har inte satt in mig alls i det där med föräldraledigheten ännu. Vår äldsta fyller 8 nu i oktober, så jag tog ut 4 veckor ledigt nu i sommar för att rensa av dem dagar jag hade kvar på honom, sen brinner dem ju inne. Vet inte alls hur det fungerar med föräldrapenning nu och hur mkt som ändrats sen sist jag var föräldraledig. Vi har heller inte diskuterat hur vi ska dela upp ledigheten, innan har jag tagit all ledighet, mannen har tagit sina 60 dagar. Men han var egen företagare då så svårt att gå hem och vara föräldraledig. Han kunde ju vara hemma en del ändå tillsammans med oss. Men som sagt nu har vi inte planerat så mkt för det ännu.
Tänker att vi nog kommer skola in på förskola när barnet är 1,5 ungefär. Vi bor i ett större samhälle så här finns 4 förskolor, alla inom cykelavstånd, varav en ligger ca 150 m hemifrån och en ca 0.5km från mitt nuvarande jobb. Så det löser sig nog med plats hoppas jag, men det är väldigt mkt barnfamiljer här ute så det är ändå ont om platser. En utav förskolorna kommer vi vägra att ta emot en plats på då äldsta sonen blev mobbad på den skolan som den tillhör, så vi fick byta skola på honom då ingen utav lärarna brydde sig.
Med första ammade jag jättelänge kändes det dom, hade jätteproblem att sluta, särskilt kvällsamningen, sonen skrek och vägrade ta flaska, vägrade gröt, vägrade välling, vägrade ersättning så jag hade lite jobbiga minnen av amningen när andra sonen kom och jag tror att det gjorde att jag hade svårt att få igång det då, ammade helt i 1,5 månad sen blev det flaska för det fungerade inte.
Sa till mannen senast igår att jag inte vet om jag vill amma denna gången. Känner väl att jag vill nog testa men vill absolut inte amma mer än några månader Max isåfall.
Har ni berättat än på jobbet att ni är gravida eller när planerar ni att göra det?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Gick in i vecka 15 igår och jobbar nu min sista vecka innan jag går på semester. Vill helst berätta innan jag går på semester men samtidigt vore det skönt att vänta tills efter rul för att se att allt är bra. Men rul är inte förrns den 19 augusti och vet inte om jag står ut så länge med att hålla detta hemligt Hinner dessutom börja jobba igen innan rul och antar att magen kanske är lite svår att dölja då?
Hur mycket syns era magar nu och vilken vecka är ni i? Kan ni fortfarande dölja magen och behöver ni i så fall hålla in magen för att lyckas med det? På morgonen har jag inte mycket mage utan då hade jag nog kunnat dölja den, men senare på dagen måste jag hålla in den jättehårt för att den inte ska synas och det känns obehagligt så det vill jag inte. Jag låter magen vara utsläppt bland vänner men känner mig fortfarande lite obekväm med det på stan eftersom jag inte berättat på jobbet (är i v 15+5).
Då har vi RUL samma dag :))
Enligt kinesiska kalendern väntar vi en pojke till, hoppas inte att det stämmer
Man pratar ju ofta om saker man är extra sugen på och sådär men om man ska prata om saker man absolut inte är sugen på så måste jag nämna glass. Brukar inte ha problem att äta glass sommartid men det vänder sig i magen när någon frågar om vi ska äta glass. Urk!!
Ni som tagit extra vitaminer, ska ni fortsätta med det hela grav?
Min förra grav tog jag ingenting alls, hade jättebra järnvärde hela tiden. Det var inte förrän efteråt jag läste om att man bör ta extra folsyra under de första veckorna.
Nu till denna grav började jag ta ACO kvinna ett par månader innan jag blev gravid, där det fanns extra folsyra i. När jag blivit gravid bytte jag ut till ACO gravid. Nu har jag nog ett par veckor kvar i burken, tror ni man behöver köpa en ny sedan eller kan skippa det? Är ju i vecka 15 nu så folsyran är väll inte till någon hjälp längre?
Vad häftigt med bilderna. När jag tittar på mina bilder så skulle det kunna vara en tjej enligt körteln som jag tycker pekar rakt ut och enligt pannan skulle det kunna vara en pojke. Skallformen bak är lite svår att se tycker jag. Här är två olika bilder från nupp-testet.

Känner som er med kläder, dem fina blusar jag hade innan som var lite "luftiga" sitter inte lika fint längre då magen börjar puta ut en del även under dem, och byxorna sitter inge bra alls. Och tajta tröjor som ni säger ser inte alltid så charmigt ut heller för magen ser bara ut som en degklump. Är så glad jag har semester så jag slipper visa degmagen på jobbet. Hoppas den har blivit lite mer bebismage när man kommer tillbaka.