• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-23 22:07:52 följande:
    Känt rörelser sedan 11+4, femte barnet. 
    Vad häftigt med så mkt rörelser. Jag är 18+6 idag och känner bara lite smekningar inne i magen ibland. Längtar till det börjar kännas riktigt.
  • Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-23 20:14:25 följande:

Vet inte om du gillar hm men det finns en del gulligt till bebis och hm finns ju i USA.

Var på hm i San Francisco men hittade tyvärr inget jag ville köpa, allt gulligt var alldeles för tydligt tänkt till flickor, men de kanske får in lite andra grejer under hösten som är fina även till pojkbebisar.
  • Eleonor01
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-23 20:43:21 följande:

Är i vecka 21 nu, 20 +3 idag, och denna veckan har jag varit helt sanslöst godissugen och törstig hela tiden. Inte som i början när jag ville äta för att inte må illa, utan mer som att jag skulle vilja gnugga mig i chokladbollar dygnet runt för att inte ha detta konstanta sug. Någonteori om detta? Händer det nåt särskilt i kroppen nu eller kan jag ha nån brist eller så? Tacksam för input!

Min teori är att det man är sugen på är det kroppen har en brist på. Jag är super hungrig alltid men inte på något annat än vanlig mat. Är dock jätte törstig också å då hjälper endast kolsyrat vatten..... I massor :) 18+2 idag
  • Krocki1

Ah känns skönt att fler blivit flyttade :)

anaconda skrev 2015-08-21 17:42:28 följande:

Ingen fara, jag blev flyttad fr 30/12 (enligt kub) till 11/1 på rul

• Seven Costanza

Någon mer som får som håll i magen, alltså sånt man annars kan få när man springer? De senaste dagarna har jag känt flera gånger att det är som håll fram på magen till höger, ihållande obehag men inte direkt smärtsamt. Det kommer när jag går eller sitter, men har alltså inte sprungit. Vad kan det vara? Är i v 20+1.

• Hame

Läste om er som letade pojkkläder och vill också tipsa om Zara, de har jättemycket fint. Pomp de lux gillar jag också, men deras kläder tror jag börjar på stl 80

• MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-08-24 07:14:34 följande:

Någon mer som får som håll i magen, alltså sånt man annars kan få när man springer? De senaste dagarna har jag känt flera gånger att det är som håll fram på magen till höger, ihållande obehag men inte direkt smärtsamt. Det kommer när jag går eller sitter, men har alltså inte sprungit. Vad kan det vara? Är i v 20+1.

Jag får så på båda sidor och tar jag inte det lugnt när det kommer gör det skitont. Går över efter en stund när jag vilar, antar att det kanske är ligamenten... Magen växer ganska mycket just nu :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-08-23 19:09:02 följande:
    Aha tack för tipset! ska kolla Zaras butik nästa gång vi åker in till San Francisco smile1.gif .
    Gap har mkt fina och bekväma barnkläder!
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-08-24 07:57:01 följande:

Läste om er som letade pojkkläder och vill också tipsa om Zara, de har jättemycket fint. Pomp de lux gillar jag också, men deras kläder tror jag börjar på stl 80

Ja såå trpkigt att inte pomp har för mindre! Längtar tills storasyster kan ha 80 snart! Älskar deras kläder :)
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2015-08-23 21:40:35 följande:
    Mycket rörelser, magen går i vågor smile1.gif Rejäla sparkar och känner även hur han vänder sig därinne. 19+5 idag. Har moderkakan högt i bakvägg. 
    Har också moderkakan i bakvägg och högt! Helt galet hur mkter man känner än om man har den i framvägg. Känns som jag är i vecka 30 haha! Har känt utanpå magen sen vecka 17 typ och inifrån sen vecka 14
Svar på tråden BF Januari 2016 :)