• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Bubblor

Vi har RUL idag och allt såg jättebra ut :) Vilken känsla det är att få se sin lilla bebis röra sig samtidigt som man känner det. Helt galet! Vi tog inte reda på kön så vi får en stooor överraskning i Januari :) Datumet som sattes vid KUB kvarstår så 18/1 är bebis beräknad, men den lär väl ha en egen vilja skulle jag tro :D

• dinin

RUL idag och allt såg jättebra ut! Vilken lättnad! Dock blev jag flyttad ett par dagar så istället för 18+0 idag så är det 17+4. det innebär att vi får ett till ultraljud om två veckor :) och något rejält irriterande... Vi ville så gärna veta kön och bm såg tydligen på en gång vad det var. MEN tydligen finns det någon regel från socialstyrelsen om att de inte får berätta könet förrän i 18+0, så hon ska ringa mig på onsdag och berätta. Så himla löjligt känner jag men hon vägrade berätta idag. Så får vänta två dagar till hon ringer mig :/

• kindofnothing
    WiMe06 skrev 2015-08-24 11:32:05 följande:

Har dem flesta gjort ul nu? Eller är det många här som fortfarande inte gjort sitt?

Jag har på torsdag o gick in i v 19 idag. Längtar verkligen. ..har inte gjort kub men ett tidigt i v 8+0 så det ska bli riktigg kul. Sambon (& jag för den delen) har svårt att ta in att det växer en liten människa där inne.. allt känns så overkligt men hoppas på att det ska ändras efter torsdagens besök :)
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-24 17:06:23 följande:
    Låter jobbigt! Jag har också börjat må illa igen, inte så jag kräks men det gjorde jag inte i början heller. Har fått avsmak för kaffe igen och känner mig allmänt kass.
    Min mage växer jättemycket. Fick kommentarer idag av elever som inte sett tidigare och de tyckte att jag såg jättetjock ut smile1.gif Antar att det händer mycket nu. Någon som vet? 21+4 idag.
    Tror det händer väldigt mkt nu för det mesta ska ju vara utvecklat hos bebisen så dessa veckor som kommer nu från v 20 lägger bebisen mkt kraft på att bara växa, därför tror jag man känner så mkt med magen. Jag har aldrig någonsin haft så stor mage som jag har nu, inte ens när jag födde sönerna var jag såhär "stor", haha, så jag känner mig jättegravid och undrar var det här ska sluta
  • Krocki1

Måste få gnälla av mig lite. Ligger på Danderyds sjukhus se i söndags. Jag åkte in för att få hjälp med min dumma magkatarr som kom på morgonen och helt plötsligt ligger jag nu här med en bort opererad blindtarm. Det är inte skönt. Speciellt inte när man är gravid. Vår lilla prinsessa fick vi se igår efter op, visserligen på en gammal otydlig ul maskin men iaf något. Imorgon vill jag lyssna på hjärtljud så stt de låter bra oxå.

Jag bävar för imorgon då de ska tvinga upp mig på benen för det kommer göra så ont. Nu har jag kisskateter. Inte så optimalt att behöva resa sig hundra ggr för att jag är gravid och ska behöva kissa. Som sagt redan rädd. Hoppas alla andra mår bra.

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-08-25 04:24:42 följande:

Måste få gnälla av mig lite. Ligger på Danderyds sjukhus se i söndags. Jag åkte in för att få hjälp med min dumma magkatarr som kom på morgonen och helt plötsligt ligger jag nu här med en bort opererad blindtarm. Det är inte skönt. Speciellt inte när man är gravid. Vår lilla prinsessa fick vi se igår efter op, visserligen på en gammal otydlig ul maskin men iaf något. Imorgon vill jag lyssna på hjärtljud så stt de låter bra oxå.

Jag bävar för imorgon då de ska tvinga upp mig på benen för det kommer göra så ont. Nu har jag kisskateter. Inte så optimalt att behöva resa sig hundra ggr för att jag är gravid och ska behöva kissa. Som sagt redan rädd. Hoppas alla andra mår bra.

Usch va jobbigt, men skönt att operationen gick bra! Är själv inte på topp för jag somnade vid poolen och är nu så bränd på rumpan och baksidan av benen att om någon föreslagit amputation hade jag eventuellt övervägt det Kan varken sitta eller gå ordentligt för det spänner så fruktansvärt i huden. Aldrig varit såhär bränd i hela mitt liv och vill helst bara ligga på mage i sängen hela dagen men måste ju fixa en massa med vår flytt. Jaja inte alls samma sak som för dig men ändå, hoppas du mår bättre snart!
  • WiMe06

Usch då, låter verkligen inget vidare. Vad hemskt för dig. Men skönt att allt gått bra för dig. Hoppas du får lyssna på hjärtslagen idag så allt är bra. Lycka till.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-25 04:52:22 följande:
    Usch va jobbigt, men skönt att operationen gick bra! Är själv inte på topp för jag somnade vid poolen och är nu så bränd på rumpan och baksidan av benen att om någon föreslagit amputation hade jag eventuellt övervägt det smile4.gif Kan varken sitta eller gå ordentligt för det spänner så fruktansvärt i huden. Aldrig varit såhär bränd i hela mitt liv och vill helst bara ligga på mage i sängen hela dagen men måste ju fixa en massa med vår flytt. Jaja inte alls samma sak som för dig men ändå, hoppas du mår bättre snart!
    Usch, inte roligt att bränna sig så, förstår verkligen hur du känner. Det är en hemskt sveda. Hoppas det går över för dig snart och att du slipper blåsor och så.
  • minahjärtan0609

Nej din stackare! Låter inte roligt alls. Krya på dig!
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-24 20:36:15 följande:
    Tror det händer väldigt mkt nu för det mesta ska ju vara utvecklat hos bebisen så dessa veckor som kommer nu från v 20 lägger bebisen mkt kraft på att bara växa, därför tror jag man känner så mkt med magen. Jag har aldrig någonsin haft så stor mage som jag har nu, inte ens när jag födde sönerna var jag såhär "stor", haha, så jag känner mig jättegravid och undrar var det här ska sluta smile2.gif
    Samma med mig. Har bara gått upp 4kg men magen är enorm
    Kanske har du en liten flicka i magen denna gången...
    Jag kände mig mycket mer vacker och välmående när jag väntade sonen, även om det kanske är en myt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)