• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:39:02 följande:

Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?

Vad tråkigt att du inte hittar ngt du gillar. Tyvärr är det likadant för större pojkar. Letar för fullt efter lite nya kläder till mina stora grabbar och det är bara svart svart svart, grått och andra mörks färger. Och är det ngn färg så är det knallrött och det hatar jag. Har alltid varit sämre utbud för pojkar, så tråkigt att det är så.

Pop har ju mkt unisexkläder, vet dock inte hurnderas utbud ser ut just nu. Men annars skulle jag nog rekommendera din mamma att kika på Lindex eller kanske Kappahl, dem brukar ha en del neutrala ljusare färger. Hoppas ni hittar ngt ni gillar
  • amalie79

[quote=75668837][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:39:02 följande:[/quote-nick]Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?[/quote

Jag är lite som du- har ju inga barn sedan innan men köpt en del till min systers små tjejer sista 5 åren... Pop såklart, kostar men man kan passa på vid rea. Men mest älskar jag villervallas kläder, mycket randigt i alla härliga nyanser:)

Har svårt att somna ikväll, men är ju lördag så spelar ingen roll, men när jag ligger såhär kan jag inte låta bli att reta bebis lite genom att vända mig på platt mage och skaka lite. Åh vad det puffade tillbaks inifrån. Enda chansen att få känna lite än på ett tag antagligen med tanke på att jag har moderkakan i framvägg.

• WiMe06

Blir lite nojjig såhär, ofta när jag vaknar på natten eller på morgonen är jag öm i magen, det kan sitta på olika ställen. Kan det vara växtvärk jag känner eller är det något annat? Är så rädd att man ska ligga på ngt konstigt sätt så att bebis påverkas. Usch, börjar liksom bli orolig för allt just nu känns det som. Usch vad jobbigt det är. Vaknande nu och kände mig alldeles öm i magen och hade ont i ryggen. Kämpar med att få dem stora att inte komma in på nätterna, är rädd att dem ska råka sparka på magen eller nåt i sömnen.

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-22 23:20:54 följande:

Åhh den är så fin! Köpte den till dottern men blev aldrig använd så den ligger och väntat på lillebror nu hihi!!

Vad roligt, hoppas lillebror får bättre användning av den nu den är jättefin.
  • dinin
    Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:36:54 följande:

Såå besviken just nu... Är på plats i San Francisco nu och har letat både i några butiker här samt i kedjornas butiker i Sverige och inte hittat NÅGONTING jag velat köpa till min kommande son :( Allt bebisgulligt är tydligt till flickor (med rosetter, volanger eller rosa), hittar ingenting i olika pasteller. Jag vill inte ha rosa till en nyfödd pojke för då kommer alla tro att det är en flicka (senare går det bra med rosa och lila men inte precis i början tycker jag). Allt är bara vitt, grått eller i mörka pojkfärger, blir gråtfärdig av besvikelse!

Jag söker icke machoaktiga bebiskläder i ljusa färger med t ex djurtryck, ballonger, moln/solar/blommor. Min mamma kommer hit i januari så om någon har tips kan hon köpa och ta med sig hit.

Vad har ni andra som väntar pojkar köpt för något? Jag är INTE besviken på att vänta en pojke men hade sett fram emot babyshoppingen SÅ mycket och nu är jag så ledsen för allt fint är så extremt flickigt.

Åh vad trist! Gick flytten bra annars? Hur gick det förresten på ditt jobb när du berättade?

Kappahls Newbie har jättefina kläder tycker jag, både könsneutrala och "flickiga" och "pojkiga"
  • dinin

Jag går in i v 19 imorgon och har inte känt något än som jag med säkerhet vet är bebisen... Har RUL imorgon och börjar bli lite nervös. Hur har ni andra det med rörelser? Jag vet inte hur min moderkaka ligger, fick inte veta det på kub.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-08-23 04:16:51 följande:

Blir lite nojjig såhär, ofta när jag vaknar på natten eller på morgonen är jag öm i magen, det kan sitta på olika ställen. Kan det vara växtvärk jag känner eller är det något annat? Är så rädd att man ska ligga på ngt konstigt sätt så att bebis påverkas. Usch, börjar liksom bli orolig för allt just nu känns det som. Usch vad jobbigt det är. Vaknande nu och kände mig alldeles öm i magen och hade ont i ryggen. Kämpar med att få dem stora att inte komma in på nätterna, är rädd att dem ska råka sparka på magen eller nåt i sömnen.

Vet du jag känner också lite ömhet och så just nu. Hade ont i ryggen och fram på blygdbenet i slutet av veckan och var ganska trött, började oroa mig för början till foglossning men nu söndag morgon är det som bortblåst så jag bestämde mig för att det är klart det är normalt att vara trött efter en vecka på jobbet. Det är jag ju vanligtvis också, såklart det känns värre nu:)

Sen märker jag att det händer grejer där nere nu. Mer fiskstjärtar känner jag där inne,samt samma "mensvärksliknande" som i v 11-14 typ. Får resa mig lite oftare och komma ihåg att sträcka på mig osv.

jag tror det helt enkelt händer mycket just nu, känns iaf så, och tycker magen växer en del just nu. Det är säkert bara en sådan period,'men kolla upp det om du är osäker!

Och man kan inte ligga så att man skadar bebisen. Sov som känns mest bekvämt!
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-08-23 04:16:51 följande:

Vet du jag känner också lite ömhet och så just nu. Hade ont i ryggen och fram på blygdbenet i slutet av veckan och var ganska trött, började oroa mig för början till foglossning men nu söndag morgon är det som bortblåst så jag bestämde mig för att det är klart det är normalt att vara trött efter en vecka på jobbet. Det är jag ju vanligtvis också, såklart det känns värre nu:)

Sen märker jag att det händer grejer där nere nu. Mer fiskstjärtar känner jag där inne,samt samma "mensvärksliknande" som i v 11-14 typ. Får resa mig lite oftare och komma ihåg att sträcka på mig osv.

jag tror det helt enkelt händer mycket just nu, känns iaf så, och tycker magen växer en del just nu. Det är säkert bara en sådan period,'men kolla upp det om du är osäker!

Och man kan inte ligga så att man skadar bebisen. Sov som känns mest bekvämt!
  • minahjärtan0609

Jag har också en konstig känsla i kroppen v21 nu. Var på Liseberg hela dagen igår och då kändes det näsan som om jag fått foglossning. Får dock skylla mig själv, gick hela dagen, dessutom med platta skor. Har även molvärk mest hela tiden så jag känner mig faktiskt lite nojjig. Dock känner jag bebisen så det är ju ett gott tecken. Tröttheten har blivit så mycket bättre sedan jag började med järn, bara normal trötthet.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)