• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag

Har en väninna som köpte en smile och kört den ett år nu, hon är super nöjd. Men dom pumpar däck varannan vecka, den knäpper lite, är lite ranglig, ser redigt sliten ut trotts att sen mest använts på stads prommisar. Därav skulle jag säga tummen ner, och innan vi köpte vår dåvarande vagn så sa dom på babyproffsen att brio smile och happy är den absolut sämsta av vagnar i brio Emmaljunga klass! Så bättre finns nog för samma peng :)

• WiMe06
    himw skrev 2015-08-21 09:43:45 följande:

Vi ska tillbaka idag och klämma på massa olika vagnar, var så inställd på Smile eller Cybex förra gången så tittade mest på dem.

Spännande men usch vad svårt att välja! Ska nog kolla på super viking- den såg också jättefin ut! :)

Vill man ha en liten och smidig vagn så har ju emmaljunga modellen viking också som är snäppet mindre och lättare än super vikingen. Lycka till i jakten
  • Kixpix
    Hame skrev 2015-08-21 08:39:46 följande:
    Jag gick på aurorasamtal på förlossningen förra gången. Första bm jag träffade var inte särskilt hjälpsam alls så jag bad att få byta, nästa gång fick jag träffa en som var jättebra så mig hjälpte det absolut. Sedan fick jag träffa en läkare på förlossningen för att "spika" det jag och barnmorskan kommit fram till. 
    Jag ska också gå på sådana samtal, det heter dock Felicia här där jag bor i Skåne :) men tydligen har min BM skickat remiss till psykolog hos mhv. Antar egentligen att det är bättre. Jag vill som sagt helst bli smittad pga av olika psykiska grejer :(
  • manam

Till er som letar singelvagn så måste jag bara tipsa om Brio Go. Har den till sonen sedan snart två år och är såååå nöjd. Men precis allt faktiskt! Så fanns den som dubbelvagn hade jag tveklöst slagit till på en sådan. 

• minahjärtan0609

Va bra att ni skriver om era barnvagnserfarenherter. Vi är inne på smilen eller Emmaljunga super nitro air. Det är dock en rejäl prisskillnad. Mina krav är svängbara framhjul, luftdäck (bor på landet) samt riktigt luggläge ( ej ergo). Finns det någon annan vagn ni kan tipsa om så kom gärna med förslag. Ska kolla på brio go också nu när någon skrev om den.
    Till mina stora hade vi en Urban jungle. Den var ny då och jag älskade den! Dock kan jag idag inte tänka mig att vända det lilla barnet framåt. Men den var fantastisk att köra, promenerar mycket!

• Hame
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-21 11:50:59 följande:

Va bra att ni skriver om era barnvagnserfarenherter. Vi är inne på smilen eller Emmaljunga super nitro air. Det är dock en rejäl prisskillnad. Mina krav är svängbara framhjul, luftdäck (bor på landet) samt riktigt luggläge ( ej ergo). Finns det någon annan vagn ni kan tipsa om så kom gärna med förslag. Ska kolla på brio go också nu när någon skrev om den.
    Till mina stora hade vi en Urban jungle. Den var ny då och jag älskade den! Dock kan jag idag inte tänka mig att vända det lilla barnet framåt. Men den var fantastisk att köra, promenerar mycket!

Vi har en Emmaljunga super nitro med city korg supreme som vi köpte 2013 till (snart) storebror. Har varit supernöjd med den och den är fortfarande nästan som ny, trots att vi varit ute och gått varje dag. Har beställt ett par nya framhjul för att fräscha till den lite inför nya bebisen bara.

Lättkörd, liten i bilen och många tillbehör, Kan verkligen rekommendera den! 
  • manam
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-21 11:50:59 följande:

Ja, du måste kolla in Brio Go också! Vi har utan lufthjul - har aldrig saknat det då vi bor i stan (och har funkat de ggr vi varit på landet också) men vet att de nyare modellerna har lufthjul som tillval. Kom dock på att vagnen kanske inte finns som "Brio Go" längre utan har nog bytt namn till Britax Go.
  • Blgebo
    Krocki1 skrev 2015-08-21 09:00:06 följande:

Hej tjejer.

Efter mitt rul fick jag hoppa från den 6:E till den 12:E januari.

Efter besök hos min barnmorska så undrade jag om det var något att oroa sig för (pga min historik) hon ringde mig Senare samma dag och hade då pratat med deras läkare som ville att jag skulle göra ett blodflödes Ultraljud.

Blev ju såklart orolig och nu måste jag vänta en månad innan jag får kika på vår flicka och hoppas hon får all näring hon ska ha.

Någon som gjort denna typ av ultraljud?

Någon som har blivit flyttad mer än en vecka förut?

På kuben fick vi alltsp datumet den 6:E och på rul den 12:E

Är det verkligen något att oroa sig för? Skrämmer min barnmorska upp mig (fast inte med flit såklart) de kanske bara vill ha extra koll på mig.

Jag har blivit flyttad 10 dagar förut. Det är vanligt att bli flyttad på RUL. Jag har kollat flöde förra grav när jag haft minskade fosterrörelser. Vanligt ultraljud. 
    Har du haft tillväxthämmat barn eller havandeskapsförgiftning tidigare? 
  • Blgebo
    Krocki1 skrev 2015-08-21 09:00:06 följande:

Hej tjejer.

Efter mitt rul fick jag hoppa från den 6:E till den 12:E januari.

Efter besök hos min barnmorska så undrade jag om det var något att oroa sig för (pga min historik) hon ringde mig Senare samma dag och hade då pratat med deras läkare som ville att jag skulle göra ett blodflödes Ultraljud.

Blev ju såklart orolig och nu måste jag vänta en månad innan jag får kika på vår flicka och hoppas hon får all näring hon ska ha.

Någon som gjort denna typ av ultraljud?

Någon som har blivit flyttad mer än en vecka förut?

På kuben fick vi alltsp datumet den 6:E och på rul den 12:E

Är det verkligen något att oroa sig för? Skrämmer min barnmorska upp mig (fast inte med flit såklart) de kanske bara vill ha extra koll på mig.

Jag har blivit flyttad 10 dagar förut. Det är vanligt att bli flyttad på RUL. Jag har kollat flöde förra grav när jag haft minskade fosterrörelser. Vanligt ultraljud. 
    Har du haft tillväxthämmat barn eller havandeskapsförgiftning tidigare? 
  • Blgebo

Ursäkta dubbelposten. Min dator verkar göra så på alla sidor just nu  

Svar på tråden BF Januari 2016 :)