• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-26 12:09:43 följande:
    Grattis! Skönt att allt såg bra ut och va kul med en tjej! (Självklart spelar könet ingen roll men när man har två av en sort så är det kul att trean blir det andra).
    Tack. Känns så skönt att ha kommit såhär långt. Nu vet man ju att det ser bra ut så nu känns det som man vågar vara lite mer glad och njuta ja, det är klart det känns lite extra spännande att det är en flicka
  • MeEmmA
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-26 12:16:23 följande:
    Jobbar du eller är du hemma på dagarna?
    Jag mådde som du beskriver förra veckan och därför beslutade jag mig att vara hemma denna veckan (sjukskriven). Nu mår jag fantastiskt och glädjs över min graviditet. Börjar inse att med det jobbet jag har så kommer jag inte klara av att jobba så mycket som jag brukar. Det är ju inte bara jobbet man har att tänka på eftermiddagarna är fullproppade med simskola, aktiviteter och läxor.
    Visst har du en liten hemma? Kan tänka mig att du är ännu tröttare i så fall. Mina barn är självgående även om det är mycket kring dem.
    Jag är föräldraledig med min 10-månaders son och har två barn till som är 6 och 9. Visst är det mycket på dagarna, mycket hämtningar/lämningar, aktiviteter 5dgr/veckan och kompisar. Har funderat på om det finns något som går att dra ner på, men det gör det inte. Och eftersom att min sambo jobbar så mycket som han gör så är det svårt att få avlastning också. Normalt sätt tycker jag att det är jättekul att vara med barnen överallt, men det känns som att kroppen säger ifrån nu. Finns inget att göra åt det mer än att bara köra på ändå, vill absolut inte att nån av barnen ska bli lidande för att jag är gravid!
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-08-26 12:59:35 följande:
    Jag är föräldraledig med min 10-månaders son och har två barn till som är 6 och 9. Visst är det mycket på dagarna, mycket hämtningar/lämningar, aktiviteter 5dgr/veckan och kompisar. Har funderat på om det finns något som går att dra ner på, men det gör det inte. Och eftersom att min sambo jobbar så mycket som han gör så är det svårt att få avlastning också. Normalt sätt tycker jag att det är jättekul att vara med barnen överallt, men det känns som att kroppen säger ifrån nu. Finns inget att göra åt det mer än att bara köra på ändå, vill absolut inte att nån av barnen ska bli lidande för att jag är gravid!
    Å då är du ju i en knepigare sits än mig räcker ju inte att sjukskriva sig liksom. Nej man vill ju att barnen ska få fortsätta sina liv som vanligt. Jag offrar gärna mitt jobb och sänker ribban i hemmet men barnen ska som du säger inte behöva offra sitt. Lider med dig, kämpa på!
  • idape

Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!

• idape

Blev dock tillbakaflyttad 1 v! Och det kan inte stämma eftersom jag vet ju när jag plussade. Men hon sa det kunde vara så. Fler som också blev det?

• idape
    Flizz skrev 2015-08-25 19:35:32 följande:

Imorgon är det dags för RUL, hoppas få veta kön men har fått höra att sköterskorna här tyvärr är väldigt snäsiga men jag håller i alla fall tummarna :)

Är det någon mer som har mycket huvudvärk, varenda kväll dunkar huvudet och det börjar bli lite påfrestande tycker jag.

Känner då inte bebisen än men vet att moderkakan ligger i framvägg, ni som haft de när har ni börjat känna? Är i v.18-19 där någonstans nu.

Hade det förra gången. Kände då inte förrän v 21-22. Denna gång är den i bakväggg och har känts sedan v 16-17. Stor skillnad.
  • Eleonor01
    idape skrev 2015-08-26 22:28:55 följande:

Blev dock tillbakaflyttad 1 v! Och det kan inte stämma eftersom jag vet ju när jag plussade. Men hon sa det kunde vara så. Fler som också blev det?

Förra gången satte de ett datum på rul som jag inte höll m om. Jag födde 39+2 men jag vet att det var en dag över tiden för jag visste också exakt. Rul kan vara +/- 2 veckor. Vi vet oftast själv hur vår kropp funkar. Men sen kan man ju gå över tiden ändå så vi kommer nog aldrig veta riktigt exakt ändå. Vi föder när huvudet precis kan passera å det sögs att det är efter 280 dagar. alla andra däggdjur bär sina avkommor till de klarar sig själva men inte vi. Vi föder när huvudet precis kan passera :)
  • Krocki1
    idape skrev 2015-08-26 22:28:55 följande:

Jag blev det oxå. Jag läste någonstans stt på Rulet när man kikar på bebisen så kollar man inte när man blev gravid utan alla måtten på bebisen har att göra med hur den har utvecklats och hur lång tid det är kvar tills den kommer ut. Jag tyckte det lät väldigt sunt så jag försöker tänka så, inte så kul att stå och stampa på samma dagar igen men men
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-08-27 04:41:47 följande:

Jag blev det oxå. Jag läste någonstans stt på Rulet när man kikar på bebisen så kollar man inte när man blev gravid utan alla måtten på bebisen har att göra med hur den har utvecklats och hur lång tid det är kvar tills den kommer ut. Jag tyckte det lät väldigt sunt så jag försöker tänka så, inte så kul att stå och stampa på samma dagar igen men men

Jag blev tillbakaflyttad fyra dagar men själv blev jag tvärtom jätteglad och förväntansfull för jag vill gärna ha ett januaribarn och nu fick jag några fler dagars marginal. Först var mitt BF 4/1 enligt KUB och nu blev det 8/1 så jag hoppas på 2016 och inte 2015. Kan ju komma mycket tidigare också och det spelar ju inte så stor roll egentligen men så känns det nu i alla fall. Om jag vore beräknad senare i januari hade jag nog inte brytt mig vare sig om jag blev fram- eller tillbakaflyttad.
  • minahjärtan0609
    idape skrev 2015-08-26 22:26:22 följande:

Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!

Grattis!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)