Inlägg från: fruthomas |Visa alla inlägg
  • fruthomas

BF Januari 2016 :)

Här är min "lilla" mage idag. Jag är helt utslagen idag. Har i princip bara legat på soffan sen barnen åkte till dagis. Å nu är det dags att hämta hem dem. De sög all min energi på morgonen när de bråkade och vägrade allt. Jag hade inte heller så mycket energi till att börja med. Huvudvärk, kroppsvärk och trött. Som straff får de antingen hjälpa till att städa idag eller inte åka till badhuset imorgon har jag tänkt. Fy vad det låter hårt ????????
  • fruthomas
    mirakelspektakel skrev 2015-12-10 16:56:39 följande:

Hahah... känner igen det där, jag föreslår att du sover på saken innan du utdelar straff. Du ska se att hormonhäxan till gravid har minskat till knappt märkbar efter lite välbehövlig vila.

Inte kul alls. Men de hjälpte till att städa i alla fall.

Min 4åring är väldigt trotsig mot mig just nu så jag måste sätta hårt mot hårt. Visst var det säkert en del hormoner inblandade, men han tär på tålamodet och jag hade redan dåligt med energi innan han började. Han har skärp sig lite sen under dagen men har ändå fortsatt vara trotsig. Jag var helt slut större delen av dagen men tvingade mig att städa med dem ändå.

Jag hoppas det ger sig snart. Han är så himla go och glad annars så det är verkligen jobbigt när han blir sån här.
  • fruthomas
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 08:34:14 följande:

Har ni packat bb väskan? Vad är de bästa ni har tagit med er? :)

Jag har packat en skötväska med lite mer än nödvändigt till bebisen. Men det börjar väl bli dags att packa till oss andra också nu. Jag vill gärna ha allt klart och väskorna redo i bilen eftersom vi bor åt fel håll från sjukhuset och vi ofta åker iväg på annat när vi är lediga. Problemet är att min garderob är rätt begränsad för tillfället och jag vill nog packa några av de kläderna till mig.

Vi har i och för sig inte tänkt stanna mer än nödvändigt på fl eller BB så egentligen behöver vi inte så mycket. Men det kan ju bli komplikationer eller så kanske man måste stanna för att sola eller liknande så det är ju bäst att överpacka lite.

Nu ska jag försöka beställa lite julklappar och kanske något klädesplagg till mig som jag kan stoppa ner i väskan sen :)
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-11 18:26:34 följande:

Jag har världens konstigaste och vidrigaste fundering som jag dragits med ganska länge men vet inte riktigt vart jag ska våga vända mig med den så nu vänder jag mig till er här inne. Ni får verkligen ursäkta frågan och är ni känsliga för bajsfrågor så undvik att läs vidare.

Jag har under ganska många veckor haft väldigt konstig avföring, den är liksom som slemmig och ofta i samband med att jag är trög i magen. Är det ngn mer som varit med om liknande eller hört ngn annan som varit det. Kan inte hitta information nånstans om det, allt man får fram handlar bara om cancer. Kan inte minnas att jag haft så tidigare graviditeter och aldrig innan jag blev gravid denna ggn, så jag tror ju själv det har med graviditeten att göra.

Äter du mycket fröer (typ linfrön eller chia) för att hålla igång magen? Det binder mycket vätska och kan göra att avföringen ser slemmig ut.
  • fruthomas

Jag var också en lurad förstagångsförälder. Sen sålde vi nästan allt på Tradera. Det ångrar jag inte. Till nr 1 hade vi en skiphop skötväska, alldeles för liten och med öppna fickor utanpå. Helt opraktiskt när det regnar. Till nr 2 köpte vi en ryggsäck på stadium för 150kr mycket bättre. Sen var nr 1 "liten" och nr 2 "stor" så från nr 2s ettårsdag ungefär så har de haft samma stl.

Har nu varit på 4 årskontroll och 5-6årskontroll med en veckas mellanrum nu och Dexter som är 5år & 7 mån vägde 19.5kg och var 112,5cm lång Walter som är 4år & 4 mån vägde 21 kg och var 111cm.

De senaste dagarna har jag ibland haft typ sammandragningar som är mer smärtsamma i nedre delen av magen. Jag vet inte om det ska kallas förvärkar eller om det bara är bebisen som tar sig neråt för det känns inte som mina tidigare sammandragningar då hela magen blir hård.

I natt har jag vaknat upprepade gånger av att ha denna smärtan. Jag har inte haft några förvärkar med de andra barnen. De är födda 7 & 13 dagar över bf. Idag har jag 20 dagar kvar till bf (2/1) och går in i v 38. Tror jag får leta fram en vetekudde jag med..

Min man åker till Tyskland och VW tis-tors så jag hoppas inte det sätter igång då.

• fruthomas
    himw skrev 2015-12-12 23:45:49 följande:

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

Mina börjar också höra så ont att jag måste sluta upp med vad jag gör. I natt väckte jag till och med min man som annars inte är lättväckt när jag stönade gör att det gör ont..
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Jag har det ungefär så jag med. Min man åker till Tyskland på tisdag och kommer hem på torsdag. I vanliga fall är han bara 45 min bort. Men sen är han ledig hela julveckan och i mellandagarna. Jag hoppas bara inte bebisen vill komma nu när han är borta.

Hoppas ni klarar er också!
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-13 23:42:51 följande:

Usch, jag håller tummarna att inte bebis bestämmer sig för att dyka upp just när han är iväg. Tyskland är ju lite omständigare att ta sig hem från än bilfärd 3 timmar hemifrån. Brukar han vara iväg ofta?

Ja tyvärr. Han gör en del resor. Han åker ungefär 2-3 gånger i månaden allt från två till fem dagar åt gången. Vanligast två eller tre dagar. Detta är sista innan jul och innan bf. Men det är en viktig resa så han måste åka. Han säger ändå att han kan vara hemma på 10 timmar om det krisar. Det ska det nog inte göra. Smärtorna eller sammandragningarna eller vad det var natten till igår har hållit sig borta så nu känner jag mig lite lugnare. Jag har sagt det hela tiden att det blir förmodligen den 15 dec eller den 15 jan :-/ inte den 2 jan iaf.
  • fruthomas
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:16:37 följande:

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke Amalie79: bf 15 jan, första barnet,? Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, ÖrebroWiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• fruthomas

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro