mirakelspektakel skrev 2015-12-14 22:14:01 följande:
tjock mössa?! haha paniken på nybörjaren... jag tycker det är såååå svårt detta med hur mkt ytterkläder bebis behöver. Vad är det för tjockare mössa som du syftar på kan du länka?
Min plan är att använda fårskinnsåkpåse, vindfleece overall, långarmade body och byxor. Räcker det tror ni? Jag tänker att man ändå inte kommer gå ut om det är 20 minus ute och gör man det så har jag ytterligare ett fårskinn som jag kan lägga under madrassen i vagnen, samt ullset och typ en one piece i ull.
Nu vill jag ju inte skrämmas men på vår föräldrautbildning fick vi veta att det är farligare för barnet att bli för varm för då kan det sluta andas. Jag gör som många andra och bäddar med ett fårskinn i vagnen, kommer låta bebisen ha en vindfleece och ev en filt eller täcke om det är väldigt kallt. Med nr 1 köpte jag massa bäddset till vagnen, som vi aldrig använde och till nr 2 köpte jag åkpåse. De blev välanvända och och jag har dem kvar.
Vad gäller kläder till bebisen är jag lite återhållsam. Vet ju inte om det är en flicka eller pojke. Min syster fick en pojke i oktober så där finns det massor att hämta. Och blir Derek flicka kommer jag nog bli knäpp och köpa alla klänningar jag hittar.
Min mamma har även börjat att sy kläder till de små så hon kommer leverera massor unika kläder, även hon kommer bli tokig om det blir en flicka. Hon har ju två döttrar, men sista barnet var en pojk och sen har hon 3 barnbarn som också är pojkar.
Jag är nog skälv lite mer inställd på en pojke.
Vad tror ni andra, som inte vet vad det ska bli, att det blir?