Inlägg från: fruthomas |Visa alla inlägg
  • fruthomas

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2015-12-15 15:45:00 följande:

Känner mig också lite febrig. Men skönt att höra att man inte är ensam om att känna såhär ibland. Vet du vad det beror på?

Jag har ingen aning. Det känns lite som om man går ner i puls och sedan vaknar med ett ryck och kroppen har svårt att ställa om. Det kan sitta i i någon timme eller två i värsta fall. Då blir jag kvar i soffan/sängen om jag inte måste gå upp.
  • fruthomas

Jag borde nog slå in mina klappar imorgon så jag vet vad som behöver ordnas på torsdag. Sen vill jag vara färdig med julhandeln!

• fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-16 08:43:17 följande:

Låter som min äldsta son, han bäddar med filtar och kudde i vagnen, lägger ner ikea-dockan och kör gärna runt på den. Stoppar dockan in babyskyddet och lägger filt över och ändrar på hängen och grejer. Springer gärna runt med babynestet och amningskudden och visar när folk är här. Haha, den lille är inte lika exalterad över alla saker och pratar inte lika mkt om det, han är mer en tänkare.

Kul att julfesten fick din man på andra tankar det var ju bra bebis lyssnade på honom och stannade över natten :D

Min man är inte heller med på bm-besök, han var inte ens med på rul, och känner inte mkt på magen, men jag tror inte alltid det handlar om att dem är ointresserade, det ligger väl mer i deras natur bara kanske. Jag bryr mig ärligt inte så mkt att han inte är med hos bm, det är bättre han jobbar än att ta ledigt för det liksom. Skillnad kanske om det varit första barnet, då hade jag nog velat ha lite mer intresse.

Samma här. Min man är inte heller superintresserad ( känns det som) han har heller inte varit med hos bm någon gång och känner sällan på magen. Jag vet intevad det är men så är det i alla fall. För ett tag sen var jag lite ledsen över det, men nu har jag nog accepterat det lite mer. Sen märker jag nu på honom att han börjar bli lite nervös inför fl. Mest för att det ska sätta igång nu när han inte är hemma. Det märks också nu för han frågar oftare "hur är det?" och liknande. Innan har han inte gjort det så mycket.

Men jag håller med hadedet varit första barnet hade jag nog tyckt det var jobbigare. Men då var han väldigt engagerad och vi har ju redan gjort detta tillsammans två gånger, så han vet att vi tar det som det kommer.

Nu ser jag fram emot att få klippa håret imorgon och fixa det absolut sista julklapparna samt att köpa en gran och klä. Sen ska jag bara njuta av att ha allt klart och en ledig make (från fredag eftermiddag till 4 januari sen när bebisen har kommit 10 dagar till).
  • fruthomas

Jag har mitt sista Mvc-besök idag. Nästa inbokade är den 4/1 (nästan 3 veckor dit) och jag har ju bf den 2/1 :-/

• fruthomas
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:12:51 följande:

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

Ibland är bara vetskapen om all man ska göra utmattande. Tur man har bra och dåliga dagar. Sen lagrar väl kroppen energi nu till fl kan jag tänka mig.

Jag hoppas kunna vila lite imorgon efter jag har hämtat barnen på dagis. Innan det blir det julklappsjakt (har några få klappar kvar att klara av imorgon) och frisören (ren njutning i 45min). Så ska jag passa på att köpa en gran innan maken kommer hem. För i år vill jag ha en riktig gran <3
  • fruthomas

Äntligen klar! Nu ska jag bara skriva ut två julklappar. Sen är det klart för det här året! Jag är nöjd med alla klappar och det är så skönt att vara klar! Nu ska jag städa och ta fram granen så vi får lite julstämning och något att lägga paketen under hoppas bara barnen låter bli dem!

• fruthomas

Läste på lite snabbt om listeria nu (anledningen till att man inte ska äta opastöriserad ost). Men som jag ville minnas så är det väldigt få som drabbas varje år, ca 40-90 personer, så jag är inte orolig. Även om man tillhör riskgruppen (av dessa 40-90 är 1-2 gravida eller nyfödda) Så jag kommer äta mina ostar på jul (liksom jag har gjort under resten av det här året). Jag älskar alla sorter av mögelost och skulle bli väldigt deprimerad om jag inte fick äta detta på julbordet, så jag gör det ändå. Förresten finns det annat som kan vara smittat av listeia (tex köttpålägg) så det bästa är nog bara att hålla koll på ursprung tror jag. Även om det inte alltid stämmer.

Sepsis och meningit (stelkramp och hjärnhinneinflammation) kan man få av massa annat ändå och man kan inte undvika allt som kan vara farligt. Då hade jag nog fått ligga på soffan jämt (om inte det också är farligt).

Idag är det bara 2 dagar kvar till julafton och jag börjar känna mig som ett litet barn igen. Och bara 11 dagar kvar till bf, jag undrar så vem och när h*n ska titta ut.

Vi diskuterade namnförslag igår. Jag har efter förra barnet svårt att bestämma i förväg. Med nr 1 hade vi några namnförslag och det har de som gällde, vi hade diskuterat dem länge så de var nästan definitiva. Men med nr 2 hade vi några lösa namn (något mer bestämt om det blev en flicka) men ut kom en pojke som inte passade till namnen vi hade.. Så nu känner jag att det är svårt att hitta nu innan vi vet vem det är.

Min man gillar bland annat Freja, Lea, Ida, Nicole, Caylin och Stephanie, själv har jag länge gillat Mary Ann (som dubbelnamn) min mans mor hette Marianne och gick bort när han var liten, 22 år sedan i januari tror jag. Milou, Charlie och Vilda kan jag tänka mig också.

Pojknamn min man gillar är Gunwald, Loke, Merlin och Frode. Själv gillar jag (som några fler här har jag sett) Hjalmar och Tage samt Vilton och Thor. Men jag har inga känningar alls för om det är en flicka eller pojke eller något bestämt namn (inte ens mellannamn). Men det löser sig snart

Ledsen att det blev ett långt inlägg

• fruthomas

Måste även berätta att min man spelade innebandy i söndags. Han han med 15 min innan han snubblade och stukade foten rejält, så nu hoppar han på kryckor i minst en vecka. Jag börjar bli lite orolig att det ska sätta igång nu av den anledningen. Speciellt om det startar med vattrnavgång då bebisen inte är fixerad och bilen inte är packad. Vem ska då packa bilen? Jag som inte får röra mig mer än absolut nödvändigt eller han som inte kan gå?

Nä, idag åker fl- och bbväskan, babyskyddet och barnens övernattningsväska ut i bilen (som ska rensas på annat onödigt).

Tur vi har automat och det är vänster fot han har stukat, annars hade jag väl fått köra själv till fl också (jag kör nästan aldrig annars, men nu får jag göra det då det är jobbigt för honom).

• fruthomas
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Nr 1 BF+7

Nr 2 BF+13
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-23 05:43:06 följande:

Såg också mina första bristningar härom dagen, när jag på egen hand försökte föreviga magen med systemkameran och självutlösaren, haha. Dem gömde sig så fint där under.

Det var samma med första för mig. En vecka innan bf skulle jag fota magen och hittade då mina fartränder Min teori är att de kommer om man växer för fort eller när man "tappar" magen när bebisen kryper ner i bäckenet (om det sker snabbt). Därför tror jag att de ofta kommer sent. Jag har inga nya för den här gången, än. I början var jag lite deprimerad över dem, men allt eftersom de bleknade, magen återtog en mer normal form och jag märkte att maken inte brydde sig det minsta så har jag också slutat göra det.

Idag är det tvätta och packa inför morgondagen som gäller. Så skönt att allt annat är klart! Och maken är bättre i foten (mha alvedon 665mg*2).
Svar på tråden BF Januari 2016 :)