Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2016-01-20 22:14:15 följande:

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

Grattis :)
  • mitthemligajag
    qatteriin skrev 2016-01-20 21:30:17 följande:

FY FAAAAAN FÖR EFTERVÄRKARNA!!

Där fick jag för att jag hade så hanterbara värkar under förlossningen antar jag... Blä!

Ahhh visst är de hemskt?? När man tror at man redan gjort klart allt de jävliga hahaha
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2016-01-21 22:11:51 följande:

Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!

Ohh no! Är sååå jäkla rädd för de!!! Slog mig nu att jag inte har en aning om vad man gör om man får de?
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 23:59:45 följande:

Förra gången jsg ammade så föredrog sonen vänster bröst. Lily likaså å tvärvägrar ligga vid högra. Har någon annan samma problem? Vet inte ens om det kommer att komma igång någon mjölk på högra. Funderar på att köps en pump å pumps igång det

Hade en kompis med samma problem! Hon fick som råd av sin bm att blanda lite sockervatten och så baddade hon lite på bröstet innan hon lade dit henne! Tror det fungerade bra för hon ammade tills flickan var 8 månader och de på båda brösten :)
  • mitthemligajag
    idaeglund skrev 2016-01-21 18:55:43 följande:
    22a blir det nog, fortfarande oregelbundna värkar, men ja, latensfasen är nog igång. Vore sjukt snopet om det bara var förvärkar som inte öppnar. 
    Det här är verkligen helt annat mot min förra förlossning, då gick vattnet sen pang bom starka regelbundna värkar. Nu är allt så mycket mer diffust!
    Hoppas hoppas! Men vet aldrig, min föra fl tog 36 h, denna gick så fort att vi fattade noll!! 3 h på förlossningen och 12 mins krystvärkar. Och jag trodde ända in i det sista att vi skulle bli hemskickade för att mina värkar var så oregelbundna och varannan värk var så svag att de knappt kändes. Men sen jädrar då kändes de ;) men de kan gå sååå fort
  • mitthemligajag
    verrron skrev 2016-01-24 03:24:14 följande:

Här gick vattnet nu ikvälls kring 00.30 tiden och nu har jag börjat känna av värkar så jag hoppas det är på gång..

Trots att detta är 3:e barnet så är jag såå nervös å rädd.. fy nu ångrar jag mig nästan :)

" nu ångrar jag mig nästan" haha undra hur många som känner den känslan, typ alla hahhahahaha! Lycka till! Hoppas bebis är ute snart om hen inte redan är det ;)
  • mitthemligajag
    haannah skrev 2016-01-24 04:06:14 följande:

Min lördag blev inte alls som jag tänkt :D haha. Vaknade upp och gick på toaletten, insåg att det rann vatten som var grönaktigt. Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in! Jodå, fostervatten var det som bebis dessutom hade bajsat i, så vi fick inte åka hem igen utan jag blev igångsatt. Efter måååånga timmars kämpande utan att det hände något (blev bara öppen 5 cm allt som allt), så slutade dagen i ett akut kejsarsnitt. 00.01 tittade våran lilla tjej ut, första minuten på det beräknade dygnet :D haha. Ligger med bebis på bröstet nu och bara myser!! Herregud, det blev långt ifrån som jag tänkt mig men nu när jag ser på henne så kan jag inte sluta le :)

Men stort grattis till Lill flickan! Hoppas allt gick bra trotts lite " ändringar i dina planer" ;)! Av villen anledning bajsade hon i vattnet ? Blev hon stressade av något? :)
  • mitthemligajag
    Glasnos skrev 2016-01-24 06:40:05 följande:

Nu har vattnet gått iaf. Ska in på förlossning för kontroll så vi får se vart det barkar. Idag 40+4!

Oj vad de händer saker den här natten / morgonen! Lycka till :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2016-01-23 22:26:29 följande:
    Ja jag har dem i hela tiden, bättre det än att läcka ner kläderna. Vi har inte egen tvättmaskin så jag tvättar gärna så lite som möjligt .
    Whaaat hur klarar ni er? Vi tvättar fasen två maskiner om dagen här hemma på två kids!! Går ca 2 pyjamasar per natt och 2 bodys om dagen... Vi har dock fått en riktig spypöjk som spyr efter varenda måltid trotts rapar och minifoam! Men hellre spyor är kolik hehe ;)
  • mitthemligajag

Riktigt bra söndagsmorgon, kalljäst bröd i ugnen, min mamma är här och tar alltid över de största ansvaret när hon kommer och vi fick sovmorgon! Men imorgon är de slut på att götta sig i goda frukostar och snabbmat på kvällarna... Nu ska här börjad äta hälsosamt och snart ska vi börja motionera mera så fort de blir lite mer behaglig temperatur ute ! Men jag kommer inte ihåg de här med magmusklerna, jag har hört att man ej får görs typ situps men så ser jag på filmer på you tube där dom gör, ngn som vet?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)