BF Januari 2016 :)
Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)
Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)
FY FAAAAAN FÖR EFTERVÄRKARNA!!
Där fick jag för att jag hade så hanterbara värkar under förlossningen antar jag... Blä!
Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!
Förra gången jsg ammade så föredrog sonen vänster bröst. Lily likaså å tvärvägrar ligga vid högra. Har någon annan samma problem? Vet inte ens om det kommer att komma igång någon mjölk på högra. Funderar på att köps en pump å pumps igång det
Här gick vattnet nu ikvälls kring 00.30 tiden och nu har jag börjat känna av värkar så jag hoppas det är på gång..
Trots att detta är 3:e barnet så är jag såå nervös å rädd.. fy nu ångrar jag mig nästan :)
Min lördag blev inte alls som jag tänkt :D haha. Vaknade upp och gick på toaletten, insåg att det rann vatten som var grönaktigt. Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in! Jodå, fostervatten var det som bebis dessutom hade bajsat i, så vi fick inte åka hem igen utan jag blev igångsatt. Efter måååånga timmars kämpande utan att det hände något (blev bara öppen 5 cm allt som allt), så slutade dagen i ett akut kejsarsnitt. 00.01 tittade våran lilla tjej ut, första minuten på det beräknade dygnet :D haha. Ligger med bebis på bröstet nu och bara myser!! Herregud, det blev långt ifrån som jag tänkt mig men nu när jag ser på henne så kan jag inte sluta le :)
Nu har vattnet gått iaf. Ska in på förlossning för kontroll så vi får se vart det barkar. Idag 40+4!
Riktigt bra söndagsmorgon, kalljäst bröd i ugnen, min mamma är här och tar alltid över de största ansvaret när hon kommer och vi fick sovmorgon! Men imorgon är de slut på att götta sig i goda frukostar och snabbmat på kvällarna... Nu ska här börjad äta hälsosamt och snart ska vi börja motionera mera så fort de blir lite mer behaglig temperatur ute ! Men jag kommer inte ihåg de här med magmusklerna, jag har hört att man ej får görs typ situps men så ser jag på filmer på you tube där dom gör, ngn som vet?