Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-09 10:46:19 följande:
    Tack, men jag känner mig inte så modig, snarare dum. Haha! Men jag ville desperat ha fler barn och maken kan ju inte vara gravid så då är det bara att köra på. Men ja, det finns många anledningar till att det inte blir fler barn än såhär för oss. Jag tycker två känns rätt lagom men tror att jag egentligen skulle kunna tänka mig fler ungar - dock aldrig fler graviditeter. Men när den tiden kommer så finns det ju alltid barn i vårt land som behöver en familj för en kortare eller längre tid, känns det för tomt när våra egna blir större så tänker jag att familjehem är ett alternativ.

Ja bm kan man ju alltid ringa tänker jag, det är ju inte bara "vänta barn-vård" utan mödravård, man går ju dit för preventivmedel och allt möjligt så det är ju inget märkligt att kontakta dem efter graviditet tänker jag. Ja men du, det finns ALLTID de som har har eller har haft det värre. Det betyder inte att det du kämpar med är mindre påfrestande för dig. Man kan inte jämföra lidande.
    Håller med fullständigt, det går inte att jämföra lidande. 

Vad fantastiskt att ni kan tänka er att bli familjehem, finns så många barn som har behov av bra sådana! <3
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2016-01-09 15:25:37 följande:

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

nej!! hade verkligen hoppats på att du var på väg till förlossningen vid det här laget! Hoppas att det sätter igång snart igen!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-09 15:25:20 följande:
    Jag med, har tänkt på dem hela dagen!!!
    Det har jag också gjort. Jag hoppas verkligen att det sitter och snooosar på sin lilla prins vid det här laget. 
  • mirakelspektakel
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 13:33:04 följande:

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

Låter som det är på gång nu! Stort lycka till!
  • mirakelspektakel
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Stort grattis!!! Låter som ni har haft en bra förlossning! Njut nu, snart är familjen komplett när stora syster anläner :)
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2016-01-11 09:00:14 följande:

Det börjar bli pangvärkar som mina tidigare graviditeter, känner igen dom nu!

minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 09:02:52 följande:
    Jag har haft massor av förvärkar i över en vecka, särskilt på natten. Men igår kändes det som om huvudet ville ut det liksom borrade ner sig ännu djupare och jag ser det på magen att den sjunkit. Fick precis en ond värk, kanske, kanske är det på gång!
    Hoppas på bebis för er båda idag! Så spännande!! Stort lycka till!!

• mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-11 09:33:37 följande:

Haft besök av hemsjukvården nu! Den lilla donnan väger nu hela 2490 gram och har blivit riktigt rund och go i ansiktet. Vuxit 2 cm så nu mäter hon 45 cm.
    Fr.o.m idag ammar vi fritt fram till onsdag, sonden sitter kvar om ifall vi känner att hon inte blir riktigt nöjd, framför allt nattetid, men drar hon den så behöver vi inte bry oss om att sätta tillbaka den. Sen har vi ny kontroll på onsdag. Har hon gått upp bra i vikt då så blir vi utskrivna annars behåller dem oss till på fredag. Men det går verkligen framåt iallafall. Så härligt!!

Vilka fantastiska resultat!!! Bra jobbat både av dig och Wendela! Såg btw att e hade 70% rea på pop på stl 44 kläder (även online)... kanske är nåt fröken kommer använda ett tag... 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-11 10:20:51 följande:

Hej igen alla! Har inte orkat läsa eller skriva här på några dagar men vi fick vår pojke i fredags 8/1, 3080 g och 51 cm! Samma längd som jag hade vid födseln och bara 100 g mer. Ganska liten räka . Jag blev kvar efter min rutinundersökning i torsdags för jag hade för högt blodtryck och sedan satte de igång mig men det hände inte så mycket, så sedan blev det tyvärr kejsarsnitt till slut efter ett drygt dygn på sjukhuset.

Själva operationen och bemötandet här på sjukhuset har varit bra men jag blev väldigt chockad över hur ont jag skulle ha efter snittet och har varit och är stundtals fortfarande väldigt svag och ledsen över att min graviditet slutade så. Hade kateter sedan de satte in epiduralen under värkarbetet (när jag forfarande trodde på vaginal förlossning) och första 18 timmarna efter snittet men sedan tog de ut den för att de tycker att man ska upp och gå på toa. Jovisst men jag har stundtals varit så svag och haft/har så sjukt ont av eftervärkar att jag bara kastar mig om halsen på den som ska hjälpa mig på toaletten och sedan kan jag knappt gå dit. Kissade på mig igår när jag precis var framme vid toaletten för vi hann inte ta ned trosorna, kändes SÅ förnedrande!! Började gråta och hulka och då gjorde det så ont i snittet att det kändes som att jag skulle dö. Gråter nu också när jag skriver detta men passar mig för att bli sådär hysteriskt ledsen för då gör det bara ondare.

Vet inte om det är jag som har väldigt låg smärttröskel men jag kan inte alls förstå hur någon frivilligt vill bli snittad - men man kan kanske ha lika ont av att spricka mycket av en vaginal förlossning så det är kanske pest eller kolera för dem som är förlossningsrädda och vill ha snitt därför. Men om inte så förstår jag inte varför någon frivilligt skulle välja snitt.

Har ju även varit väldigt förkyld och trodde at att jag var frisk men nu med smärtan i snittet så går det inte att hosta upp det lilla slem som är kvar i halsen och det känns därför konstant som att jag inte kan andas. Blir ju inte bättre av att jag ligger/halvsitter så mycket heller. Har sagt till ssk nu men syresättningen var bra och lungorna låter bra så får se om de kan göra något. Har varit uppe och gått med plastbaljan runt avdelningen två gånger och försökt ta stora andetag och sträcka på mig. Då känns det bättre men det funkar ju bara när bebisen är nöjd och det tar sådan tid att bara gå på toa, amma och äta. Hade tänkt hela dagen att jag skulle gå en promenad men lämnade inte rummet första gången förrän vid 21. Ni som har barn sedan tidigare, snälla säg att det blir bättre. Har knappt sovit någonting för han vill bara amma hela nätterna och blir hysterisk annars. Han är självklart jättefin men nu kommer tredagarsgråten som ett brev på posten .

Orkar inte läsa era inlägg just nu utan behöver bara ventilera hur jag det, men stort lycka till för er som har er upplevelse framför er, hoppas ni får det mycket bättre! Och hoppas allt gått bra för er andra som fött och att ni också fått friska bebisar!!

Åh fina Seven! Vilken chock detta måste blivit för dig. Finns inget värre än att känna sig helt hjälplös på sjukhus. När så enkla saker som att inte kunna kissa själv inte fungerar så kan det lätt kännas väldigt förnedrande. Jag har ju inte fött än själv, men jag har vart riktigt dålig på sjukhus och det är hemskt att inte kunna gå på toaletten själv. Jag kan inte ens föreställa mig den situationen samt att ha en bebis som gör att man inte kan få vila... Dessutom förväntas man vara glad och lycklig för att den lilla är född och är frisk... fy! Det enda jag kan säga är att sår läker och att bebisar bli större... Så ta en dag i taget, kissa i duschen om du får (om det är så att urinet kommer i såret). Och jag är helt säker på att du inte har låg smärttröskel utan att det helt enkelt gör förbannat ont att bli snittad. Och det är faktiskt helt okej att gråta så ögonen håller på att trilla av för att det blev som det blev, iaf i några dagar. Jag hoppas att du får allt stöd du kan få av din man. Kämpa på en dag i taget! <3
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2016-01-11 12:50:11 följande:
    Jag funderar på att fråga om det, men samtidigt är jag rädd att bebisen ligger där och jäser och då blir det ju ett problem istället. Vet inte om man kan göra TUL så här sent och dessutom slog det på 600 gram när jag väntade sonen ;) Min bm på mvc sa att går man över två veckor brukar det betyda att något "hängt upp sig" och då brukar det inte hjälpa att vänta utan kroppen behöver en skjuts.

Dessutom är jag fruktansvärt trött på att vara gravid nu...
    Tycker att du har all rätt att klaga. FY FAN för läkare som inte tar dig på allvar! Vad mer kan begäras än att det står tydligt i din journal och att de läser den och tar infon på allvar?

Kanske kan du höra med din auora BM om det finns någon läkare som hon rekommenderar som du kan få göra alla undersökningarna hos? Så att du hinner bygga upp ett förtroende för hen? (misstänker att det kan var svårt att få till praktiskt, men det skulle ju vara det bästa!)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)