• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag

Hej! Är mammaledig och rastlös som få, fick en ide och nu undrar jag om de finns något intresse för att köpa dessa? De är gjorda i äkta renskinn och är ca 20 cm (allt enligt regler) :) finns i färgerna brun, naturvit/beige, svart och lila

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

Camilla :)

• mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-10-05 20:26:49 följande:

Hej! Är mammaledig och rastlös som få, fick en ide och nu undrar jag om de finns något intresse för att köpa dessa? De är gjorda i äkta renskinn och är ca 20 cm (allt enligt regler) :) finns i färgerna brun, naturvit/beige, svart och lila

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

• haaannaaae

Det här kommer kanske låta sjukt för vissa men jag övervägde abort när jag insåg att jag var gravid eftersom att jag är ensamstående och sådär. Nu har jag fått reda på att det är försent. Mensen har alltid varit oregelbunden men har haft mens 2 gånger iaf på 4 månader så jag tänkte inte mer på det. Antog bara att det var lika oregelbundet som vanligt. Nu har jag smält det och känner faktiskt en längtan. Pappan är med på noterna (det är mitt ex), och tänker ta sitt ansvar vilket jag uppskattar.

Så, den 31 januari är hen beräknad. Ska nog ta reda på kön också! :) Är så ovant bara. Hur är man en mamma liksom? Haha!

• himw

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

Dom är superfina! Vad duktig du är!

Är det svenskt skinn och hur är det behandlat?
  • minahjärtan0609

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

Jag ser ingen bild. Eller är det kanske appen som krånglar?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-06 17:26:10 följande:
    Jag ser ingen bild. Eller är det kanske appen som krånglar?
    Appen verkar inte riktigt funka med bilder för jag kan inte heller se bilder i den.
  • Seven Costanza

Hoppas att ni alla mår bra! Vi var på nytt ultraljud igår för den amerikanska sjuksköterskan tyckte att det var bäst att göra ett här i USA - väl där så tyckte läkaren tvärtom att det inte är så mycket nytta med UL för datering och organkontroll så sent i graviditeten för det ska göras runt v 20. Jo det visste vi ju och det var ju därför vi gjorde det i Sverige haha... Jaja allt verkade normalt i alla fall. Läkaren skrämde upp oss först för hon tyckte att snoppen såg onormalt liten ut och sa då att vi kanske skulle få gå på nytt UL (jag blev jätteorolig) men sedan hittade hon den och bad om ursäkt för att hon skrämt upp oss. Usch det var inte kul så jag hoppas verkligen att hon såg rätt nu så det inte är något konstigt med snoppen, vore ju jättehemskt. Någon som varit med om något liknande? Jag fick behålla samma BF så vi står kvar på 8/1. Har nästan besök 21/10, då är jag i v 29.

Har köpt lite mer kläder, haklappar och en skötväska, samt varit och kollat på vagnar. Blev jätteförvånad för om man vill ha en ny vagn här i USA så är det bara några dagars leveranstid - varför tar det så extremt lång tid i Sverige? Har ju hört om 12 veckors leveranstid - är det lika lång tid även om man beställer en svensk vagn såsom Emmaljunga? Vi har hittat en vagn nu som har liggdel och vändbar sittdel (mkt ovanligt med liggdel här som sagt) och den kostar ca 870 dollar ny och runt 350-500 dollar begagnad beroende på hur gammal den är.

Har svårt att bestämma oss för ny eller begaganad. Å ena sidan är jag ju sugen på att köpa en ny vagn för det vore ju härligt, men å andra sidan har vi ju tänkt ha den i ett cykelgarage så även om man har regnskydd på vid förvaring så kanske den blir smutsig och då kanske man tycker det känns surt att man betalt för ny vagn. Å andra sidan så är nästan alla begagnade svarta eller marinblå och jag skulle helst vilja ha en gul, beige eller grå. Hur hade ni gjort? Om någon är nyfiken på amerikanska vagnar så heter den Uppababy Vista och färgerna jag gillar heter Maya, Lindsey och Pascal .

• Krocki1

Jag gick hem tidigare ifrån jobbet idag då jag har sjukt ont under bröstet vid revbenen. Hade en låsning där för en vecka sedan och har nu fått tillbaka det. Suck.

Men fick en glad nyhet när jag kom hem, jag fick min graviditetspenning beviljad på heltid. Så himla skönt, så nu är det bara att försöka stå ut på mitt jobb i sex veckor till. Glad

• mitthemligajag
    himw skrev 2015-10-06 14:11:04 följande:
    Dom är superfina! Vad duktig du är!

Är det svenskt skinn och hur är det behandlat?
    Tack hihi! Kopierade rakt ifrån texten jag brukar använda på andra ställen så de kanske blev lite konstigt haha!

Ja de är svenskt skinn, vegetabiliskt garvade och fria från krom! De lila bandet KAN innehålla SPÅR av krom dock :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-10-06 18:54:06 följande:
    Appen verkar inte riktigt funka med bilder för jag kan inte heller se bilder i den.
    Vad tråkigt :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)