Seven Costanza skrev 2015-11-16 22:53:06 följande:
Oj, gud nej! När har du BF? Jag är i v 33 (BF 8/1) och vi har äntligen beställt vagn och babyskydd IGÅR - någon BB-väska har vi inte haft en tanke på ännu. Skötväska har vi dock köpt. Vi ska gå förlossningsutbildning en heldag nu på söndag, då hoppas jag att vissa saker klarnar. Vi har köpt lite kläder, mössor och filtar till bebisen men inte tvättat något än. Har inte köpt några amningsbehåar heller. Stod att man bör ha tofflor och morgonrock med sig till förlossningen - det är inget jag har hemma så jag vet inte om jag ska köpa det bara för förlossningen?
Vore fint om ni som vet ville skriva en lista på vad man bör ha med sig .
Haha jag har BF den 6/1 så inte så långt innan dig ;) Anledningen att jag tycker att det är så nära är kanske att det snart är första advent och efter det går tiden så väldigt fort..! Är rädd att man står mitt i julstöket när vattnet går ;)
Jag har för mig att jag packade lite efter nån lista som fanns här på FL förra gången, men det jag kommer på nu är; kläder till bäbis inkl. ytterkläder, tossor osv, filt, snutte, gosedjur, bärsjal, kläder till oss föräldrar (jag är ingen som gillar morgonrock så jag kommer packa ner mjukisbyxor, amningströjor, amningsbh och stora sköna tröjor bl.a), nessesär, kamera och laddare till den, mobilladdare, någon tidning, något att äta till sambon (han har diabetes) men det packar vi allra sist, purelan, amningsnapp..säkert något jag missat men det är nog det jag kommer på just nu!