Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Bubblor skrev 2015-12-21 10:58:36 följande:

Inatt har jag drömt att värkarna satte igång på riktigt och att det var bannemig dags att åka in, undan skulle det gå också, men väskan är ju inte riktigt färdigpackad och TANDKRÄMEN!! Jag får ju för guds skull inte glömma tandkrämen!!

Spännande det där, tvivlar starkt på att tandkräm kommer vara det första jag tänker på när det väl är dags att åka in ;)

Haha! Jag tänkte faktiskt på tandkräm till bb-väskan igår! Nä viktigare saker kan ju finnas att ta med, haha, och tandkräm finns ju tack och lov på sjukhusapoteket om det krisar!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:13:52 följande:

Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.

Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.

Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:29:36 följande:

Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.

Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.

Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.

Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.

Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.

Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.

Usch det är tungt det där sista!! Att det ska vara värt det är ju bara ord och inte nödvändigtvis nåt som hjälper, även om jag tror att det oftast faktiskt är det. Men jag tänker på mitt vanliga mantra... "this too shall pass". För så är det, oavsett vad.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:33:51 följande:

Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

Ja det är så vansinnigt tråkigt!! Jag önskar vi hade egen maskin så man slapp nerför alla trappor och över gården med två ungar sen, om man måste tvätta när man är ensam med barnen... Men det är inte förberett för det i vårt lilla badrum så jag vet inte om vi ids lägga pengar på det. Och som du säger, då blir det tvätt konstant istället!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 13:06:20 följande:

Den var tung att läsa det var den, jag fick pausa rätt ofta när jag läste den. Har försökt påbörja ny läsning sista månaderna men kommer liksom inte igång, hittar ingen som liksom pang bom tilltalar mig. Dem får inte vara för sega om jag ska läsa. Påbörjade en man som heter Ove, men kom typ till kap 3 eller nåt, haha.

Åh, rödbetssallad, så gott. Jag har inte ens gjort lunch till mig själv ännu och nämn i ordet tvätt, suck. Har hur mkt tvätt som helst jag måste ta hand om, ooorkar inte sååå tråkigt!! Och barnen ska hämtas redan om knappa timmen.

Oh no! :-P Jag har iaf en liten stund till för mig själv... somnade på soffan och sov 1,5 timme, nu känner jag mig helt väck! Lock för örat konstant pga förkylningen också, hatar det.

Nä det gäller verkligen att vara på rätt ställe när man ska läsa! Förr läste jag konstant men studier och jobb har förstört det lite. Den här boken har jag haft liggande i över en månad och jag började bara med den för att få tyst på mamma som jag fått den av, haha, vilken tur att jag gjorde det!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-21 17:07:44 följande:

Somnade med lillan vid lunch på en tunn extra madrass till hennes spjälsäng som vi drar fram vid läggning. Fyfan för värken i rygg och ena höften!!! Aldrig mer somna där iaf bööööööl

Aaaaaj plågsamt!!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:31:24 följande:

Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra

Precis! Saknar det så innerligt ibland, men den dagen kommer igen när det är möjligt. Men när jag läste Sagan om is och eld förra sommaren så var jag precis sådä borta som jag var innan barn... Sex tjocka pocketböcker på fem veckors semester, och då umgicks jag ändå med familjen emellanåt, haha! Det blev dock inte mycket sömn!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:33:46 följande:

Öhhhh landade just på soffan, heeelt proppmätt, åt nog lite för mkt. Känns som magen ska sprängas när som helst så jag var bara tvungen att lägga mig en stund. Barnen sprang iväg till en flicka i området en stund till och mannen är på väg hem.

Uscha jag fasar för hur det ska bli på julafton med all julmat, man kommer ju vara konstant illamående! Jag vet hur tufft det var 2011 och då skulle jag ju inte ha förrän i mars! Haha!
  • qatteriin

Alltså jag har en så konstig känsla i kroppen! Mår liksom illa, men inte på kräk-eller-magsjukevis... Har tagit Omeprazol men samma känsla. Undrar om det hänger ihop med att bebis varit helt vansinnig hela eftermiddagen och dessutom helt tydligt jobbar sig neråt. Och knölar sig åt alla håll och kanter. Men här ska INTE bli nån bebis än på ett tag!! Jag behöver iaf inte oroa mig för henne för sån aktivitet som det varit senaste dagarna har det inte varit på hela graviditeten...

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:18:59 följande:

Oh, den tanken har inte ens slagit mig ännu med all mat. Hua. Blir illamående bara jag tänker på det nu. Och jag som helst vill lägga mig en stund efter maten som det är nu, jag har skitsvårt för att sitta rakt upp och ner för länge när jag ätit.

Hemskt!! Svårt att småäta julmat också tycker jag för hos oss står det liksom inte framme nån längre tid. :-P Jag kommer nyttja föräldrarnas säng sen efter maten och under dagen för att vila, gjorde det förra året också minns jag nu men av en annananledning (återhämtning efter senaste missfallet, dålig tajming bara några dagar innan jul). Det är trist att gå undan på jul när man helst vill vara social men det får lov att bli så.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.

Åh vilken fin grej, förstår att det måste varit en känslosam dag! Tänk att ni snart har er lilla bebis... Fan vilken helveteskamp det kan vara. Jag är inte en sån där som känner att "allt är värt det i slutänden" men det bleknar lite när man väl får ett barn iaf.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:52:50 följande:

Ja, vi gick igenom en utredning och jag åt pergotime för att lyckas bli gravida, och bara att se plusset på Stickan var "allt de tunga och jobbiga med alla hormoner är värt det".

Jag har avskytt det där plusset efter de två första missfallen, har aldrig kunnat glädjas åt det efter dem. Men vår utredning visade ingenting så jag var alltid lika rädd... Dock tjatade jag till mig Levaxin som verkar vara det som räddar de graviditeter som lyckas för mig (förutsatt att denna går vägen men det ser ju ut att bli så faktiskt). Men jag har aldrig haft svårt att bli gravid, bara att behålla dem, så pergo var aldrig aktuellt för mig. :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)