WiMe06 skrev 2015-12-21 11:13:52 följande:
Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.
Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.
Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.
Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.
Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.