Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-24 08:40:25 följande:

God jul på er!

Det var ju en fantastisk gran!!! God jul!
  • qatteriin

Aaah skönt att julafton är över snart så man iaf klarat av den milstolpen utan bebis! Tusan så trött jag är, höll på att slockna till Karl-Bertil Johnssons julafton... Det blev en bra julafton här iaf och sonen fick leka med sina kusiner som han inte träffar så ofta. Nu är det bara slappa på schemat fram tills 3e januari då vi ska fira en av kusinernas födelsedag. Sköööönt. Hoppas ni haft en fin julafton!

• qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-24 21:38:30 följande:

Känns som om man har klarat julafton utan födsel, inga känningar iallafall. Från och med nu är det fritt fram!

Vi passade på att avsluta julafton med magsjuka. Sonen började kräkas efter middagen, lagom mysigt. Håller tummarna att vi andra och framförallt jag klarar mig. Hade magsjuka när jag var gravid sist och det är det värsta jag varit med om.

God jul på er!

Oh no, hoppas det går fort över och att inte ni andra drabbas!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-24 23:28:36 följande:

Ja, det verkar som bebis vann över svärmor och det tackar vi för, nu sätter vi nästa milstolpe vid nyår

Hoppas ni alla haft en bra dag, själv ligger jag just nu inträngd mellan två snoriga och snarkande ungar på en uppblåsbar madrass hos svärföräldrarna. Vi får väl se hur kroppen mår imorgon :-P

Minahjärtan - men fy vad trist att avsluta julafton med magsjuka. Håller tummarna för att ni andra klarar er, särskilt du.

Åh gud, då har du det värre än jag! Vi sover iaf i en sån där bäddsoffa som är en madrass på sitsen och en som man drar ut underifrån. Svinhårda och 70 cm breda men de ligger iaf still - och jag har bara EN unge kloss an mig här, hehe. Sonen vaknade och skrek hysteriskt av mardrömmar för en halvtimme sen. Precis efter att jag vaknat av mardrömmar... Det är lite creepy, det händer väldigt ofta att vi drömmer mardrömmar samtidigt. Men jag vaknar oftast nån minut före honom så det är ju skönt för då kan jag trösta honom fort...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-25 09:03:44 följande:

Åh, dem är ju verkligen stenhårda en sån bäddsoffa. Hoppas du fått sova nåt skönt iallafall. Usch å fy för mardrömmar, hoppas ni båda kunde somna om sen.

Vaknade nyss men fy attan så dåligt jag sovit inatt, varje gång man rört sig så knarrar ju hela madrassen och ungarna har snarkat och snorat, hunden har kommit in sjuhundra ggr typ och pipit (tycker det är konstigt vi ligger här, haha).

Skönt att åka hem idag och sova i sin egna säng inatt. Haha.

Haha ja herregud vad jag längtar efter våran säng! Det blev ca 40 cm över till mig efter en stund eftersom maken rullade över på rygg och omöjligen gick att väcka, så jag har haft så innerligt ont nu på morgonen, var tvungen att ta alvedon. Ont i magen men jag tror bara det var ligamenten efter den dåliga sovställningen, hoppas det iaf. Haha djur störde oss här också, katten drog igång vid 6:20, men hon bråkade iaf inte under natten!
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2015-12-25 11:44:25 följande:

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

Vilken osis! Men både Anti och Vectavir går utmärkt att använda under graviditet enligt janusinfo.se som är den enda källan jag använder för info om läkemedel och fosterpåverkan, eftersom det är info från uppdaterad forskning. Håller med om att det är hemskt med immunförsvaret under graviditeten! Är så trött på denna monsterförkylningen jag haft nu i två veckor...
  • qatteriin

WiMe06: spännande med slemmisen, det är väl nånstans ett tecken på att det är på gång, men sen om det är inom ett dygn eller en månad är väl frågan. Min smärta gick över tack och lov och nu har jag bara legat och läst hela dagen. I den efterföljande boken till den där jag skrev om häromdagen... haha! Så sjukt bra! Den är slut nu, ack och ve, och nån mer finns inte i serien, iaf inte än, buhuu!!

kindofnothing; ja janusinfo är en supersida, de har en del med läkemedel och fosterpåverkan och en annan om läkemedel och amning som jag gissar att jag kommer använda precis lika flitigt åren som kommer, haha! På fass står det ju oftast bara att man alltid ska diskutera allt med läkare, för att läkemedelsbolagen vill vara på den säkra sidan...

himw; ja det låter som väldigt mycket att sätta sig in i, funkar det bra med sondandet annars? Vilken vecka var det hon kom i nu igen? Bra kämpat med amningen!!

• qatteriin
    Mallis87 skrev 2015-12-25 19:37:46 följande:

Ni med två barn eller fler!

Enligt min bm brukar förlossningen inte starta "pang boom" med andra barnet, utan man brukar ha lite förvärkar/sova dåligt etc i ca 1-2 veckor innan. Stämmer det på er?

Med min första sov jag ganska dåligt, men det gjorde jag i princip hela grav pga att vi hade en värdelös säng, plus att jag vaknade flera gånger om natten med kramp i vaderna.

Nu denna gången sover jag jättebra på nätterna, (förutom halsbränna) har inte haft ont/förvärkar. Förutom igår, då hade jag lite onda sammandragningar. Hade också väldigt ont i ryggen igårkväll, men vet ju inte om det berodde på att man satt på matsalsstolar typ hela kvällen, eller attnågot är på g.

Enligt min bm brukar bebisen i magen också lugna ner sig lite innan FL. Både igår och idag tycker jag att det har varit ganska lugnt i magen. Känner bebisen med jämna mellanrum, men det är i gen boxningsmatch där inne som det varit innan. Har ni också upplevt en lugnare bebis innan det varit dags?

Vill ju hålla mig till efter nyår, men är samtidigt såå trött på denna mage nu, så visst letar man lite tecken :)

Men oj, säger hon på riktigt att bebisen lugnar ner sig inför förlossningen?! Det är ju en fruktansvärd och livsfarlig myt!! Finns ingenting som talar för det och jag hade inte kunnat lita på mycket som en bm skulle säga om hon säger nåt sånt! Ok att rörelserna kan förändras, men de ska INTE bli lugnare!!
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-25 19:29:20 följande:

Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.

Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis även om jag gärna väntar till efter nyåret.

Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden

Nope, inga julklappar till bebis. Får nog inte så mycket när hon är ute heller men det gör mig inte så mkt för vi har ju det mesta ändå. Fick inget till sonen heller när han låg i magen och har aldrig gett presenter i förväg på det viset, roligare att ge när bebis är ute tycker jag själv.

Vi har också byggt lego idag, haha! Och mer lär det bli när vi träffar sonens farmor och farfar som han ska få Frost-slottet av.
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-25 21:23:21 följande:

Klart vi inte har önskat oss något till bebisen, men jag kan tänka mig att om man vet kön så kanske det blir lite grejer.

Min mamma (och några andra släktingar) är helt bebistokiga så det blir nog lite paket sen även om vi egentligen inte behöver något. Mamma syr egna kläder till barnen och har varit helt tokig sedan syrran fick sin son, han är 2 mån nu. Så jag kan tänka mig att det blir mycket unika klädesplagg

Vi vet ju - så långt man kan veta - men jag har nog rätt tråkig familj på det viset, hehe. Vad roligt med en mamma som syr! Min skulle nog göra det om von kunde fortfarande (gammal syfröken med artros), men hon ska sy en badcape i alla fall. Jag hoppas syrran syr nåt till bebis för hon syr riktigt fina kläder, själv har jag inte tålamod.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)