Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Aaaah de sura uppstötningarna tar kål på mig!! Dygnsdosen Omeprazol är redan intagen och nu har jag druckit mjölk som jag hatar, i ren desperation, men ändå känns det som allt kommer upp så fort jag lägger mig. Och det lär inte dröja länge innan sonen vaknar. Fy farao! Ont i halsen har jag ju redan från förkylningen, jag behövde inte det här också!

• qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 07:57:47 följande:

Ibland funkar det m samarin. Vet Dock inte hur det är med intag vid graviditet. Kolls på Janusinfo

Samarin är säkert ingen fara, det är väl i princip bara bikarbonat? Tyvärr hade vi varken samarin eller bikarbonat hemma... Jag har slarvat lite med Omeprazolen över juldagarna dumt nog men nu får jag vara noga att ta varje dag så jag kke slipper. Känns bättre nu iaf förutom tröttheten eftersom jag knappt sovit. :-P
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-27 08:38:21 följande:

Min syster hade ont av sina foglossningar och ischias, dock var hon inte helt sängliggandes. Hon gick över 14 dagar innan sonen är född och fick till råga på allt klippas när de skulle få ut sonen med klocka. Jag vill inte skrämmas för de flesta förlossningarna ser ju inte ut så. Men efter att såret har läkt jargong ändå väldiga problem med fogarna och äter, nu två månader efter fl, fortfarande värktabletter nästan varje dag.

Så glöm inte att det kan göra skillnad att bära bebisen några dagar extra i efterhand. Tycker bm att de ska sätta igång dig kanske du ska överväga det? Man kan ju hoppas att de har god erfarenhet.

Jag hade ju svår foglossning med sonen också och en förlossning som var okomplicerad men utdragen (32 timmar), utan komplikationer, så jag tror min kropp fixar det mesta. Blev aldrig av med foglossningen mellan graviditeterna heller även om det blev bättre... Det jag är mest rädd för är att det skulle ta lång tid även denna gång och den risken ökar ju med igångsättning. Men om inget händer innan bf så kan jag ju absolut åka in på bedömning tänker jag; jag behöver ju inte ta igångsättningen sen om jag inte vill. Men jag mår så mycket bättre nu när jag inte behöver jobba längre så jag tror jag härdar ut. Iaf till bf. Är ju skönt att ha en utväg för att slippa gå över för mkt också med tanke på andra komplikationer som kan tillstöta om man går över.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-27 08:35:33 följande:

Åh jag hatar de sura uppstötningarna :( jag brukar dricka ett glas vanilj yoghurt å det har funkat på mig! Klarar verkligen inte av mjölk av nån anledning.

Ja jag får nog köpa hem lite drickyoghurt eller nåt, mjölk är verkligen blä!!
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-27 10:42:42 följande:

Jag förstår.

Jag hoppas att det inte blir utdraget för dig när det väl sätter igång. Jag hade också 36h med första (från värkarna startade och var regelbundna till han är född), andra halverade vi tiden med men då var jag uppe och rörde mig nästan hela tiden (inte sista 4 timmarna då kanske). Det är nog planen denna gången med om det håller sig till efter nyår.

Ja jag hoppas jag kommer kunna vara igång mer och inte vara för trött, så jag orkar. Tycker det var det värsta med förlossningen faktiskt, att jag var så trött och inte riktigt var med. Nu är jag inte rädd för smärtan heller, det tror jag underlättar.
  • qatteriin

Vi ska vara hemma på nyår, äta gott och slappa. Som vanligt. :-P Brukar fira med makens familj men vill inte åka ner till dem i år, 40 mil bort, hehe. Och de kan inte komma till oss för svärmor är mitt inne i en strålbehandling för bröstcancer och kan inte vara borta så länge. Men vi tycker det är rätt skönt att ta det lugnt faktiskt. Hade väl iofs gärna hängt med några fler än bara maken men vi har inte så mycket vänner här och mina föräldrar ska fira med min mammas syskon så de är redan upptagna.

• qatteriin

Två timmar igång med frissan och lite rea och köpa födelsedagspresent till systersonen, och nu har jag så vansinnigt ont i ryggen så maken får skjutsa hem mig innan han handlar mat... Ont i ryggen var nåt nytt, brukar ju mest vara fogarna. Men kanske är det för att jag ligger för mycket, så att jag måste välja mellan pest eller kolera... eller så är det helt enkelt att det blivit så tungt nu. Men vi har tänkt åka till badhuset nån dag här nu och jag hoppas jag orkar med det, jag vill så gärna känna mig lite tyngdlös och faktiskt kunna leka lite utan att kroppen protesterar för mycket.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-27 17:12:41 följande:

Haha, ni tror snart jag är galen som har fastnat i detta men, Herregud, hur stor kan en slempropp vara egentligen? Har fortfarande rejäla gröna seeega flytningar och nu har det även börjat släppa som vita klumpar i toan. Det är helt nytt för mig, har aldrig varit med om det med dem andra två. Men samtidigt är det rätt häftigt att följa vad som händer. Har en del förvärkar och sammandragningar som gör ont emellanåt men igår var nog bara jag som var nojjig för jag har aldrig känt av förvärkar innan. Allt med den här graviditeten skiljer sig verkligen från dem andra två.

Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

Ilande har aldrig mina värkar varit, men jag har ju bara fött ett barn. Men som mitthemligajag skrev så tycker jag att värkarna känts som extrem mensvärk, plus att man får sammandragningar då (men det har man ju vid mens också egentligen bara att man inte märker det eftersom livmodern är så liten). Jag antar att man vet att det är dags när det är dags, som de andra säger, men jag har ju aldrig behövt ta ställning till det eftersom mitt började med vattenavgång. Mycket smidigt, haha. Men det kan absolut vara så att det är bebis som fixerar sig för dig.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:19 följande:

Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.

Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!

Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)

Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)

Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!

Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D

Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.

Åh vad roligt med fynden!! Vi var inne på PoP idag, mest för att de har briotågbana och sonen tjatar att få gå dit, haha. Men vi behövde ju egentligen inget och kön var för lång för att jag skulle orka shoppa, men det fanns en del jag var sugen på ändå...

Roligt med hockeyn, min svåger är en riktig Frölundagalning och går på varenda hemmamatch och en hel del av bortamatcherna. Håller tummarna för finalerna!
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:49 följande:

Men Gud jag gapskrattade åt detta :D

Haha ja det gjorde vi med! De åkte in till förlossningen sen, fast det var alldeles för tidigt (v 32) och väl där gick vattnet i undersökningsrummet och min kompis skulle gå på toa tyckte hon - varpå bebis praktiskt taget flög ut! Allt gick fantastiskt bra men vilken start den ungen fick, hehe, men det finns gott om lika galna historier från barnets liv därefter kan jag säga. Tokig från början.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)