• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Sudden92

Samma här, har typ inga graviditetssymptom, bara lite ömma bröst. Vill va trött och må illa och allt det där så jag känner att det händer nåt där inne ;)

daoan skrev 2015-05-08 07:50:56 följande:

Hej,

Jag hade också MA i v 11 i november och plussade denna månaden! Livrädd så fort jag inte känner allt!!

Grattis grattis till dig! Försök njuta ändå :)

• daoan

Haha jamen visst är man knäpp ;)

Jag känner allt sådant till och från. Men livrädd att symptomen bara säger poff-- som vid mitt MA!

Blir glad när jag mår illa och får molvärk! Hahah!

Men just i skrivande stund känner jag ingenting! Knappt ömma bröst :/

Usch!

Sudden92 skrev 2015-05-08 14:42:51 följande:

Samma här, har typ inga graviditetssymptom, bara lite ömma bröst. Vill va trött och må illa och allt det där så jag känner att det händer nåt där inne ;)

• FruGru

Vi har ett rätt så tråkigt år bakom oss med MA och även ett sent missfall i vecka 20. Så vi kommer vänta ett tag med att berätta. Så länge det går. Just nu tar jag en dag i taget. De andra gångerna har vi berättat efter KUB test. Kunde dölja senaste till vecka 16 och antagligen kunde vi dolt det längre. Samtidigt vet jag inte om det är bättre att berätta så man kan få stöd. Har fått en fix idé att om jag berättar så skiter det sig.

• Tamses

Har mått illa och haft ganska mycket molvärk/växtvärk hela veckan men idag ingenting.. man ska ju inte oroa sig men det är svårt att låta bli..

V.6 (5+2) idag..

• FruGru
    A--Sthlm skrev 2015-05-08 14:10:51 följande:

Bästa med att vara nykterist är att ingen frågar varför man plötsligt inte dricker, haha :)

Eller hur! Jag har inte druckit på 8 år..
  • FrökenBlå

Urk! Fick en rosa flytning idag. Det va väldigt lite, precis som vid förra graviditeten, men jag blir ändå jättenervös och orolig, man vet ju inte "vart det tar vägen". Är i v. 5+2. Nån mer som haft det än?

• Melela
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 23:14:31 följande:

Hur har utsättningen gått? Det var alltså ditt eget beslut?

Helt mitt eget beslut. Vill så långt det går att vara medicinfri, eftersom att de inte säkert kan säga att det är riskfritt för fostret. Utsättningen har gått över förväntan. Det gäller att inte ha för bråttom. Har sänkt 37,5 mg/veckan så dryga månaden har det tagit. Nästa vecka o då den sista tar jag 37,5mg varannan dag innan jag tar bort den helt
  • WiMe06

Har berättat för chefen idag att jag är gravid igen, hon visste om att jag fått mf i april. Hon blev jätteglad och beordrade mig mer eller mindre att ta det lugnt nu och tänka på mig själv. Så det kändes jättebra.

Min närmaste arbetskamrat vet om det också och det är skönt att ha lite stöd från en annan som själv har barn och som puschar en att inte oroa sig så mkt.

• bjarnes12

Hej!

Plussade idag på bim. Så glad!

Första försöket med syskon till vår son. Om allt går vägen så har jag bf 14/1, enligt min senaste mens.

Jag ringde mamma på direkten, precis som jag gjorde när jag plussade med sonen, samt skickade ett mms till min bästa vän som väntar sitt första barn i Juli. Resten av släkten får vänta till efter v12.

Har Precis bytt jobb så ska försöka ha det hemligt en stund där med, jobbar dock o vården så kan bli knepigt i vissa situationer. Med min son började jag spy v9 och spydde sedan ca 10-15 gånger om dagen fram till förlossningen, hoppas såklart på att slippa det denna gång.

• A--Sthlm
    Melela skrev 2015-05-08 19:59:30 följande:
    Helt mitt eget beslut. Vill så långt det går att vara medicinfri, eftersom att de inte säkert kan säga att det är riskfritt för fostret. Utsättningen har gått över förväntan. Det gäller att inte ha för bråttom. Har sänkt 37,5 mg/veckan så dryga månaden har det tagit. Nästa vecka o då den sista tar jag 37,5mg varannan dag innan jag tar bort den helt smile1.gif
    Vad skönt! Ja, jag skulle gärna vilja sluta med medicinen men det vill jag inte, mest för att jag både gravid och med en treåring hemma fan inte skulle klara av att må som jag gjorde innan insättningen :/
Svar på tråden BF Januari 2016 :)