• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • m2b
    vincent89 skrev 2015-05-07 12:21:00 följande:

Jag och min pojkvän plussade idag! 1-2 veckor på cb:)

Känns så overkligt men vi kunde inte vara gladare!

Gjorde en abort när jag var 19 å har längtat så sen dess till den här dagen :)

Grattis! Magisk känsla. Plussade samma igår. Känns fortfarande helt overkligt!
  • lanylena
    vincent89 skrev 2015-05-07 12:21:00 följande:

Jag och min pojkvän plussade idag! 1-2 veckor på cb:)

Känns så overkligt men vi kunde inte vara gladare!

Gjorde en abort när jag var 19 å har längtat så sen dess till den här dagen :)

Åh, vad härligt! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • A--Sthlm
    m2b skrev 2015-05-07 12:38:22 följande:
    Jag va livrädd. Gick från 225 mg till sertralin 10. Venlafaxin va den enda av massa mediciner som hade hjälpt mig. Men det gick HUR bra som helst. Jag mådde super av graviditeten i sig så det måste ju hjälpt. Men inte en enda biverkning. Va sjukt trött i början av grav, men järnet va dåligt. Sen mådde jag illa. Men det tror jag med enbart va graviditeten. Andra grav mådde jag sämre. Kan fortfarande inte fatta det gick så bra. Hade inga biverkningar under insättningen heller iofs
    Fattar skräcken. Sjukt skönt att det fungerade problemfritt! Venlafaxin är den enda som hjälpt mig med. Jag kommer att bli kontaktad av min läkare nu i dagarna. Spänd på vad han kommer att säga.. Har iaf fått grönt ljus på migränmedicinen, tack och lov.
  • Riolina

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

• Blgebo
    lanylena skrev 2015-05-07 09:58:33 följande:
    Hej, jag tycker jag känner igen ditt nick.Har inte du fått barn i januari 2013 eller däromkring?

Stämmer bra det :) 

• Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-05-07 08:05:35 följande:
    Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

När berättar ni andra för jobbet?
    Jag har berättat på jobbet, iom att lustgasen inte är nyttig att dra i sig (fosterskadande bla.), så jag blir omplacerad från förlossningen till BB. Sedan får vi väl se om jag går hem tidigare (heter det gravidpenning?), för det blir förmodligen för tungt att jobba tiden ut. 
  • Caisas
    Riolina skrev 2015-05-07 16:30:34 följande:

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

Hej! Vad roligt, grattis och välkommen! Hoppas att det blir ett starkare streck på söndag! Solig
  • m2b
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 14:46:01 följande:
    Fattar skräcken. Sjukt skönt att det fungerade problemfritt! Venlafaxin är den enda som hjälpt mig med. Jag kommer att bli kontaktad av min läkare nu i dagarna. Spänd på vad han kommer att säga.. Har iaf fått grönt ljus på migränmedicinen, tack och lov.
    Vilken vecka är du i? Jag fick reda på den graviditeten sent så var inte förrän vecka 9 som jag avbröt behandlingen. Men det har gått bra det med!

Hoppas du får bra hjälp och att det går smärtfritt om de vill byta. Var några år sen för mig så de kanske har andra riktlinjer idag!
  • m2b
    Riolina skrev 2015-05-07 16:30:34 följande:

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck smile1.gif

Vad roligt med en liten sladdis :) hur känns det börja om? Grattis till strecket
  • Loviedovie

Plussade idag! Första försöket, trodde vi skulle behöva försöka längre men tydligen inte! Åh jag är så lycklig! Dock börjar jag genast oroa mig för att man ska få MF. Dumt, jag vet, man kan ju aldrig veta hur något kommer gå, men kan inte låta bli att bli lite ängslig. Hur känner ni andra?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)