• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Loviedovie skrev 2015-05-07 17:07:32 följande:

Plussade idag! Första försöket, trodde vi skulle behöva försöka längre men tydligen inte! Åh jag är så lycklig! Dock börjar jag genast oroa mig för att man ska få MF. Dumt, jag vet, man kan ju aldrig veta hur något kommer gå, men kan inte låta bli att bli lite ängslig. Hur känner ni andra?

Grattis! Jag gick in i vecka 6 igår och mår toppen förutom kanske lite tröttare och ont i brösten, så jag undrar lite ibland ifall allt står rätt till... Men det kan säkert komma andra symptom senare så att man ångrar att man klagade på att inte märka något. Jag oroar mig inte så mycket för missfall - jag vet att det är vanligt men eftersom jag blev gravid på första försöket känner jag mig lugnare i o m att man troligen kan bli gravid snabbt igen OM det skulle hända något. Försök tänka så kanske?
  • Loviedovie
    Seven Costanza skrev 2015-05-07 17:14:24 följande:

Grattis! Jag gick in i vecka 6 igår och mår toppen förutom kanske lite tröttare och ont i brösten, så jag undrar lite ibland ifall allt står rätt till... Men det kan säkert komma andra symptom senare så att man ångrar att man klagade på att inte märka något. Jag oroar mig inte så mycket för missfall - jag vet att det är vanligt men eftersom jag blev gravid på första försöket känner jag mig lugnare i o m att man troligen kan bli gravid snabbt igen OM det skulle hända något. Försök tänka så kanske?

Tack! :) och grattis till dig också! Jag är i v3+5.

Ja du har rätt, man får försöka slappna av istället :) jag tycker det känns så overkligt att man är gravid, har också ömma bröst, haft molande värk (som svag mensvärk ungefär) i flera dagar, och magont över magsäcken. Annars mår jag också bra! Lite svaga ljusbruna flytningar, men det är tydligen normalt har jag förstått haha..
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-05-07 16:35:38 följande:
    Jag har berättat på jobbet, iom att lustgasen inte är nyttig att dra i sig (fosterskadande bla.), så jag blir omplacerad från förlossningen till BB. Sedan får vi väl se om jag går hem tidigare (heter det gravidpenning?), för det blir förmodligen för tungt att jobba tiden ut. 
    Vilket spännande jobb vad bra att du blir omplacerad.

Jag kommer också att söka havandeskapspenning, 2 månader innan bf kan man ansöka om det. Så det kommer jag att göra.
  • Grus grus
    Riolina skrev 2015-05-07 16:30:34 följande:

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

Grattis och välkommen! Här är den andra som väntar sladdis!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Riolina
    Grus grus skrev 2015-05-07 17:47:17 följande:

Grattis och välkommen! Här är den andra som väntar sladdis!

Hi hi vad kul! Det kommer vara svårt att hålla sig från att berätta för barnen. Redan idag har min man börjat diskutera lite med barnen närvarande. Men jag vill vara helt säker och vänta några veckor till innan dem får reda på det. Just nu går jag omkring och ler
  • Riolina
    Caisas skrev 2015-05-07 16:47:52 följande:

Hej! Vad roligt, grattis och välkommen! Hoppas att det blir ett starkare streck på söndag! 

Tack!
  • Riolina
    m2b skrev 2015-05-07 16:56:24 följande:

Vad roligt med en liten sladdis :) hur känns det börja om? Grattis till strecket

Tack! Det känns helt underbart! Jag saknar tiden med en nyfödd

Våra tjejer är väldigt självgående nu sen några år och dem har tjatat om en lillebror sen länge. Dem kommer att bli jätteglada båda två. Min man är lite orolig för oroliga nätter och lite sömn. Sen har vi rest mycket och det kommer vi att behöva anpassa lite innan sladdisen växer till sig. Men vi är rätt så unga så det hinner vi återta.
  • A--Sthlm
    m2b skrev 2015-05-07 16:54:24 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag fick reda på den graviditeten sent så var inte förrän vecka 9 som jag avbröt behandlingen. Men det har gått bra det med!

Hoppas du får bra hjälp och att det går smärtfritt om de vill byta. Var några år sen för mig så de kanske har andra riktlinjer idag!
    Vecka 5 bara (4+4). Om läkaren inte ringt imorgon på fm så får jag kontakta honom istället. Jag har förtroende för honom så det går nog bra vad han än beslutar. Skönt att höra dig berätta att det funkade bra för dig i alla fall, det ger ju hopp ifall de nu vill att jag avbryter effexor.
  • WiMe06
    Riolina skrev 2015-05-07 16:30:34 följande:

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck smile1.gif

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

Grattis till plusset

Man kan väl nästan säga att vi också väntar en liten sladdis. Dock är våra lite yngre än era. Två pojkar som fyller 8 och 6 i år. Kan ju inte sticka under stol med att det hade varit roligt med en flicka. Har lite svårt att hålla mig med att berätta för dem, men vi kommer nog vänta några veckor till innan vi säger ngt.

vår äldsta har tjatat länge om ett småsyskon, den yngsta är väl lite mer tveksam, tror han känner att hans plats som minst blir hotad och att han kommer behöva dela med sig och ta mer ansvar, hahaha, för han är världens mest bekväma och lataste unge
Svar på tråden BF Januari 2016 :)