BF Januari 2016 :)
Nu har sambon traskat iväg till jobbet för första gången efter helgerna o det är min första vardag som föräldraledig. Känns skumt som fan att ligga kvar i sängen. Hemmet ser helkonstigt ut för vi köpte byrå och hämtade säng o nu står hela min handarbetshylla i killarnas rum för vidare färd in till vardagsrummet. Det ska jag plocka i ordning idag.
Katten sitter i spjälsängen (är jag förvånad??) den andra sitter på bebisens byrå som nu är full med bebisens kläder.
Och bebisen knör i magen just nu och putter på tarmarna så magen låter. Har sista dagarna varit med om något lustigt " knäppande" inne i magen som jag hittade massor som varit med om på Google men ingen riktigt hade någon förklaring på vad det är...
Imorgon ska jag ge mig iväg till stan och träffa en kompis och shoppa lite för mina julklappspengar ( saker till mig, bebisen hsr fått tillräckligt) har suktat efter ett jättedyrt garn som min mamma just stickat en sjal av. Den är ett enkelt mönster att hålla i skallen o lätt att lägga ifrån sig vilket ju är vad jag kommer behöva om jag ska hålla stickandet igång i vinter :)
Är fortfarande väldigt nervös över kommande förlossning. Så länge jag mår såhär bra kan den gärna stanna där ett tag till,låt oss säga ett par veckor eller så.
Det där knäppandet har jag också en hel del av, hade med sonen med, det är så märkligt! Det sägs att det är bebisens leder som knäpper och jag tycker det låter precis så, sen vet jag folk som frågat sina bm som sagt att näää det kan det inte vara, men jag tror ändå på lederna.