amalie79 skrev 2016-01-05 09:11:51 följande:
Mm precis och så tycker jag också att tänket är så gammaldags. Varför skulle han tycka det är ok att lämna sin nyfödda och dra hem mitt i natten liksom .
Man står sig själv närmast, och vid det tillfället får man det. Det sa Mvc psykologen till mig när jag berättade om mitt dåliga samvete, att jag oroar mig mer för mig själv än bebisen vid förlossningen. Att man sätter sig själv först för vem ska annars skydda bebisen
Precis så, klok psykolog det där.

Det är så det ska vara tänker jag, det är så vi är programmerade från evolutionen.
amalie79 skrev 2016-01-05 09:15:08 följande:
Men vad får man för hjälp om bebisen skriker hela natten och mannen inte fått stanna då? Måste man sköta alltsammans ensam då?
Ja katten ja... Vi har faktiskt engagerat äldsta bonusen där. Han är stor nog att åka hit efter skolan, mata dem o hänga lite med dem, han tar sitt uppdrag på stort allvar så:)
Där vi var kunde man få all hjälp i världen. Vet att personalen hade en eller ett par bebisar ute hos sig i perioder under natten för att mamman skulle få vila, de kom så fort man tryckte på knappen.
Åh vad bra med bonusen som kattvakt! <3 Det är skönt att slippa tänka på den biten nu faktiskt eftersom det går per automatik, mina föräldrar får stanna här med sonen har vi planerat.