Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2016-01-02 09:52:58 följande:

Jobbigt att vara så orolig men samtidigt, det är ett sundhetstecken att vara orolig för sitt barn ;) bättre de än att inte bry sig

Hehe ja fast det finns grader i helvetet.
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2016-01-02 10:05:57 följande:

Jag får väl försöka med allt ikväll. Lilltåmassage och färdknäpp.. Men först lekland.

Ja varken min mans bror eller sambo är särskilt klipska så det var säkert 3e eller 4e gången de sa det.. Vi väljer oftast att inte ens försöka umgås med dem.

När vi berättade att vi skulle ha barn var det ungefär så här, min man (Adam) pratade med sina syskon när vi var ute och badade i somras. De andra två syskonen och deras familjer var underrättade.

Adam - Henrick, ni ligger lite efter informationsmässigt.

Henrick - Jaha, ska ni ha barn, eller? (Helt ointresserad av svaret)

Adam - Ja det ska vi

Henrick - Okej, när då?

Adam - I januari.

Henrick - Blir många barn i januari då.. (Fortfarande ointresserad men nu också lite irriterad)

Så var det slut på den konversationen. Inget "grattis" eller "vad kul".

Sen sa han det till sin sambo som inte sa något heller.

De är helt otroliga!

Sedan har de nämnt detta om att inte få föda den 17e ett par gånger.

Nu senast sa jag att det inte är ett alternativ, då började hon tjata om att det går visst eftersom de inte sätter igång för ens efter 14 dagar. Är så less!

Märkliga människor! :-P Min man berättade för sina föräldrar och sin bror när vi var och hälsade på i somras, jag var och vilade just då. När jag träffade dem sen så nämnde de inte med ett ord att de fått nyheten! Jag kände mest, ska jag låtsas som ingenting nu eller?! Hehe. Knäppt.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-02 10:42:17 följande:

Det låter ju bra, då hoppas jag på det. Men mest hoppas jag att han väntar tills jag är frisk för just nu känner jag mig inte alls pigg på någon förlossning. Börjar du känna dig frisk?

Näe, känns mer som förkylningen tagit ett omtag... och nu har maken blivit smittad också. Typiskt! Men värst är nog den enorma tröttheten jag känner och den behöver väl iofs inte vara relaterad till förkylningen utan kan vara graviditeten bara. Skulle kunna sova hela dagarna tror jag.
  • qatteriin

Hame: Vår förskola vet när jag är beräknad så de kan nog räkna ut att jag inte är sjukskriven längre än så, men vi får se hur det utvecklar sig, jag hoppas jag slipper fundera på det, hehe.

Meeeen vilka kommentarer från svärisarna! Så jädra knepigt, fattar inte att man kan tycka att man har rätt att säga vad som helst bara för att man är gravid!

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 13:04:03 följande:

Vad är lilltå massage haha? Lät ju spännande

Haha kolla mitt inlägg längre upp om akupressur för igångsättning! Jag fick en akupunkturnål intill lilltånageln när jag frågade min sjukgymnast om hon hade nån igångsättningsnål (när jag väntade sonen och hade två dagar kvar till bf) och sen på natten gick vattnet. Går att hitta instruktioner för akupressur på samma punkt på Youtube.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-02 17:50:10 följande:

Idag var vi tillbaka på neo och vägde och lite. Tösen har gått ner 5 gr sedan vi kom hem men dem var jättenöjda med vikten ändå. Hon ligger över födelsevikten och det målet ville dem helst nå efter 10 dagar så dem var jätte nöjda med det. Så vi fortsätter sondmata, pumpa och amma som innan. Hembesök på måndag.

Heja heja! Fem gram är ju knappt en liten kiss! Grymt jobbat att komma över födelsevikten på så kort tid!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-02 18:41:57 följande:

Va typiskt... Är han relativt ok eller är det som i klassiska reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn, men det är inget mot när en kille är riktigt förkyld"? Om man hade fått höra den kommentaren på förlossningen hade jag iaf INTE skrattat...

Jag hoppas att min man inte blir smittad för jag behöver honom så normal som möjligt för han brukar kunna bli lite äcklad av kroppsvätskor och sådant och det lär ju inte bli bättre om han inte är frisk. När vi pratade om att klippa navelsträngen ville han först inte göra det för det lät äckligt, men när jag sa att han kanske skulle ångra sig för att de flesta pappor gör det och det är sådant man som pappa kan få frågor om av släkt och vänner efteråt så ville han försöka. Ibland är det bra med en icke normkritisk man - han gör nästan vad som helst om jag säger att "jo men det är vedertaget"

Haha han är rätt hanterlig min man, tack och lov! I vanliga fall kan han bli riktigt ynklig men jag tror han behärskar sig nu när han vet att jag gått krasslig så länge och har alla mina smärtor dessutom. Låter bra med en sån man som din som går med på det du säger, hehe, maken var rätt nervös för det där klippandet vet jag men jag tror han hade ångrat sig om han inte gjort det. Som tur är så är han inte äckelkänslig - det är han som bytt nästan alla bajsblöjor på sonen, det är han som torkar spyor från både barn och djur, själv är jag bara normalkänslig förutom nu under graviditeten när jag får kräkkänslor av vad som helst... Tur att han inte är så känslig för när sonen passerade spinaeknölarna under krystandet så kräktes jag i varje värk, och maken hämtade kräkpåse efter kräkpåse. Det är kärlek det!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 19:00:35 följande:

Wihoo här ska stickas nålar i tån ikväll haha!! Hoppas de fungerar

Haha woop woop, lycka till! Ska alltså funka även utan nålar, haha, med bara akupressur!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-02 20:12:10 följande:

Ja det är det jag också tänker, att han kanske ångrar sig annars. Dessutom tycker jag att det hör till och att det är det minsta han kan göra när jag får göra resten. Jag vet inte om vi ens har diskuterat att jag kan komma att kräkas men han får ju fixa det bara. Annars...

Haha ja den lilla servicen får de ta mig tusan stå ut med!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)