• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Förresten är det ngn som kan känna av domningar i armar och ben? Inatt var min vänstra arm helt domnad och det bultade och värkte ngt jättejobbigt. Kom tillbaka imorse igen, nu är armen normal men jag känner lite svagt i vänster ben.

• qatteriin

Aaah en vecka till, sen så kanske...! Fick tid hos läkaren 17/12, enda tiden bm hade tillgänglig. Det blir alldeles lagom för det sista jag har inbokat i jobbkalendern är den dagen. Sen hoppas jag kunna bli sjukskriven på heltid. Det känns ju nästan uthärdligt när jag tänker på det! Tills dess är det dock fullt upp på jobbet men jag tror jag fixar det, snart helg tack och lov. Herregud vad trött och sliten jag är.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-10 11:10:36 följande:

Usch, ny börjar jag må dåligt av denna sjukliga trötthet. Idag lämnande jag barnen i skolan, åkte hem till sängen igen och har inte tagit mig upp härifrån ännu. Det är jobbigt att vara så energilös, avundas er som orkar hålla igång med både jobb och andra aktiviteter.

Nu ska jag försöka ta mig upp iallafall och baka en omgång lussekatter till då första redan är slut.

Usch vad jobbigt, jag tror jag hade haft det likadant om jag varit hemma, nu går jag verkligen på sparlåga. Vare sig jag vill eller ej slocknar jag i soffan när jag ätit lunch och har alarm på varje dag för att jag inte ska missa att hämta på förskolan...
    WiMe06 skrev 2015-12-10 11:13:17 följande:

Förresten är det ngn som kan känna av domningar i armar och ben? Inatt var min vänstra arm helt domnad och det bultade och värkte ngt jättejobbigt. Kom tillbaka imorse igen, nu är armen normal men jag känner lite svagt i vänster ben.

I armarna kan jag domna emellanåt. Inte lika illa som när jag väntade sonen men jag relaterar det till att jag samlar på mig vätska. Inatt har jag nog varit väldigt spänd dock för jag har träningsvärk i armarna...
  • mitthemligajag

Jag! Domnar av i händerna när jag sover och ibland i benen! Det gör inte ont men hag kände detta förra Mvc besöket och då sa hon att direkt om se börjar göra ont så kan de vara "karpalsyndrom" eller vad de nu hette. Så de var viktigt att hålla koll på det !
  • Förstaförsökaren26

Min BM tyckte inte att det behövdes något förlossningsbrev förra gången men denna gång så går jag på aurorasamtal så nu kommer det å bli ett brev denna gång för å lugna mig!

• FrökenBlå

Precis kommit hem från mvc. Är i v. 36+0 idag, sf 37 cm, börjar bli stor nu ;) Idag tog hon upp förlossning och smärtlindring, jag hade inte så mkt att säga på den punkten förutom att jag helst vill kunna använda mina ben denna gången samt att jag litar på personalen med vilken smärtlindring som behövs och att jag gärna tar det som det kommer.

Hade ganska lågt Hb trots järntabletter, 95 låg det på idag, så inte så konstigt att jag är lite trött då och då! ;) Fick ta nya blodprov och börja med 2 tabletter/dag istället. Bm "hotade" med järntransfusion om det inte bättrade sig till nästa gång..

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-10 11:46:04 följande:

Jag! Domnar av i händerna när jag sover och ibland i benen! Det gör inte ont men hag kände detta förra Mvc besöket och då sa hon att direkt om se börjar göra ont så kan de vara "karpalsyndrom" eller vad de nu hette. Så de var viktigt att hålla koll på det !

Karpaltunnelsyndrom, ja det är bra att hålla koll på för om det blir illa kan man få skenor att sova med som hjälper. Fast då handlar det främst om domningar i händerna, då karpaltunnlarna sitter i handlederna. Jag fick det under graviditeten med sonen och kunde inte göra mycket med händerna alls... Det blev bättre efter förlossningen, för de flesta försvinner det helt men inte för mig så jag är opererad i båda händerna.
  • fruthomas

Jag vill inte oroa dig men hur känns armen/benet i övrigt? Min första tanke är en propp. Prata med ditt Mvc tycker jag.

Om jag ligger konstigt på ena armen eller sitter länge på golvet kan mina armar/ben somna. Men inte utan anledning domna bort.

Förresten kom jag på nu att det kan ha med ryggen att göra, bebisen och tyngden kan trycka på nerverna i ryggraden och orsaka detta (tror jag) speciellt om man har ryggproblem sen innan.
  • fruthomas

Här är min "lilla" mage idag. Jag är helt utslagen idag. Har i princip bara legat på soffan sen barnen åkte till dagis. Å nu är det dags att hämta hem dem. De sög all min energi på morgonen när de bråkade och vägrade allt. Jag hade inte heller så mycket energi till att börja med. Huvudvärk, kroppsvärk och trött. Som straff får de antingen hjälpa till att städa idag eller inte åka till badhuset imorgon har jag tänkt. Fy vad det låter hårt ????????
  • Eleonor01

Kan bli så om msn ligger så barnet trycket på blodtillförseln. Inget farligt men försök hitta nån annan ställning. Allra helst upp å gå lite så flyttar sig den lille parasiten med ;))
Svar på tråden BF Januari 2016 :)