• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-10 19:41:36 följande:
    Det förstår jag! Och så häftigt för dem att få göra, men jag förstår att du inte släppt iväg dem själva än. Synd att det inte var cykelväg hela vägen. Jag har funderat mycket på hur det blir när det blir dags för förskoleklass för sonen, om vi bor kvar här där vi bor. Då kommer vi ha ganska långt till skolan och med bara en bil så blir det bökigt att få till att lämna på både skola och förskola (som ligger åt andra hållet och otillgängligt med bil men nära med cykel) innan jobb... blä, vi får flytta innan dess, haha.
    Ja, det är jättesynd, det området vi bor i har liksom hamnat på fel sida av huvudvägen som går runt hela samhället och sen har dem liksom inte tänkt till ngn cykelväg, området är inte mer än 5 år gammalt medan resten av samhället är från 70 och 80 tal, så det har liksom hamnat lite utanför, tråkigt. När barnen gick på dagis fortfarande hade vi 100 m typ till dagis, ser det från vår trädgård, men nu när dem börjar skolan så ligger den uppe vid centrum mitt i samhället. Finns en skola närmre, som hade tagit barnen 5 minuter att cykla till och bara ett rejält övergångsställe att korsa, men tyvärr blev äldsta mobbad på den skolan och ingen lärare brydde sig och den biträdande rektorn meddelade inte ens huvudrektorn utan sket i det han också så då kände vi att enda utvägen var att byta skola.

Jobbigt när skola och dagis hamnar på så olika håll och det ställer till sig med bil och sådär. Har ni planer på att flytta?
  • himw
    qatteriin skrev 2015-12-10 19:42:28 följande:

Sitter och tittar på Nobelfesten och imponeras av de gravida prinsessorna som orkar med det där... Men god mat ser de ut att få iaf!

Jag tänkte likadant, måste vara jättejobbigt att sitta så länge.

Men ser inte Victoria väldigt stor ut för att vara i 6 månaden? :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-10 19:49:55 följande:

Ja, det är jättesynd, det området vi bor i har liksom hamnat på fel sida av huvudvägen som går runt hela samhället och sen har dem liksom inte tänkt till ngn cykelväg, området är inte mer än 5 år gammalt medan resten av samhället är från 70 och 80 tal, så det har liksom hamnat lite utanför, tråkigt. När barnen gick på dagis fortfarande hade vi 100 m typ till dagis, ser det från vår trädgård, men nu när dem börjar skolan så ligger den uppe vid centrum mitt i samhället. Finns en skola närmre, som hade tagit barnen 5 minuter att cykla till och bara ett rejält övergångsställe att korsa, men tyvärr blev äldsta mobbad på den skolan och ingen lärare brydde sig och den biträdande rektorn meddelade inte ens huvudrektorn utan sket i det han också så då kände vi att enda utvägen var att byta skola.

Jobbigt när skola och dagis hamnar på så olika håll och det ställer till sig med bil och sådär. Har ni planer på att flytta?

Vad dumt av dem att inte tänka längre när det är såpass nytt! Himla tråkigt med skolan, tur det finns fler så det gick att byta. Där jag växte upp fanns bara en skola och det är en av anledningarna till att jag aldrig kan tänka mig att flytta ut till ett så litet samhälle.

Nja, inga planer att flytta, men fantasier. Finns inte en chans i världen att vi skulle kunna köpa hus som jag drömmer om, om vi inte vinner på lotto. :-P Men jag skulle vilja hitta en ny lägenhet eller hyresradhus. Nånting på bottenplan med liten gräsplätt. Vi har en förfärlig hyresvärd men det kommunala bostadsbolaget har 10 års kötid på den sortens bostäder som vi vill ha så där är det rätt kört eftersom vi bara köat i typ tre år. Men det finns mycket privata värdar här i stan iaf. Om lottovinsten uteblir. Vi trivs ok i området men det är inte direkt ett av de mer trivsamma/trygga områdena i stan så det spelar också in. Men mest är det min längtan efter markkontakt som drar, hehe. Jag är uppväxt mitt i skogen liksom.
  • qatteriin
    himw skrev 2015-12-10 19:59:14 följande:

Tycker du? Ja kanske det men det är ju andra barnet. Jag var nog rätt stor såhär års när jag väntade sonen, han är född i mars. Jag vet att jag var lika imponerad av henne den gången, haha, med tanke på vilken foglossning jag hade redan då.
  • Seven Costanza

Kan ju också vara att de sagt mars för att få vara ifred kring födseln om folk inte tror att det är dags på länge. Eller så är hon som jag och passar på att dels äta gott och dels inte behöva tänka på att spänna in sin mage och vakta hållningen. Min mage har alltid blivit enorm vid utandning om jag inte vaktat den trots att jag är rätt smal som ogravid (ca 55-58 kg till 168 cm) så jag tyckte det var underbart efter RUL att bara få gå med magen ute hur som helst. Även nu i nionde månaden är det jättestor skillnad om jag spänner magen och står med bästa hållningen eller om magen är "avslappnad".
  • himw

Så kan det säkert vara- superimponerande att de orkar med hela kvällen hursomhelst.

Jag har haft så himla mycket sammandragningar sista dagarna och då blir min mage klotrund och navlen känns som den ska ploppa ut- såg mig i spegeln igår och när den är riktigt sammandragen så är den jättehög även om den åkt ner rejält sista veckan (slutet av vecka 37 nu).

• Seven Costanza
    himw skrev 2015-12-10 20:26:06 följande:

Så kan det säkert vara- superimponerande att de orkar med hela kvällen hursomhelst.

Jag har haft så himla mycket sammandragningar sista dagarna och då blir min mage klotrund och navlen känns som den ska ploppa ut- såg mig i spegeln igår och när den är riktigt sammandragen så är den jättehög även om den åkt ner rejält sista veckan (slutet av vecka 37 nu).

Jättefin! Jag går in i v 37 imorgon och ser ut ungefär så. Har också ganska mycket sammandragningar men inget smärtsamt.

Jag ska se om min man kan ta två foton ikväll, ett med spända magmuskler och bra hållning och ett med utandad mage så får ni se imorgon er tid om ni ser vad jag menar
  • himw

Nu är inte jag vältränad i vanliga fall men menar du att du kan hålla in magen även nu? Jag kan inte bli smalare på bredden ens om jag försöker- den är stenhård :)

Mer än ofta när jag slänger dagens kläder i tvätten inser jag att jag måste gått emot något med magen under dagen där den står ut som mest- sen ser jag det inte förrens jag tar av mig kläderna ;)

• amalie79

Ryktet går att det är tvillingar.... Läste att någon frågar dem vid någon representation och hon hade skrattat och sagt att den frågan hade hon fått innan.

Om man ska spekulera, så sägs det ju att de måste få hjälp pga Prins Daniels njurtransplantation. Kanske är det ivf och att man satt tillbaks fler än ett ägg med tanke på kronprinsessans ålder?? :)
  • amalie79
    himw skrev 2015-12-10 20:41:15 följande:

Nu är inte jag vältränad i vanliga fall men menar du att du kan hålla in magen även nu? Jag kan inte bli smalare på bredden ens om jag försöker- den är stenhård :)

Mer än ofta när jag slänger dagens kläder i tvätten inser jag att jag måste gått emot något med magen under dagen där den står ut som mest- sen ser jag det inte förrens jag tar av mig kläderna ;)

Min fd brukade alltid säga att anledningen till att han alltid hade fläckar på magen var att den alltid kom först- nu förstår jag precis vad han menade..... :)

Igår la jag magen i hackad paprika och hade en fin rosa rand på tröjan under hela hyresgästmötet.

Min mage är också stenhård, min mamma var helt chockad. Sa men snälla mamma du har ju fött tre barn, du vet väl att en gravid mage inte är löst fläsk liksom :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)