Seven Costanza skrev 2015-11-16 22:53:06 följande:
Oj, gud nej! När har du BF? Jag är i v 33 (BF 8/1) och vi har äntligen beställt vagn och babyskydd IGÅR - någon BB-väska har vi inte haft en tanke på ännu. Skötväska har vi dock köpt. Vi ska gå förlossningsutbildning en heldag nu på söndag, då hoppas jag att vissa saker klarnar. Vi har köpt lite kläder, mössor och filtar till bebisen men inte tvättat något än. Har inte köpt några amningsbehåar heller. Stod att man bör ha tofflor och morgonrock med sig till förlossningen - det är inget jag har hemma så jag vet inte om jag ska köpa det bara för förlossningen?
Vore fint om ni som vet ville skriva en lista på vad man bör ha med sig .
Mina tidigare graviditeter har jag knappt hunnit packa ngn väska, haha. Men det vi haft med oss har varit.
Till bebis: Några ombyten kläder, Snutte/gosedjur, Filt, Ytterkläder, Tunn mössa för att ha inne (hjälmmössa), Tjockare mössa till hemfärd.
Till mamma: Mjuka och sköna kläder (koftor), Amningsbh, Amningströjor, Amningsnapp
Hygienartiklar (eget schampo och tvål är viktigt för mig), Tofflor, Större bindor, mjuka underkläder.
Diverse: kamera+laddare, mobil+laddare, lite godis, kanske egen musik om det finns möjlighet att ha det, förlossningsbrev, blodgruppspapper/eventuella journaler.
Det är väl ungefär det jag kan komma på. Säkert glömt ngt. Jag har aldrig haft morgonrock med mig till förlossningen och har inte saknat det när jag varit där.