BF Januari 2016 :)
Var mest nyfiken hur andra med äldre barn gör och hur det fungerar där dem bor.
Har läst alla era inlägg om tiden efter barnet kommit. ni har så kloka tankar allihopa.
Amalie - det är klart du ska tänka positivt. Man kan inte gå runt och som du säger måla faan på vägen innan, då tror jag det skulle föddas få barn till världen. Man kan bara tänka positivt och göra allt man kan av dem situationer som kommer upp senare i livet.
Hame - vad starka ni måste vara tillsammans som klarade av spädbarnstiden så bra. Och vilken bra BVC- sköterska som såg er situation och hjälpte er. Det är väl klart alla hoppas på lätt bebis så man kan njuta ordentligt av spädbarnstiden. Hoppas er lille bebis får lättare att följa med er vardag den här ggn.
Idag har jag varit en tur på förlossningen. Det började igårkväll med att det rann vatten ber för mina ben, inte mycket men ändå. Sedan hände samma sak i morse och då ringde jag förlossningen. Jag fick i vilket fall komma för kontroll. Så nu har jag suttit med såna där elektroner på magen och mätt hjärtljud, allt bra. Gjort vaginalt och vanligt ultraljud för att kolla om det är tillräckligt med forstervatten. Allt var bra förtutom att jag har urinvägsinfektion. Det var troligtvis inte forstervatten som läckte utan ngt annat ?
Hon trodde dock inte att vi pratat 7 veckor till. Bebisen är fixerad och det brukar inte se ut som det gör nu när det är så långt kvar. Men som hon sa man vet aldrig. Men hon sa flera gånger att det räcker med tre veckor till, det är inte farligt att föda efter 35 veckor.
Näst sista arbetspasset idag! Jösses så fort tiden har gått. Känner mig knappast höggravid annat än andfådd å mycket sprall i magen. Skönt att kunna enbart koncentrera mig på studierna fram tills att det är dax. Pluggar 100% å jobbar varannan helg. Skönt att kunna vara hemma m familjen from nu :)
Kom precis på att det är enbart grejet från Apoteket kvar att köpa. Å blöjor. Helt perfekt!!
Ni som väntar första barnet måste Jah rekommendera purelan till. Ett måste till de stackars bröstvårtorna!!!
Nån som vet om man får såna där startpaket från Pampers/Libero numera? Vi fick sånt på bb med blöjor och sånt. Annars måste man ju köpa på sig blöjor innan man vet vilka man vill ha, haha! Jag tror vi hade Pampers sist men minns inte riktigt.