• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-13 06:53:18 följande:
    Jag har inga tvillingar alls i släkten, ändå så fick jag det så man ska aldrig säga aldrig smile5.gif
    Jaså? Det hade ju varit roligt med tvillingar dock :)
  • Flisan97

Nu har jag spytt i 2 timmar oavbrutet. Snälla tips någon. Dricker ingefärste och tagit lergigan nu. Hjälper inte

• WiMe06

Usch nu börjar jag noja totalt igen. Igår kände jag av brösten mindre och då kunde jag inte låta bli att tänka det värsta. Hur gör man för att kunna tänka på annat och inte bara gå och oroa sig hela tiden, det är så jobbigt att göra det hela tiden.

• HCS
    Flisan97 skrev 2015-05-13 08:33:36 följande:

Nu har jag spytt i 2 timmar oavbrutet. Snälla tips någon. Dricker ingefärste och tagit lergigan nu. Hjälper inte

Nej va jobbigt! Själv har jag tagit lergigan Comp och det har hjälpt mig jättebra. Hoppas du hittar nåt som lindrar. Ringt barnmorskan?
  • HCS
    WiMe06 skrev 2015-05-13 08:39:01 följande:

Usch nu börjar jag noja totalt igen. Igår kände jag av brösten mindre och då kunde jag inte låta bli att tänka det värsta. Hur gör man för att kunna tänka på annat och inte bara gå och oroa sig hela tiden, det är så jobbigt att göra det hela tiden.

Har inget bra svar.. är precis lika nu. Tycker inte jag mår lika illa längre och jag har molvärk i både mage och rygg ibland. Dock hade testen ökat rejält från bim till bim+4. Ligger idag på bim+6 och har inga test att ta...
  • Flisan97
    HCS skrev 2015-05-13 08:39:55 följande:
    Nej va jobbigt! Själv har jag tagit lergigan Comp och det har hjälpt mig jättebra. Hoppas du hittar nåt som lindrar. Ringt barnmorskan?
    Jag tar lergigan Comp men tycker inte de funkar längre :( har primperan också och de funkar inte heller. Ska till barnmorskan på torsdag nästa vecka så får hålla ut:( men idag har de varit extremt, verkligen suttit två timmar över toan och det kommer liksom inget för magen är tom, bara galla :(
  • HCS
    Flisan97 skrev 2015-05-13 08:42:17 följande:
    Jag tar lergigan Comp men tycker inte de funkar längre :( har primperan också och de funkar inte heller. Ska till barnmorskan på torsdag nästa vecka så får hålla ut:( men idag har de varit extremt, verkligen suttit två timmar över toan och det kommer liksom inget för magen är tom, bara galla :(
    provat knapra kex eller knäckebröd i små bitar utan smör? Det hjälpte mig.
  • mitthemligajag
    Kixpix skrev 2015-05-12 21:54:55 följande:

Skönt att höra att fler blir så! Konstigt att det blir så i vecka 5?! Ser ut som jag är i sjätte månaden när magen spänner sig och står rätt ut.

Hihi de blir så av alla gaser som bildas. Livmodern ligger långt nersjunket i bäckenet för att skyddas. Har för mig att för en först föderska så ligger den i navel höjd runt vecka 20 :)
  • mitthemligajag
    evigalängtan89 skrev 2015-05-12 22:20:47 följande:

Hänger på här! Plussade idag efter 14 månaders Bebisverkstan!

Stort grattis :)
  • tvåsmåunderverk
    mitthemligajag skrev 2015-05-13 09:05:35 följande:
    Hihi de blir så av alla gaser som bildas. Livmodern ligger långt nersjunket i bäckenet för att skyddas. Har för mig att för en först föderska så ligger den i navel höjd runt vecka 20 :)
    ... Och för att tarmarna flyttar runt lite och gör plats för livmodern!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)