• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Mrsk28

Hej vi plussade en vecka sedan vi med jag och min man. 
    Jag 28 min sambo 25... Först glada nyheter dock sen en mkt negativ bm vid vul då jag hade värk i vänster sida och det inte syntes ngt.. Men syns post på gravtester och första av andra blodprov dom ska jämföra med nästa vecka.

• FruGru
    Kixpix skrev 2015-05-14 21:24:58 följande:

Jag är i vecka 5 (4+3). Kan man verkligen få foglossning redan nu? Jag tycker det verkar konstigt, men jag har hela tiden en jobbig molande värk i ryggen, det sticker i benen och höfterna ömmar. :(

Det är inte jätte vanligt.

Jag har haft det alla mina graviditeter och nu sen förra som slutade i sent missfall nu i januari har nog inte mina fogar återhämtat sig. Men jag vet att det bara kommer bli värre. Förra graviditeten kunde jag knappt gå vissa dagar.
  • Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-14 23:09:19 följande:
    Det är inte jätte vanligt.

Jag har haft det alla mina graviditeter och nu sen förra som slutade i sent missfall nu i januari har nog inte mina fogar återhämtat sig. Men jag vet att det bara kommer bli värre. Förra graviditeten kunde jag knappt gå vissa dagar.
    Nej, jag förstår det. Jag har aldrig känt det så här innan och detta är första barnet.

Ska till BM om två veckor, så får ta upp det med henne. Jag har ett krävande arbete i vården så det gör väl inte saken bättre. :(

Låter inte alls roligt för dig :(
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-14 23:17:33 följande:
    Nej, jag förstår det. Jag har aldrig känt det så här innan och detta är första barnet.

Ska till BM om två veckor, så får ta upp det med henne. Jag har ett krävande arbete i vården så det gör väl inte saken bättre. :(

Låter inte alls roligt för dig :(
    Jag har också ett tungt jobb inom vården och när jag avslutat ett arbetspass har jag ont i ryggen, i höfterna och ibland har jag känt av det ner i ljumskarna. Mott tredje barn och har aldrig haft foglossning tidigare så vet inte alls hur det känns att få det. Ska till bm den 3 juni så kommer prata med henne då.
  • Grus grus
    Mrsk28 skrev 2015-05-14 22:57:48 följande:

Hej vi plussade en vecka sedan vi med jag och min man. 

Jag 28 min sambo 25... Först glada nyheter dock sen en mkt negativ bm vid vul då jag hade värk i vänster sida och det inte syntes ngt.. Men syns post på gravtester och första av andra blodprov dom ska jämföra med nästa vecka.

Hoppas att allt ser bra ut när ni kommer tillbaka för nästa koll. Det kan ju vara väldigt svårt att se någonting så tidigt i graviditeten så förhoppningsvis är det något där, bara att det inte syns.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-05-15 05:33:56 följande:
    Jag har också ett tungt jobb inom vården och när jag avslutat ett arbetspass har jag ont i ryggen, i höfterna och ibland har jag känt av det ner i ljumskarna. Mott tredje barn och har aldrig haft foglossning tidigare så vet inte alls hur det känns att få det. Ska till bm den 3 juni så kommer prata med henne då.
    Nej, precis. Skulle det vara foglossning vet jag inte hur det känns. Hoppas jag ju självklart inte att det är det, men igår hade jag så ont så jag inte kunde sova :(
  • Vattenglaset

Hallå! Får jag hoppa in i drar härliga gäng?

Jag plussade i lördags för en vecka sen, men fick en blödning och misstänkte att det inte blev något, men idag så gjorde jag ett nytt test och det va starkt plus!!!

Så räknar jag rätt så blir bf den 16 januari.. Så höggravid under julen om allt går som vi hoppas! Det är första barnet för båda, bor i Kalmar län, jag studerar och han jobbar heltid vi har redan villa, volvo och vovve ;)

Vi bor utanför orten som vi är skrivna på, får man ta en mvc på en annan ort? Som ligger närmare oss.

• haannah
    Vattenglaset skrev 2015-05-15 09:43:43 följande:

Jag plussade i lördags för en vecka sen, men fick en blödning och misstänkte att det inte blev något, men idag så gjorde jag ett nytt test och det va starkt plus!!!

Så räknar jag rätt så blir bf den 16 januari.. Så höggravid under julen om allt går som vi hoppas! Det är första barnet för båda, bor i Kalmar län, jag studerar och han jobbar heltid vi har redan villa, volvo och vovve ;)

Vi bor utanför orten som vi är skrivna på, får man ta en mvc på en annan ort? Som ligger närmare oss.

Grattis och välkommen!! :D vad härligt att det har gått bra! Då har vi BF samma dag om allt stämmer och allt går som det ska, men det håller vi ju såklart alla tummar för :)

Första barnet för oss också, så pirrigt och härligt.

Vad jag förstått så får man välja vilket mvc man vill, så det går nog utmärkt att välja det som är närmast :) ring dit och kolla :)
  • Lizzie09
    Vattenglaset skrev 2015-05-15 09:43:43 följande:

Hej och välkommen! :)

Bor i Kalmar län jag också, kul! Vi bor just nu i lägenhet med vovve också, vad har ni för ras? :) Vi har en liten chihuahua med lite papillon i, världens goaste!

Ja jag tror man får välja rätt fritt när det kommer till mvc, om jag inte är helt ute och cyklar :)
  • Donner82

Hej allihop!

Får jag hänga med er i denna tråden? Plussade i morse! :) BF i slutet på januari - typ 28.

Andra barnet - jag är 32 och min sambo 34. Bor i Malmö.

Fler från Malmö/Skåne?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)