• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Tamses
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:38:09 följande:

Hej allihop!

Får jag hänga med er i denna tråden? Plussade i morse! :) BF i slutet på januari - typ 28.

Andra barnet - jag är 32 och min sambo 34. Bor i Malmö.

Fler från Malmö/Skåne?

Åh grattis! Här är en till från Skåne, bor utanför Lund och väntar också andra. BF 5 januari!

Hur gammal är ert första barn?
  • Pyret 85
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:38:09 följande:

Hej allihop!

Får jag hänga med er i denna tråden? Plussade i morse! :) BF i slutet på januari - typ 28.

Andra barnet - jag är 32 och min sambo 34. Bor i Malmö.

Fler från Malmö/Skåne?

Jag är också från skåne, bor utanför lund. Beräknad 30/12 med andra barnet.
  • Vattenglaset
    haannah skrev 2015-05-15 09:57:32 följande:
    Grattis och välkommen!! :D vad härligt att det har gått bra! Då har vi BF samma dag om allt stämmer och allt går som det ska, men det håller vi ju såklart alla tummar för :)

Första barnet för oss också, så pirrigt och härligt.

Vad jag förstått så får man välja vilket mvc man vill, så det går nog utmärkt att välja det som är närmast :) ring dit och kolla :)
    Tackar! Åå va härligt! Allt är verkligen jättespännande, jättenervöst och nytt!
  • Vattenglaset
    Lizzie09 skrev 2015-05-15 10:09:00 följande:
    Hej och välkommen! :)

Bor i Kalmar län jag också, kul! Vi bor just nu i lägenhet med vovve också, vad har ni för ras? :) Vi har en liten chihuahua med lite papillon i, världens goaste!

Ja jag tror man får välja rätt fritt när det kommer till mvc, om jag inte är helt ute och cyklar :)
    Va roligt med en "granne" :) vi har en gråhundsvalp och två vallhundar :) jag tränar Lydnad med mina och sambon kör jakt med sin :) min border collie kommer bli världens bästa barnvakt :)
  • 20110303
    WiMe06 skrev 2015-05-15 05:33:56 följande:
    Jag har också ett tungt jobb inom vården och när jag avslutat ett arbetspass har jag ont i ryggen, i höfterna och ibland har jag känt av det ner i ljumskarna. Mott tredje barn och har aldrig haft foglossning tidigare så vet inte alls hur det känns att få det. Ska till bm den 3 juni så kommer prata med henne då.
    Så känns det för mig nu redan och förra graviditeten började det i v10-. Var helt sjukskriven för foglossning fr v17.

Har ont i höfterna, ljumskarna men även i fogen fram:/ Så jag är säker på att det är foglossning igen. Hoppas inte det är det för er.

Viktigt att tänka på att inte sitta med korsade ben och göra alla rörelser med samlade ben om det ändå är foglossning.
  • vincent89

Hej

Skrev här för en vecka sedan då jag och killen hade fått gravid 1-2 veckor på cb digital, idag är jag i 4+5 och fått en tid hos bm i juni, men börjar bli lite orolig att jag faktiskt inte är gravid på riktigt. Har typ inga symptom förutom lite mol i magen, uppsvälld mage och lite ont i tuttarna. Det är ju visserligen väldigt tidigt så det kanske inte är så konstigt att symptomen inte riktigt slagit till än! Men oroar mig:( nån som känner igen sig?

• Flisan97
    vincent89 skrev 2015-05-15 15:50:35 följande:

Hej

Skrev här för en vecka sedan då jag och killen hade fått gravid 1-2 veckor på cb digital, idag är jag i 4+5 och fått en tid hos bm i juni, men börjar bli lite orolig att jag faktiskt inte är gravid på riktigt. Har typ inga symptom förutom lite mol i magen, uppsvälld mage och lite ont i tuttarna. Det är ju visserligen väldigt tidigt så det kanske inte är så konstigt att symptomen inte riktigt slagit till än! Men oroar mig:( nån som känner igen sig?

Hade inte heller några symptom förutom brösten som ömmade. Sen jag gick in i 5+5 så har jag spytt 20-40 gånger om dagen. Så var glad att du inte har symptom haha.
  • anaconda
    vincent89 skrev 2015-05-15 15:50:35 följande:

Hej

Så hade jag med min första, inga symptomer alls! Bara njut av de tycker jag! För gravid är du iaf :)
  • Kixpix
    20110303 skrev 2015-05-15 14:25:11 följande:
    Så känns det för mig nu redan och förra graviditeten började det i v10-. Var helt sjukskriven för foglossning fr v17.

Har ont i höfterna, ljumskarna men även i fogen fram:/ Så jag är säker på att det är foglossning igen. Hoppas inte det är det för er.

Viktigt att tänka på att inte sitta med korsade ben och göra alla rörelser med samlade ben om det ändå är foglossning.
    Jag ska nämna mitt onda för min BM den 29e maj.

Jag har någon brännande/molande värk som sitter som ett bälte och sen strålar det onda ner i låren/knäna.

Vad gör BM om det skulle vara foglossning?! Jag kommer aldrig klara av att arbeta om jag ska ha så här ont, arbetet i hemtjänsten där man springer fram och tillbaka och det ingår en del tunga lyft i arbetet.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)