• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 21:35:27 följande:
    Haha, tanken var ju bra iaf :) jag skickar nog mannen till Pressbyrån på sjukhuset om jag behöver ha något sött eller godisautomaten. Förväntar mig att ha intensiva värkar från start denna gången också och då kan jag inte äta något under värkarbetet ändå. Har varit väldigt lite godissugen under denna grav. men om det låg tillgängligt hemma så skulle jag nog inte kunna låta bli det när sockret är lågt :)
    Visst är det svårt med storlekar, är så tråkigt att köpa saker som inte kommer till användning.

Blä, har fått tillbaka den hemska halsbrännan. Det är det värsta jag vet med att vara gravid!! Som tur var kom den ändå rätt sent denna gången.
    Haha, ja visst var det
    Räknar också med att det kommer gå rätt snabbt när det väl startar, men jag har haft ett hemskt godissug den här graviditeten, så
    jag tänkte jag stoppar ner det iallafall, haha.

Ja, men det är ju det, har faktiskt inte köpt så mkt kläder ännu just av den anledningen, tänker att det går att köpa till senare när man vet storlek och lite personlighet
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 21:35:27 följande:
    Haha, tanken var ju bra iaf :) jag skickar nog mannen till Pressbyrån på sjukhuset om jag behöver ha något sött eller godisautomaten. Förväntar mig att ha intensiva värkar från start denna gången också och då kan jag inte äta något under värkarbetet ändå. Har varit väldigt lite godissugen under denna grav. men om det låg tillgängligt hemma så skulle jag nog inte kunna låta bli det när sockret är lågt :)
    Visst är det svårt med storlekar, är så tråkigt att köpa saker som inte kommer till användning.

Blä, har fått tillbaka den hemska halsbrännan. Det är det värsta jag vet med att vara gravid!! Som tur var kom den ändå rätt sent denna gången.
    Usch vad jobbigt med halsbrännan, det är verkligen inte roligt. Hoppas det blir lindrigt för dig. Denna grav. var första ggn jag fått det men den har gått över för tillfället så hoppas det håller i sig så.
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-14 19:52:07 följande:
    Haha... Visst är det :) men jag tror inte att oddsen är så stora att vi föder på samma dag igen även om vi har samma bf. Vi måste typ ha kommit in i samma cykel efter förra förlossningen. Vad hade du för bf med dottern?
    8/10 :) vad hade du?
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 21:48:26 följande:
    8/10 :) vad hade du?
    9/10 :) skulle vara häftigt om vi fick samma dag igen!
    Jag väntar med spänning på att se min lilla killes reaktion när det flyttar in en bebis helt plötsligt, han verkligen älskar alla små bebisar han träffar på öppna förskolan!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-14 21:16:42 följande:
    Okej, det är som vi då ungefär. Har köpt en tjock mössa i stlk 50/56, men visst är det svårt att veta vilken storlek man ska köpa.
    Jag var så duktig så jag köpte godispåsar och la ner i förlossningsväskan men ja, det var ju lätt att låta bli dem i väskan, haha!!
    tjock mössa?! haha paniken på nybörjaren... jag tycker det är såååå svårt detta med hur mkt ytterkläder bebis behöver. Vad är det för tjockare mössa som du syftar på kan du länka?

Min plan är att använda fårskinnsåkpåse, vindfleece overall, långarmade body och byxor. Räcker det tror ni? Jag tänker att man ändå inte kommer gå ut om det är 20 minus ute och gör man det så har jag ytterligare ett fårskinn som jag kan lägga under madrassen i vagnen, samt ullset och typ en one piece i ull.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-14 21:43:21 följande:
    Haha, ja visst var det
    Räknar också med att det kommer gå rätt snabbt när det väl startar, men jag har haft ett hemskt godissug den här graviditeten, så
    jag tänkte jag stoppar ner det iallafall, haha.

Ja, men det är ju det, har faktiskt inte köpt så mkt kläder ännu just av den anledningen, tänker att det går att köpa till senare när man vet storlek och lite personlighet
    Jag tänker lite som så med kläder att väldigt mycket av det som finns i affärerna nu kommer ju att reas ut i mellandagarna och sen kommer nya kollektioner in.
    Antar också att vi kommer att få en hel del kläder igen. Dessutom känns det nästan lite roligare att ge mer till min 1-åring nu när den lilla kan ärva från honom så att det blir mer använt. Men något eget ska bebis också ha såklart.
  • Nettiis

I lördags var vi på julbord med sambons jobb. Det blev inte så jätte sent som det annars kan bli men vi var hemma runt 23. Vi skulle köra hem sambons föräldrar (sambo och svärfar jobbar på samma jobb). Blev så irriterad under middagen då min svärmor pratade för mig, hon berättade för våra bordsgrannar hur trött jag är och att jag har sådan foglossning att jag inte orkar vara kvar, fast så var inte fallet just i lördags. Jag hade fått en stol med ryggstöd mesans andra satt på bänkar och jag hade super trevligt. Så jobbigt när någon skyller på en! Mim sambo sa dock ifrån ordentligt, vilket han inte brukar när hans mamma kör över mig!

Hela söndagen kände jag mig nästan bakis, jag vaknade inte fören 11 och klev upp och gick direkt till soffan vid 12. Sedan låg jag där hela dagen. Helt utslagen och fortfarande irriterad över situationen med svärmor!

Idag har jag också bara legat ner, har fortfarande ont i huvudet och vill bara bli lite piggare, orkar knappt gå ut med hunden just nu.

Dock är det skönt att vara hemma och kunna ligga på soffan hela dagen men vill ändå ha lite energi!
    Har även lovat att träffa min morfar i veckan för att handla lite julklappar! Önskar bara energin hittar tillbaka!

• Blgebo

Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
    Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag  

Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet. 
    Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
    Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så. 

• mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2015-12-15 00:30:07 följande:

Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
    Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag  

Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
    Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så. 

Läst du mitt inlägg om drömmen jag vaknade med imorse? Så verkligt som jag drömmer nu ha jag aldrig drömt tidigare...

Skönt att din man visar förståelse och är beredd att hämta dig om du får nog. 
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-12-15 00:30:07 följande:

Oj, fick båda kollegorna tidigare? Vet du i vilken vecka de fick? Hur vanligt är det egentligen att föda 2-3 veckor före BF?

Jag känner som du, tycker det är så skönt nu den här veckan för förra veckan var sista veckan som jag hade salstenta (äntligen!) samt sista träffarna före jul med min kör och min språkkurs. Tycker det är jättekul vanligtvis men nu är jag mätt på det. Har några inlämningar kvar men kan vara hemma åtminstone. Skönt att din man kan hämta dig om det blir för mycket!

Ikväll ska vi ut och äta med ett annat par som vi träffade på föräldrakursen. Gillar ju att skrota hemma men behöver ju samtidigt försöka odla nya vänskaper här och jag gillar henne så det ska bli trevligt faktiskt .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)